Letošní prvňáčci ZŠ Fr. Plamínkové v Praze 7 půjdou jako první do školy zřízené obcí v povinných školních uniformách. Podle mluvčího MČ Praha 7 mají uniformy odstranit sociální rozdíly žáků a zmírnit možnosti výskytu šikany. Uniformy zaplatí ze svého rozpočtu radnice. Předsedové dvou místních politických stran jsou spíše zdrženliví až skeptičtí, většina občanů toto rozhodnutí odmítá.
Praha 7 jako první zavádí školní uniformy
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
47 komentářů:
Jak může mít tiskový mluvčí kolem sebe takový chaos?
No nic, k věci: v principu mi na školních uniformách nic nevadí. V dobrých firmách se tomu říká dress code a např. do divadla se také oblékáme jinak než na práci na zahradě. Co mi ale vadí opravdu moc, je direktiva shora. A hlavně - chudáci prvňáci. Vstup do školy je stresor jak hrom a teď si představte, že se jim puberťáci s kalhotami proklatě nízko a topíky proklatě vysoko budou ještě posmívat... Když už, tak všem! Školní uniforma může zlepšit chování, zvýšit hrdost na školu...
mají uniformy odstranit sociální rozdíly žáků a zmírnit možnosti výskytu šikany.
To chcete jako říci, že ostatní spolužáci nepoznají socky? Naprostý nesmysl. Doufám jen, že nevyšel z hlav učitelů. Ignorant
A zase kopírujeme. Ideální by byl však systém z Asie.
Uniformy zbožňovala kdejaká totalita od minulosti k současnosti.
"Uniformy zbožňovala kdejaká totalita"
- takže zdravotní sestry, soudci a soudkyně, hasiči, olympionici, skauti, babičky v krojích - to vše je podle vás totalita?
Ignorante,
co je to socka? Podle čeho, výjimkou šatů, poznají děti socku? To je lidská samička, která je členkou ČSSD?
Anonymní 11. srpna 2012 17:39
Členka ČSSD je, když tak, spíše "socanka" a nikoliv "socka".
:-)
Co je to "socka" také nevím přesně. Ale když jsem ještě před pár lety používal mobil Siemens C35, říkali někteří žáci, že takové vykopávky používají leda "socky".
Takže uniformy to asi nezachrání.
;-)
... říkali někteří žáci,..
A co jste jim odpověděl?
To já neměl mobil ještě předloni, a o socce jsem nezaslechl. Dokonce ani to, že nemám televizi, jim nevadí, sklízím obdiv. A když mi jeden na mou nemoderní Nokii upozornil, že je to jen pro blbce, zeptal jsem se třídy, kdo si to ještě myslí. Co byste řekl? Většina skoro stoprocentní, prohlásila že jen ať jsem za ni rád, ty chytrý mobily jsou pěkná lapálie, past na majitele.
Takže jsem podle vás socka, a všichni si mě považují.
poznají děti socku?
Třeba podle toho jakým autíčkem přijede malý miláček se svým tatínkem ke škole. Chlape, proč do toho motáte ČSSD. To vůbec nechápu.
Stále jsem nepochopil, proč mají mít žáci na veřejné škole uniformy. Co když s tím jako rodič nesouhlasím (a bude nás více)? Ignorant
No, vyberete si jinou školu, ne?
A to je právě ono. Ta škola je veřejná, placená i z mých daní. Proč bych měl jako rodič ustupovat nějakému řediteli? Jde o princip. Na soukromých školách bych uniformy dozajista jako rodič přímo doporučil. Odejít by měl pan ředitel a ne moje dítě! Ignorant
...Jde o princip.
No právě. V demokracii se menšina podřizuje při hlasování většině, nebo ne? A četl jste článek?
Myslím, že je úplně jedno, jestli nějaké děti budou chodit do školy v uniformě, anebo ne.
Argumentovat tím, že uniformy odstraní mezi žáky sociální nerovnosti, je prostě pitomost.
Jde jen o další zbytečné plýtvání veřejných prostředků.
Myslím, že problémy našeho školství nestojí ani nepadají se školními uniformami.
Argumentovat tím, že může dát rodič dítě do jiné školy, lze možná v Praze, nebo v jiném velkém městě.
Když ale rupne v bedně řediteli vesnické základky, co pak? Má se občan "svobodně" přestěhovat?
V demokracii se menšina podřizuje při hlasování většině
Ano, tímto často někteří argumentují.
