Pokud ČR selháním exekutivy přijde o evropské dotace, zahodí jedinečnou šanci stát se druhým Holandskem. Bohužel už se hraje pouze o to, do jaké míry se nám podaří omezit enormní škody.
Z článku Jany Krauße v DeníkReferendum.cz vybíráme:
Dle zprávy Evropského účetního dvora je každý druhý projekt „cinknutý“ (nedodržené postupy při zadávání veřejných zakázek, přestřelené ceny, několikanásobné pracovní úvazky pro ty a samé osoby, nejasný smysl podpořených projektů, pochybný výběr projektů, apod.). Investovat 800 miliard Kč během sedmi let mělo být zkouškou dospělosti mladé české demokracie.(...)
Dotace dostávají v ČR i vysoce ziskové projekty. Z přípravy projektových žádostí se stal ohromný byznys, přičemž kvalitní projekt a dobře zpracovaná projektová žádost nejsou zárukou úspěchu. O hodnocení a výběru projektů se dá říct leccos, jen ne to, že probíhají transparentně. Zdá se, že fondy EU jsou mocenskou pokladnou těch u kormidla.
Přečtěte si: Promarněná šance
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
21 komentářů:
Pozor, varování:
četba tohoto článku způsobí hlubokou depresi. Je to peklo, a my v něm.
Je zajimave, ze prestoze evropska komise jiz vyhrozuje nejtvrdsimi moznymi opatrenimi, nektera ministerstva stale delaji jakoze nic, krade se normalne dal a sedi tam stale stejni lide. To je ale hloupa taktika!
V jinych zemich po zhrouceni jedineho programu padne vlada a ne jen jeden neschopny Fiala.
Jakl dostává k základnímu platu 41 850 korun, osobní příplatek 27 770 korun a průměrnou mimořádnou odměnu 19 166 korun a patnáctitisícový příplatek za vedení.
Mám obavy, že zrovna tyto lidi (Jakl,..) naprosto nezajímá, co ta lůza (učitele,...) na to řeknou. EU má podobně jako jeho pán někde v ..... I takoví lidé nám nepřímo vládnou. A za naše daně!!! Jinak naprosto souhlasím s uveřejňováním platů lidí, kteří jsou placeni ze státního rozpočtu.
Stále nevím, jak se podaří vyčerpat oněch 53 miliard z EU (EU OPVK). Stačí se opravdu jen sehnout. Možná je to neschopnost, možná je to záměr. V tomto státě hraje současná vláda velmi podivné tanečky.
Školy, které administrují projekty jsou v zajetí byrokracie a každý halíř musí pečlivě proúčtovat, mnohé z nich předkládají opravdu dobré a využitelné výstupy. Ovšem- to jsou školy, malé kapky. A ty také tyto kroky odskáčou. Bohužel.
Problém je, že se o těch projektech škol ani nedozvíte, takže je těžké hodnotit, zda jsou smysluplné a přínosné....
se o těch projektech škol ani nedozvíte
Ony ty projekty nevisí na webech těch škol?
Čeho se projekt týká, kdo z něj má prospěch, čemu pomáhá, kdo jej administruje, kolik to stálo, kolik komu padlo na odměny za dobře odvedenou práci...
Celkem snadno si to můžete odvodit podle výše dotace- obvyklá cena DPČ je 150- 200 Kč na hodinu ( spíše těch 150)a některé publikace jsem měla v ruce- je škoda, že nejsou vydány ve vyšších nákladech. Nemluvím ovšem o projektech např. vysokých škol, tam šlo lektorné do závratných výšek. Také povinná publicita spolkne velkou částku, takže na školách si opravdu moc kapsy nenamastili.
obvyklá cena DPČ je 150- 200 Kč na hodinu
No, to je fakt nic moc. Jako prostý učitel informatiky mám na přímou vyučovací hodinu dobrých 360 korun. A to započítávám i servisní činnosti.
A co to, prosím, je ta "povinná publicita". Na co ta velká částka padá?
A co to, prosím, je ta "povinná publicita".
To přijede z Prahy kontrola, která kontroluje logo OP VK. Zda je to na nástěnce ve sborovně, na vstupních dveřích,...Zda všechny přeposlané materiály obsahují toto logo,.. no kravina. Sranda je ale s uveřejňováním zpracovaných sad DUM. Jde o povinné sdílení těchto materiálů širokou pedagogickou veřejností. Někdo využívá centrálního úložiště soukromých firem,..někdo tyto materiály uveřejňuje na svých webových stránkách. Tedy místo učení jde o poměrně rozsáhlou administrativní zátěž učitelského sboru. Ignorant
Je několik "větších" míst, kde se DUMy vystavují: rvp.cz, dumy.cz...
Víte někdo ještě o nějakých?
kontrola, která kontroluje logo
Tomu bych i, pane Ignorante, rozuměl. Co ale spolke onu velkou, a jak velkou, částku? (podle anonymního 2. srpna 2012 23:05)
Pane Luďku, znáte potenciál naších žáků a studentů? Co je na dveřích a na chodbě vydrží maximálně týden. O to nejde, na to jsme zvyklí. Zabere to tak 5 minut na barevné kopírce ( nesmí to být černobílé).
Obyčejná učitelka - rozsáhlé úložiště vytvořila firma Boxed. My využíváme naše www stránky.
Pardon, že jsem tak smělý, ale kolik asi tak je schopen průměrný učitel ošetřit průměrných DUMů průměrně v průběhu průměrného školního roku?
3. srpna 2012 17:56
60 až 120 za 30 měsíců
Tedy nejvýše tři čtvrtě DUMu za týden?
Tak to musí být poměrně komplikovaná záležitost, ten DUM!
Já myslel, že pět za čtnáct dnů je po-ho-dič-ka.
5. srpna 2012 21:18
Milý Luďku, nedělejte si z toho prdel, to je vážná věc. My to děláme s takovou radostí a nadšením, že by jste nám mohl závidět. Jinak konec ironie. Škola peníze z OP VK potřebovala, tak jsme něco v rámci svých možností vytvořili. Jinak by jsme třeba s ICT skončili někde v době předkamenné. Od vlády ČR by jsme skutečně na tento objem peněz nedosáhli.
by jste nám mohl
by jsme třeba s ICT skončili
by jsme nedosáhli
Kolego, děkuji za šťavnaté ukázky hrubek, použiju ve výuce. Tedy jestli jste takhle mluvnicky na úrovni žáka zvláštní školy zpracovali ony DUMy, tak to potěš pánbů. A fakt vám je přijali?! Inu výstupní kontrola dnes chybí absolutně všude.
No však právě, zřejmě žádná kontrola není a nebyla. Podívejte se na úroveň většiny z oněch "digitálních" (proč se tomu tak říká, to fakt pořád nechápu) materiálů. Tohle vytvářejí moji žáci při zadání "naruby"... (Jsou tam samozřejmě výjimky, ale je jich žalostně málo.)
Jejej, jejej. Tady zase někdo nadřazuje formu nad obsahem. Blahopřeji.
Nebazírujme tolik na češtině. Za pár desetiletí to stejně bude historický jazyk. Důležitější je anglický jazyk.
Okomentovat