Česká školní inspekce zveřejňuje "Závěrečnou zprávu o přípravě, průběhu a výsledcích první celoplošné generální zkoušky ověřování výsledků žáků v počátečním vzdělávání (ve školním roce 2011/2012 pilotovaném na úrovni 5. a 9. ročníků základních škol)".
Dokument ke stažení
ČŠI: Závěrečná zpráva - první celoplošná generální zkouška
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
14 komentářů:
Lze z generálky, kterou provázely tak velké technické a organizační problémy, něco vyvozovat na obsahové rovině? Podle mě ne. Pouze se lze příště vyvarovat výše uvedených problémů. Až pak lze považovat získaná data za vhodná ke statistickému zpracování...
Přesně tak. Jednalo se o technickou generálku a podle toho k tomu školy i žáci přistupovali.
Spíš by se mělo do budoucna vyřešit, jak zajistit finance na straně zúčastněných škol. Školy zazanamenaly zvýšený počet odsuplovaných hodin, na které jim nikdo nedal ani korunu, takže mnohým z nich nyní peníze na suplování chybí. Navíc testování docela solidně narušilo na celé týdny výuku. Takový zmatek, jaký byl na naší škole po dobu tří týdnů, nepamatuji. To bude takto proboha každý rok?
Víte, komu hlavně vadí testování? Učitelům základek. Mají obavy, aby někdo nezačal dělat žebříčky úspěšnosti škol. To sice chápu, ale není to důvod k tomu, aby testování nebylo. Dětem nevadí, jsou na ně zvyklé, zřizovatelům nevadí, naopak si je objednávají i od jiných producentů testů. Tak se s tím smiřte. Letošní úroveň byla hodně lehká.
U nás nebyl zmatek vůbec. První den to trochu zaskřípalo s připojením, dále už zcela bez problému. I na straně žactva, dá se říci spokojenost.
Jaké vyvozování na obsahové rovině? Dyť si tu zprávu pořádně přečtěte, na mnoha místech je napsáno, že je třeba brát s rezrvou proto a proto, že prostě šlo o zkoušku a že jsou si vědomi všech možných nedokonalostí. U nás na škole s tím žádný problém a to jsme docela velké gymnázium. A hlavně by si z toho měl vzít příklad Cermat!
Je nesmysl takto vyhodnocovat generálku!
Takový zmatek, jaký byl na naší škole po dobu tří týdnů,
Můžu na víceletém gymáziu porovnat plošné testování v 9. třídách a maturity.
Vlastně nemůžu, testování byla hladce probíhající akcička téměř nenarušující výuku (pravda, nemáme pátáky, jen deváťáky).
Zato cermatí maturita... No fuj.
Spíše mě zaujala výhrůžka šéfky inspekce. Posvítíme si na školy, které budou v žebříčků dole. To je paráda, hlavně v sociálně vyloučených oblastech. Ty přibývají jako houby po dešti.
"Víte, komu hlavně vadí testování? Učitelům základek. "
Ten, kdo toto napsal by měl povinně odučit 5 let na ZŠ. Taková ostrakizace by mu neuškodila.
"Můžu na víceletém gymáziu porovnat plošné testování v 9. třídách?"
Doufám, že jsem to nevytrhl z kontextu. Prostě tyto výsledky nelze porovnat.
Prostě tyto výsledky nelze porovnat.
Já jsem neporovnával výsledky, ale organizaci testování 9. tříd a maturit.
Kdo se vyhodnocování generálky zastává, měl by si zjistit, jak to celé probíhalo. Na mnoha školách žáci opakovali kvůli technickým potížím tentýž test třikrát, na mnoha školách se v pudu sebezáchovy podvádělo. Například u nás učitel angličtiny celý poslech žákům sám přeložil, protože ho prý bylo z CD přehrávače špatně slyšet.
A nejvíce mne dojaly kecy v dnešní MF Dnes, kde se hovoří o tom, že žáci udělali poslechovou část z angličtiny mizerně, protože kvůli chybějícím sluchátkům byl poslech pouštěn pouze centrálně a oni se k němu nemohli vrátit! Jenže ten poslech dostaly školy k dispozici pouze ke stažení a jinek než centrálně ho nebylo možné spustit, protože nebyl součástí testu spouštěného z internetu. Takže chybějícími sluchátky to nebylo. Ty přece většina škol určitě má!!! Ale resultát je, že z projektu se nezaplatí potřebné suplování, které se při testování objeví, ale koupí se za cca 7 miliónů sluchátka. Žijeme v Kocourkově nebo co, proboha!!
42 stránek o hovně.......
Stálo by to za hlubší analýzu, ale jednoduše řečeno: testy se prohlašují za ověřovací, ale jsou konstruovány jako srovnávací. Tvrzení, že 90 % žáků splnilo standard je patrně založeno na předpokladu, že ke splnění stačí mít správně 50 % správně (jak to je skutečně, jsem nikde nenašel). To je jako bychom dávali řidičák za 50 % správných odpovědí. Obvyklé u ověřovacího testu je 80 až 95 % správných.
Bohužel to vypadá, že má NIQES zásadní metodickou chybu v interpretaci výsledků.
Problém je v tom, že žáci byli rozděleni do dvou úrovní, ale výsledky nebyly přepočteny na stejnou hodnotící škálu. Když pak výsledky uvádíte po skupinách, ukážu vám statistické kouzlo, kterým v takovém případě uděláte z horší školy lepší.
Ve škole A máme tři žáky (kolego Blaho, pozor, nahrávka na vtip;), kteří umějí předmět na 20 %, 40 % a 80 %. Ve škole B máme jiné tři žáky, kteří umějí na 20 %, 60 % a 80 %.
Aničko, která trojice žáků je jako celek lepší? Správně, ta ve škole B.
Dejme tomu, že hranice na zařazení do úrovně je 50 %.
Pak škola A dosáhla v základní úrovni průměr 30 % (má tam dva žáky, jeden s 20 % a druhý se 40 %) a ve vyšší úrovni průměr 80 % (jediný žák).
Škola B má průměr základní úrovně 20 % a průměr vyšší úrovně 70 %.
Ještě si, Aničko, pořád myslíš, že je lepší škola B? Ano, chápu, že se ti to zdá jako podvod.
Tak to dopadá, když se výsledky různých skupin nepřepočítají na stejnou škálu.
Okomentovat