Jenže zapomínají, že to je jen část základního principu demokracie.
Celý totiž zní:
V demokracii se menšina podřizuje názoru většiny, za současného respektování práv menšiny. Nutnou podmínkou je také svobodně vedená diskuse o podstatě rozhodnutí a jeho důsledcích.
Žákům jsem to vysvětloval na jednoduchém příkladu.
Představte si, že "demokraticky" odhlasujeme, že třídní služba bude celý rok jenom třeba Josef. Jen on bude celý rok mazat tabuli, nosit třídnici, uklízet třídu, ...
Jistě, dosáhli jsme rozhodnutí hlasováním většiny, ale s demokracií to nemá absolutně nic společného.
P.S.: Jo a ještě k tomu telefonu.
Řekl jsem žákům, že prostě nevidím důvod k tomu, abych vyhazoval zařízení, které funguje a plní všechny mé požadavky. Protože jsem současně používal PDA, neměli důvod o mých slovech pochybovat.
Takže jsem podle vás socka, a všichni si mě považují.
Promiňte, ale to mi vkládáte do úst něco, co jsem neřekl a ani bych nikdy neřekl.
Slovo "socka" totiž používám jenom tehdy, když chci demonstrovat, jak trapné a ubohé je uvažování některých lidí.
12. srpna 2012 12:42
povinných školních uniformách?
No právě. Hájíte neuhájitelné.
Toto sdělení na mě působí jak dech doby před rokem 1989. Ignorant
Hájíte neuhájitelné...
Naštěstí VÁS se škola na Praze 7 na názor neptá.
Mnoho emoci, mnoho ...
A nikoli nepodstatna cast diskutujicich zapomina na jednu drobnost: Kdyz se jich to netyka, tak je jim po tom velke kulove.
Predem upozornuji, ze namitku "je to z mych dani" neberu. Je to tiz demagogicky "argument" hodny tak maximalne clena SSO nebo ODS
Kdysi, na jistém generálním ředitelství, proběhla vášnivá debata, kolik kostek cukru by mělo být servírováno návštěvě, zda má být z fondu vedoucího hrazena 1, 2 či dokonce tři kostky cukru. Bezvýslednou plamennou diskuzi, ve které nechyběly osobní invektivy, trvající asi 1,5 hodiny, nakonec musel ukončit a ve věci rozhodnout generál. K druhému bodu programu, několikamilionová investice, se nediskutovalo vůbec, byla schválena do minuty.
VM
12. srpna 2012 21:09
A slyším bubnovat vládní propagandu! Věnujte se prosím věcem, které nesnesou odkladu. Myslím tím třeba nevyčerpaných 53 miliard z EU pro OP VK. Je to totální selhání vlády.
Kdyz se jich to netyka, tak je jim po tom velke kulove.
Velký bolševický omyl.
Uniformu si mohou zavést soukromé školy dle libosti. Na státní školy prostě uniformita nepatří. Miluji rozmanitost barev oblečení žáků. Nenávidím konfekci z dob před rokem 1989. To nestačí?
Já mám pro některé žákyně ve skříni neustále připraven svetr a tepláky, když se zapomenou do školy obléci...
13. srpna 2012 22:19
On zas není takový špatný pohled na devatenáctiletou studentku, která je spoře oděná. Hned se lépe učí.
Cituji: "V demokracii se menšina podřizuje názoru většiny, za současného respektování práv menšiny."
To je kontradikce. Vámi uvedený příklad s Pepíčkem přesně splňuje princip demokracie. To když se vláda rozhodne, že dá z cizích peněz církvím 150 miliard, je to demokratické rozhodnutí? Když se vláda rozhodne, že učitelé budou dělat za 20 000,- hrubého, je to demokratické rozhodnutí? Když se vláda rozhodne, že lékaři budou pracovat o 10 hodin týdně déle, než všichni ostatní z veřejných peněz placení zaměstnanci, je to demokratické? Vzhledem k tomu, že prakticky každé reálně proveditelné rozhodnutí alespoň někoho poškodí, je vaše pseudodefinice demokracie hodně přitažená za vlasy. Mám dojem, že v zastupitelské demokracii jsme Pepíčky skoro všichni.
Mně opravdu opakovaně skoro šokuje to vaše "Dušínovství". Někdy si říkám, jestli je to vůbec možné, že je někdo schopen být tak trapný a nevědět o tom. Zkuste být někdy trochu méně čestný a dobrý. Vy mi připadáte, jakoby jste byl dvojčetem Oldřicha Nového. Takový sexappeal účetního s deseti dioptriema.
