Česká školní inspekce uspořádala pod záštitou ministra školství, mládeže a tělovýchovy prof. Petra Fialy úvodní seminář ke Zprávě OECD Rovnost a kvalita ve vzdělávání – Podpora znevýhodněných žáků a škol. Překlad této důležité mezinárodní zprávy je jedním z výstupů projektu Překonávání školního neúspěchu v České republice, jehož realizátorem v rámci ESF projektu Kompetence III je právě Česká školní inspekce.
Úvodní seminář se uskutečnil dne 24. září 2012 v prostorách Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy a kromě představitelů veřejných úřadů se jej zúčastnila zhruba stovka hostů z řad odborníků na vzdělávání, pedagogů, zástupců školských asociací, zřizovatelů i privátního sektoru.
Ministr školství, mládeže a tělovýchovy Petr Fiala ve svém úvodním slově ocenil mezinárodní srovnání, které poskytuje České republice Zpráva OECD, a podpořil aktivity spojené s obsahem projektu Překonávání školního neúspěchu v ČR i přístup České školní inspekce k dané problematice.
Samotnou zprávu na semináři důkladně představila přímo vedoucí expertního týmu OECD Beatriz Pont, která se zúčastnila i následné diskuse.
„Postoj České republiky ke Zprávě OECD pak z různých úhlů pohledu prezentovali nejen zástupci Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy a České školní inspekce, ale i zástupkyně Kanceláře veřejného ochránce práv nebo ředitel vládní Agentury pro sociální začleňování,“ informoval náměstek ústřední školní inspektorky pro inspekční činnost Ondřej Andrys.
Ústřední školní inspektorka Olga Hofmannová se ve svém vystoupení zaměřila zejména na roli České školní inspekce při kontrole dodržování práva na rovný přístup ke vzdělávání v kontextu celkového multikriteriálního hodnocení škol, o zkušenosti z praxe ve školách se znevýhodněnými žáky se podělili zástupci tří škol z různých regionů. Práci pedagogicko-psychologických poraden v této oblasti přiblížila předsedkyně Asociace pracovníků pedagogicko-psychologických poraden, konkrétní činnosti v rámci realizace projektu Překonávání školního neúspěchu v České republice představila jeho koordinátorka Michaela Šojdrová.
„Účastníci semináře byli rovněž seznámeni s výsledky výzkumů ekonomů a sociologů (Branislav Kleskeň, Jan Straka, Ivan Gabal), kteří vystoupili na podporu investic do rovnosti ve vzdělávání. Následná diskuze pak odstartovala sérii dalších pěti setkání s odbornou veřejností k hlavním problémům v oblasti rovnosti a kvality ve vzdělávání, které se uskuteční v různých regionech České republiky,“ uzavřel náměstek ústřední školní inspektorky pro inspekční činnost Ondřej Andrys.
Česká školní inspekce zahájila diskuzi k problematice rovnosti a kvality ve vzdělávání
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
2 komentářů:
Tak tento "náklad" naše podfinancované školství neunese. To je ten pověstný poslední hřebík do rakve. Ignorant
Rovnost a kvalita ve vzdělávání – Podpora znevýhodněných žáků a škol
1. Rovnost ve vzdělávání?
Školy mají vzdělávací programy, které jsou v souladu s jednotným rámcovým programem. Ty školní vzdělávací programy jsou k dispozici veřejnosti a školské inspekci pak především, sama je kontrolovala. Kde je tedy případná nerovnost, brání někdo někomu ve vzdělání? Snad jedině ztěžuje, když děti musejí za vzděláním dojíždět lán světa proto, že jim v sousedství zrušili školu.
2. Kvalita ve vzdělávání?
No, tak to by problém mohl být. A co na to ředitelé a jejich instalátoři zřizovatelé. Ti si nehlídají kvalitu vzdělání obyvatelstva ve svém teritoriu? A co na to školní instekce? Už zmapovala, kde jsou ty nekvalitní školy? A už se to řeší nebo se čeká na otvírání diskusí? Ono totiž, kdyby kvalita byla zajištěna, nemohlo by se na nekvalitu odvolávat a nebylo by třeba projektíků, na kterých se možná dělá v pracovní době a z kterých plynou hezoušké peníšky k standardnímu platu. Chtělo by se říci z osobní zkušenosti, že odchodem některých učitelů do řad inspekce se mohla na oné škole zvednou kvalita docela výrazně.
3. Znevýhodnění žáci?
Předpokládám, že se tím nemyslí ty dětičky, které na popud učitelů nahání sociálka ve spolupráci s policií, aby je do té školy vůbec dovlekla. Žijeme v civilizované zemi ve století moderních informačních a komunikačních technologií, kde naprostá většina dětí má mobil. Nevěřím, že nevědí, že když budou chtít studovat, že jim v tom nikdo bránit nebude. Přicházejí sem děti ze zemí, kde je životní úroveň nižší a přesto nemívají nějaké zvláštní problémy. Ani jazykové ne. Dětem se zdravotními či mentálními problémy a nechť pomůže stát tím, že jim prostě nebude dál omezovat už tak malou pomoc, spoléhaje se na charitu, patrně.
Neptejte se dětí, jestli mohou, ale jestli se chtějí učit.
4. Znevýhodněné školy?
Tomu nerozumím. Jako že na radnici nebo na kraji sedí blbci a v ředitelnách blbečci? Nebo JAK znevýhodněné?
Okomentovat