Reorganizace, kterou k dnešnímu dni provedl ministr školství, mládeže a tělovýchovy Petr Fiala, je nejvýznamnější organizační změnou ministerstva v polistopadovém období. Cílem opatření je zlepšit práci úřadu a připravit ministerstvo na předpokládané zavedení zákona o úřednících.
„Už při svém nástupu do funkce jsem řekl, že chci ministerstvu vrátit důvěru veřejnosti, učitelů a škol. Věřím, že současná organizační změna zlepší komunikaci mezi jednotlivými útvary a zefektivní systém práce celého úřadu,“ uvedl ministr školství Petr Fiala.
„V rámci organizační změny, která vychází z osvědčených principů profesionální státní služby a managementu veřejné správy, zeštíhlí řídící struktura ministerstva o 4 pozice vrchních ředitelů sekcí a 10 míst ředitelů odborů,“ vysvětlil 1. náměstek ministra Jiří Nantl, odpovědný za přípravu a realizaci reorganizace ministerstva.
Organizační změna MŠMT proběhla na základě procesního auditu, který nechal provést ministr Petr Fiala po svém nástupu do funkce v květnu tohoto roku. Procesní audit zjistil, že v řadě případů jsou jednotlivé agendy rozptýleny mezi různé útvary ministerstva, což rozmělňuje odpovědnost za jejich správu a zvyšuje celkovou administrativní náročnost.
„O ministerstvu se dlouhou dobu hovořilo jako o instituci, která je spíš než jedním úřadem souborem několika malých ministerstev. Organizační změna přispěje k tomu, aby úředníci navzájem lépe a bez zbytečných bariér spolupracovali a poskytovali veřejnosti lepší službu. Nezbytnými navazujícími kroky jsou reforma personálního řízení úřadu a revize agend ministerstva,“ doplnil Jiří Nantl.
Nová organizační struktura ministerstva tak reaguje na pravidla pro systemizaci v orgánech státní správy, která byla přijata vládou v červnu t. r. a je příspěvkem ministerstva školství k vládní strategii racionalizace veřejné správy, redukce agend a duplicit v chodu úřadů. Součástí reorganizace ministerstva je integrace vnitřních rozpočtových procesů úřadu, který spravuje finanční transfery ze státního rozpočtu veřejným vysokým školám, územním samosprávným celkům a dalším subjektům ve vzdělávání a výzkumu v celkovém ročním objemu kolem 120 miliard korun, čímž bude ministerstvo adaptováno za nový režim systému státní pokladny.
Od 1. srpna 2012 byla rovněž zavedena samostatná organizační struktura řídícího orgánu pro každý ze dvou operačních programů EU, které má MŠMT ve své působnosti, což je opatření, které bylo projednáno s Evropskou komisí.
Organizační změny na MŠMT
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
13 komentářů:
Původně jsem chtěl napsat ftipnou poznámku o přímé úměře mezi úsporami a odměnami šetřičů.
Pak jsem si ale místo na organizační schéma kliknul na OR DODATEK 65.doc a upadl jsem, bez ohledu na ještě skoro měsíc prázdnin, do hluboké deprese. Takovou prasárnu člověk jen tak nevidí. Nešlo by taky udělat nějaký audit na míru ict gramotnosti prasentátorů dokumentů ministerstva na veřejnosti?
Nu což. Aspoň mám zase kousek do sbírky. Jestli mě bude někdo prudit, dám mu to za úkol. Ono ho to přejde.
P.S.
Bývaly doby, kdy u funkcí byly uvedeny i jména úředníků. Asi je současná rotace kádrů překotná a tedy i nepřehledná.
Na MSMT je organizacni zmena prumerne jednou za mesic (vznikaji a zanikaji nove sekce pro nove vrchni reditele a reditele odboru apod). Zhruba kazda treti je oznacovana za zasadni zlepseni, kazdeho pul roku je ohlasovana nejdulezitejsi od listopadu 89 a furt nic :-)
http://www.msmt.cz/ministerstvo/organizacni-struktura
Luďku, řekněme, že dodatek je staršího data a ministr má teď jinou práci, než přepisovat dokumenty, byť napsané někým počítačově negramotným (viz ICT gramotnost)...
Při pohledu na organizační schéma mi přecházejí oči a přemýšlím, zda co chlívek, to člověk nebo několik lidí a co tam vlastně všichni dělají.
Neni "obycejna ucitelka" nektery obycejny urednik ministerstva?
Kdy uz konecne na ministerstvu zacnou neco delat pro skolstvi nez se stale organizovat a preorganizovavat?
Na každou práci, má-li mít výsledky, musí člověk něco umět. Jenže u nás se posledních cca 20 let vyžadovaly pouze politické kompetence a z gramotností ta "býtivšehoschopen".
Političnost naprosto válcovala odbornost. Pak se nedivme.
2. srpna 2012 11:07
Neni "obycejna ucitelka" nektery obycejny urednik ministerstva?
???
Neni "obycejna ucitelka" nektery obycejny urednik ministerstva?
Nemyslím si, ignorant.
Jestli něco dělám špatně ... ale odkaz na organizační strukturu ministerstva je pryč.
Asi jsem s tím dodatkem byl dost příkrý nebo co. Vždycky něco plácnu...
Jeden z MŠMT mi tuhle říkal, že na ministerstvu to fakt není až tak špatný. Jediný co všem vadí, jsou ty školy. Kdyby jich nebylo, bylo by tam opravdu, ale opravdu krásně.
VM
viz odkaz
Vážně to stáhli. Věřili byste tomu??? To je jak za Dobeše.
No, to se dějí věci!
Začínám zvažovat, že požádám o zařazení do systému ochrany oznamovatele, aby to nebylo něco jako v tom filmu Tři dny kondora.
Nebo radši změním nick. Třeba na Saček Blaha.
to VM
Tohleto my říkáme, pane kolego taky. To takhle v posledním prázdninovém týdnu, když plníme ty provozní úkoly, říkáme si: to by se to pracovalo, jen kdyby tu těch žáků nebylo.
to by se to pracovalo
"Lidem se vyhýbal a nikoho kolem sebe nesnesl. Ale odjakživa toužil stát se hostinským. Nejdřív si otevřel hospodu u silnice na Písek. Ale chodili mu tam lidi."
Hospoda na mýtince, 1969, Smoljak-Svěrák
Mně žáci v zásadě nevadí.
A v kyselině se rozpouštějí poměrně dobře.
Okomentovat