13. srpna 2012 15:34
Nestaci. Ostatne bych si dovolil pochybovat o tom, ze by nekdo dokazal sehnat konfekci z dob predlistopadovych :-)
A, pokud mne skleroza nemyli, v te dobe bylo "pouze" pozadovano obleceni ciste. Zase na druhou stranu jsem byl vsedkem potupneho umyti zmalovane zakyne pred tridou :-)))
13. srpna 2012 23:52
S kym nesouhlasim, ten je bolsevik, fasista nebo alespon zidozednar, co? Ty nalepky ...
Jen doufam, ze nejste paedagog.
Prosím vás neblbněte, vždyť paní kolegyně učí prvňáčky!
Souhlasím s VM z 13. srpna 2012 13:44
Tohle téma je opravdu natolik bezvýznamné, že je zákonité, jak dlouhá se k němu strhla diskuse. :-)
Pavel Doležel
Kontradikce je to pouze pro Vás, jak už víme z dřívějších diskusí. Vy přece v demokracii nevěříte a její principy respektujete jen do té míry, pokud není zbytí, ne? :-)
Ano, bohužel, pokud se vláda, přesněji parlament, rozhodne vydat církvím majetek v hodnotě 150 miliard, je to demokratické. Jen ho nebere z cizího, ale z "našeho".
Stejně tak radnice, která bude platit ty desetkrát okecané uniformy.
Zda je demokratické přinutit některou skupinu zaměstnanců pracovat o deset hodin týdně déle, o tom dost pochybuji. Přece jen se naši předchůdci nechávali zavírat a občas i střílet kvůli osmihodinové pracovní době. Pokud jim chce vláda toto právo upřít, měla by to něčím kompenzovat. Od toho jsou tu koneckonců odbory.
Atd. Když tak si půjčte učebnici občanské nauky pro střední školy. Většina tam je dost názorně popsána.
prakticky každé reálně proveditelné rozhodnutí alespoň někoho poškodí
Ale o tom se tu už drahnou půlhodinu bavíme, Mlho. :-)
Historicky vyzkoušenými alternativami jsou absolutistická monarchie, diktatura, nebo občanská válka. Račte si vybrat. Byl jste na vojně, kdyby se něco šustlo. :-)
Někdy si říkám, jestli je to vůbec možné, že je někdo schopen být tak trapný a nevědět o tom ...
Vtip je v tom, že já o své trapnosti vím, ale nijak mne to nevzrušuje. Prostě mne tak maminka vychovala a za zbytek může moje chuť o věcech přemýšlet. ;-)
Občas se někomu mé názory líbí a občas je někdo považuje za trapné. Vaše invektivy mne tudíž už povětšinou nechávají v klidu. Zbytečně si šoupete klávesnici. :-)
Prostě se smiřme s tím, že já jsem trapný Mirek Dušín a Vy zase nevychovaný hulvát, který neumí argumentovat, aniž by partnera v diskusi neurážel a neonálepkoval.
"Sexappeal účetního s deseti dioptriema" určitě nemám. Jsem na tom mnohem, mnohem hůře. :-) V poslední době jsem dost přibral. :-(
Jo a dioptrie mám sice jen asi dvě, ale minusky, takže oči mám na rozdíl od Oldřicha Nového opticky menší. :-)
Zen
Zdravím.
Kdyz se jich to netyka, tak je jim po tom velke kulove.
Nemyslím.
S touto logikou by nám nebylo nic ani do nakupování pandurů či cas - nejsme v armádě, do fungování České televize - stačí napsat prohlášení, že nemáte televizi, anebo do organizace Světového poháru v Liberci - pokud nemám lyže, a ani tam nebydlím. Také se nás o přímo netýká, ne? (My to jen nepřímo platíme.)
Vlastně co je mi po AIDS v Africe, vybíjení velryb, nebo zemětřesní v Japonsku? Tam ani neplatím, tak co?
V každém případě do toho v první řadě "něco je rodičům" oněch dětí.
Dále obyvatelům příslušné městské části, která je zřizovatelem školy, a která to bude platit ze svého rozpočtu.
To ale neznamená, že my ostatní na to nemůžeme mít svůj názor, anebo že ho sem nemáme právo napsat.
Pokud se mne týče, je mi to vlastně celkem jedno, zda na nějaké škole v Praze budou chodit do školy děti v uniformách. Jak už jsem napsal, nic to neřeší a jde o vyhozené peníze. Ale pokud si to rodiče přejí a zastupitelstvo odhlasuje, ať si chodí třeba v pytlech od cementu. Protestní petice kvůli tomu organizovat nebudu.
Jen upozorňuji, že pokud některý z rodičů toto odmítne, NIKDO nemá právo k tomu jeho děti nutit.
Kdyby šlo o soukromou školu, byla by to jiná věc. Pokud neporušují zákon, pak je to jen a jen svobodná vůle obou stran.
Pokud jde o školu "veřejnou", pak nám do toho je vcelku dost.
P.S.:
Myslím, že Váš příspěvek z 14. srpna 2012 0:05 nepatřil ke komentáři z 13. srpna 2012 23:52.
Onen kolega psal o spoře oděných studentkách.
Učit na střední má i své výhody.
:-)
Mně opravdu opakovaně skoro šokuje to vaše "Dušínovství"
Vzácný jev. Když vidím takového ministra financí, tak bych mu píchl s velkou radostí injekci "Dušínovství". Třeba by mu to pomohlo. Co potom chceme po studentech, když se politici chovají jako .....? Klidně si doplňte podle libosti. Ignorant
to poste.restante:
1) Cituji: "Kontradikce je to pouze pro Vás..."
Nikoliv. Buď se prosazuje názor většiny, nebo někdo (kdo???) zakáže přijímat určité návrhy s odůvodněním, že jde o porušení práv menšiny. Ve chvíli, kdy omezím okruh přijatelných návrhů na někým (nikoliv většinou) určenou množinu, již se nejedná o demokratický proces.
2) Cituji: "Ano, bohužel, pokud se vláda, přesněji parlament, rozhodne vydat církvím majetek v hodnotě 150 miliard, je to demokratické."
A jaký je v tom fundamentální rozdíl od Pepíčka, který slouží třídě celý rok?
3) Cituji: "Když tak si půjčte učebnici občanské nauky pro střední školy. Většina tam je dost názorně popsána."
Děkuji za radu, ale jak víte, mám vystudovánu ekonomii a navíc se odborně zabývám volebními systémy a jejich "demokratičností". Můžeme si klidně popovídat o proporcionalitě volebních systémů rozdělených na volební obvody v zastupitelských demokraciích. Spíše bych ale vám doporučil k prostudování některé knihy, namátkou Mathematics and Democracy z nakladatelství Springer. Tím můžete začít, pokud na to máte matematický aparát.
4) Cituji: "...za zbytek může moje chuť o věcech přemýšlet."
Ten byl dobrej. jestli znáte Panoptikum města pražského a viděl jste ten díl s tou dívkou zabitou bleskem, tak si možná vzpomenete na Aloise Boháčka alias Richarda Borynu. Zejména pasáž, kdy je vyslýchán inspektorem Bouše. To na vás sedí jako ... na hrnec.
5) Cituji: "Prostě se smiřme s tím, že já jsem trapný Mirek Dušín a Vy zase nevychovaný hulvát, který neumí argumentovat, aniž by partnera v diskusi neurážel a neonálepkoval."
To neměla být urážka. Chtěl jsem vám jenom poradit, že by stálo za úvahu se někdy trochu odvázat.
No jo, no.
Když člověk poslouchá politiky, řekl by, že jsou všichni Dušínové. To je ušlechtilosti, slušnosti, jasno v hlavách. A sotva se dají do činění, je vše jinak. Národ je na líbivá prohlášení alergický, lepší méně líbivých frází, a radši aby byly vidět výsledky.
Pane Doležel, taky nás tu občas krmíte svou absolutní pravdou. Nechápu, že ještě nejste minimálně ministerský předseda. To bez urážky.
Pavel Doležel
Spíše bych ale vám doporučil k prostudování .... pokud na to máte matematický aparát.
Díky za typ ke čtení, někdy si to najdu. Před lety jsem si něco o problematice nastudoval v souvislosti s úvahami o změnách volebního systému. Ale nyní se tímto typem politky nezabývám a téma není aktuální, takže to, co z těch dob v hlavě zůstalo, mi prozatím stačí.
Teď budu jízlivý pro změnu já.
Pane kolego, já přece nepochybuji, že jste nadprůměrně vzdělán téměř ve všech oblastech. Především pak těch, které jen trochu souvisí s matematikou a ekonomií. Mnohokrát jste o tom na těchto stránkách dokázal své oponenty přesvědčit poukazováním na odbornou terminologii, anebo zdroje informací, které si mají dostudovat. :-)
Jsem ale o prázdninách v dobrém rozmaru a odtud plynulo mé doporučení, pro změnu Vám, stran studia středoškolské občanské nauky. :-)
Tam by jste se dozvěděl, že v demokratickém systému principiálně nelze zakázat svrchovanému parlamentu přijmout i nedemokratické rozhodnutí. Jen pak už jaksi z logiky věci nelze takový parlament označit za demokratický a potažmo tedy ani společenstvo příslušného státu. Názorně jsme to viděli v předrevolučním Československu, anebo vidíme dodnes v Severní Korei či Číně. Naprosto nepochybuji, že tamní zákony jsou přijímány většinovým hlasováním. To je ale jen část definice. Pro Vás - podmínka nutná, nikoliv postačující.
Je ale také dobré vědět, že třeba i podle naší ústavy má občan právo vzepřít se rozhodování státní moci, pokud je toto učiněno v rozporu s demokratickými principy. Jinak bychom museli třetí odboj, a vlastně i ty předchozí, postavit mimo zákon.
Speciálně pro Vás si pak dovolím poznámku, že demokracie není žádný matematický systém, založený na několika axiomech. Jde naopak o velice nedokonalý systém hledání významu a rovnováhy různých práv, který se navíc vyvíjí v čase. Nikdy nebude úplný a ani dokonalý. Už jen proto, že jej vytvářejí nedokonalí lidé.
Pochybuji ale předem, že jste ochoten tuto logiku přijmout. Alternativy jsem popsal.
Panoptikum města pražského byl hezký seriál. Myslím, že i na Vás bych tam našel trefný příměr, ale odpustím si to. Proč zbytečně míchat žluč.
by stálo za úvahu se někdy trochu odvázat
Tedy pane kolego já netuším, jakou máte o mé osobě představu, ale já jsem docela obyčejný člověk se spoustou neřestí. Do hospody sice nechodím, ale pohárek dobrého vína či whisky si doma občas dám a žádnou akci s kolegy či kamarády nevynechám. Když se praštím do prstu, lítají ze mne sprotá slova úplně stejně jako z kohokoliv jiného. Jen se obvykle rozhlédnu, jestli poblíž není má nejmladší ratolest.
A že mám vcelku jasno v základních principech a tady na webu se snažím diskutovat věcně a slušně?
Jak už jsem psal, za něco může maminka a za zbytek ... Řekněme třeba, že moje přesvědčení, že lidé by měli vždy především hledat cesty, jak spolu vyjít po dobrém.
Pokud se Vám zdá, že to není myšlení z tohoto světa, pak vězte že svět je z dost podstatné míry takový, jakým si ho děláme sami.
Pěkně to popsal Tomio Okamura. Kdyby každý člověk udělal jednou denně něco dobrého, tak by se ta obrovská síla pozitivní energie někde musela v našem životě projevit.
to poste.restante:
Cituji: "Jen pak už jaksi z logiky věci nelze takový parlament označit za demokratický a potažmo tedy ani společenstvo příslušného státu."
A z jaké logiky? Demokracie je způsob, jakým převést preference jednotlivců na preference celku. Jakékoliv další vlastnosti, které do ní cpete, jsem ochoten uznat jako jakési zúžení tohoto pojmu, ale pouze v případě, že s původním principem nejsou ve sporu. Máme demokracie zastupitelské, můžete si jistě vytvořit i vlastní, třeba demokracii spravedlivou, humánní, přátelskou, apod. Já ale vycházím z obecného významu tohoto slova a odmítám přijímat nějaké seznamy jednotlivých případů, v nichž neplatí, nebo nemá platit. To je jako kdyby Einstein přišel se speciální teorií relativity a k tomu přidal stoh papírů s výčtem všech situací, v nichž neplatí.
Mohl byste tedy odpovědět na otázku, kdo (jaká entita) má v demokracii rozhodovat o tom, které většinové rozhodnutí má vstoupit v platnost a které nikoliv? Možná, že když se odrazíme od tohoto konkrétního dotazu, tak se k tomu kýženému závěru také doberete.
2 Pavel Doležel
"To je jako kdyby Einstein přišel se speciální teorií relativity a k tomu přidal stoh papírů s výčtem všech situací, v nichž neplatí"
Technicka: Podminky, pri nich plati ci neplati STR Einstein pochopitelne dodal :-)
poste.restante,
s panem Doleželem to máte marné.
On je názorný příklad rčení, že leckterému člověku s kladivem v ruce všechno připadá jako hřebík.
On má místo kladiva svoji matematiku (tak jak ji byl schopen pojmout) a to, o čem se domnívá, že je ekonomie (ve skutečnosti spíš - zhruba řečeno - ekonometrie).
Anonymnímu, 14. srpna 2012 22:57
Vaše charakteristika nesedí, ale budiž, je to váš názor. Kéž by bylo víc lidí, kteří si vidí dál než na špičku nosu.
Pořád mi ale nikdo nevyvrátil, že když je většina pro jedno řešení, menšina se ve školním kolektivu podřizuje. Chce-li menší část žáků jít na výletě na oběd do restaurace, zatímco větší část chce opékat buřty, dá o tom učitel hlasovat a jedná podle většinového názoru.
že když je většina pro jedno řešení, menšina se ve školním kolektivu podřizuje.
Hluboce se mýlíte, tato škola je veřejná. Nadřízený orgán je sice zřizovatel, ale "mundury" na ZŠ by mělo snad posvětit MŠMT.
Jinak se stále opičíme, jednou podle Finska ( RVP-ŠVP), podruhé třeba podle komunistické Číny ( stejné uniformy). Rodič
15. srpna 2012 9:55
Co chcete vyvracet? Pokud se jede na školní výlet, šetří se na všem. Rozhodně nemají rodiče peníze na oběd v restauraci (rozhodně ne všichni), takže o tom rozumný učitel ani nenechá hlasovat. To spíš se pokusí děti "natěšit" na ty buřty.
"Rozhodně nemají rodiče peníze na oběd v restauraci (rozhodně ne všichni), takže o tom rozumný učitel ani nenechá hlasovat. To spíš se pokusí děti "natěšit" na ty buřty."
to Obyčejná učitelka - tak jo, máte pravdu, tohle má aspoň logiku.
"škola je veřejná... ale "mundury" na ZŠ by mělo snad posvětit MŠMT.
Jinak se stále opičíme"
to Rodič-Ignorant
To, že je škola veřejná, rozhodně neznamená, že nemá interní pravidla, na nichž se většina domluví nebo jsou nařízena vedením školy. Dokážete aspoň připustit, že ten "mundur" si může naprostá většina přát? Ostatním je to jedno, nebo mají volbu odejít jinam. Ať se vám to líbí, nebo ne.
Proč by měly být stejnokroje v gesci MŠMT? Natolik svébytnosti a samostatného rozhodování snad ještě školy mají, aby si tohle rozhodly samy.
Proti opičení nemám zhola nic, pokud má výsledek hlavu, patu a smysl. Víc mi vadí blbá rozhodnutí málo chytrých jedinců.
to Zen: Ano, ale nikoliv výčtem. To je jaksi středobod mého tvrzení. Prostě smysluplné teorie (o eleganci nemluvě) nebývají tvořeny výčtem situací, či objektů, ale jejich obecnými vlastnostmi. Kdyby B. Bolzano postupoval výčtem, tak dodnes nemá definici nekonečné množiny hotovu a jsme možná bez teorie kardinálů a kdyby stejně uvažovali Leibnitz s Newtonem, byli bychom možná i bez infinitezimálního počtu. Chudák kostra Bolzana by tam seděla na těch Olšanech a furt by psala...
Jó něco jiného je to třeba v právu, nebo jiných "nevědách".
nebo mají volbu odejít jinam.
A kam prosím? Nejbližší další škola je 35 km. ČR nejsou jen velká města.
17. srpna 2012 0:06
Odkud jste? U nás jsou kompletní ZŠ od sebe 10 - 15 km, pokud jde o venkov.
Nebo tedy, nechcete-li dojíždět, budete muset skousnout univerzální mikinu a triko, no. Taky jste ještě neuvedl, co oblečení říká vaše dítko. Třeba by bylo nadšené. Nebo jste rodič-diktátor?
co oblečení říká vaše dítko
A zajímají se o to i ředitelé avantgardních škol?
univerzální mikinu a triko,
BAVME SE O MATERIÁLU. Doufám, že uniformy nebudou ze sukna a plátna. Raději dvakrát dražší z bavlny a hedvábí, něž nějaký šunt. Kdo na to nemá, nechť táhne jinam?
avantgardních škol
Na Praze 7 vládne jaká koalice? Tak se potom nedivme!
Okomentovat