Plně souhlasím s dokumentem pedagogické veřejnosti s názvem „Zachraňte vzdělanost“, který byl adresován ministerstvu školství. Jsou to právě učitelé, kteří mají každodenní kontakt se žáky a studenty a vidí tak situaci v českém školství v plné „kráse“. Pokud na hrozivou situaci ohledně vzdělanosti začínají upozorňovat pedagogové, je to k vážnému zamyšlení.
Ministerstvo by mělo minimálně založit pracovní skupinu, která by se dokumentem pedagogů vážně zabývala. Rovněž je třeba zahájit v České republice konstruktivní debatu na téma školství. To musí mít podle mého názoru jasnou strategii s několikaletým výhledem do budoucna. Situace, kdy s novým ministrem přichází zároveň i nová koncepce školství, musí skončit.
ČSSD a já osobně na většinu bodů z desatera upozorňovala a představila své alternativní návrhy v tzv. Zelené knize. V této knize jsou shrnuty postupy ke zlepšení situace v oblasti vzdělanosti. Klima na českých školách je totiž dlouhodobě velmi špatné a to se samozřejmě odráží na výkonech studentů a stále se snižující úrovni českého školství. Pravice však jako by měla klapky na očích, protože na kritiku nehledí a pokračuje ve své chaotické politice. Kritizoval jsem jak státní maturity, tak plošné testování žáků 5. a 9. tříd základních škol.
Zároveň jsem ovšem aktivně přicházel i s alternativními návrhy, jak má vláda danou problematiku řešit např. návrh na nový způsob výuky matematiky, alternativy čerpání prostředků EU pro oblast školství či návrhy podpory učňovského školství. Osobně jsem pak o těchto návrzích informoval jak exministra Josefa Dobeše, tak současného ministra školství Petra Fialu. Bez odezvy…
Dopis pedagogů adresovaný ministerstvu však dokazuje, že situace v českém školství je opravdu katastrofální a musí se aktivně řešit. Školství je od dob pravicových vlád dlouhodobě podfinancované a problémy řeší nahodile, navíc mu chybí strategie a koncepce. A to i přesto, že vláda při svém vzniku tvrdila, že je školství její prioritou. Chová se k němu však vyloženě macešsky. Není již dále možné, aby české školství bylo zmítáno v takovémto chaosu, kdy co ministr, to diametrálně odlišná koncepce, která ještě než je zavedena, tak je rušena dalším ministrem ze stejné vlády.
ČSSD vyzývá vládu k jednání u kulatého stolu, za který zasednou zástupci všech parlamentních stran, vlády i opozice a přizváni budou nezávislý odborníci z řad pedagogické veřejnosti. Cílem tohoto Národního kulatého stolu bude seriózní debata nad směřováním českého školství a příprava národní strategie, která se nebude měnit podle toho, jak se který ministr vyspí. Vyzývám ministra Petra Fialu a zástupce parlamentních stran, pojďme se společně dohodnout na několika zásadních strategických krocích, které budeme v oblasti školství ctít napříč politickým spektrem! Je jasné, že se opozice s koalicí na všem neshodne.
Je pravda, že naše vidění světa je jiné. Je také jasné, že i priority ve školství jsou jiné pro levici a jiné pro pravici. Pevně však věřím, že naším společným zájmem je vyvést české školství ze současné krize. Nejde tady o to, kdo je z jaké strany, jde o to, jak bude naše republika do budoucna prosperovat. ČSSD je proto ochotna v zájmu budoucnosti nabídnout pravici pomocnou ruku.
Nenechme české školství zemřít, pane ministře. Je čas začít konstruktivně jednat, bez ohledu na naše politické smýšlení.
Zdroj: ČSSD.cz
Poznámka redakce:
Připomínáme, že původní "Desatero obnovy kvality vzdělání" s podtitulkem "Za současný stav kvality vzdělávání jsou zodpovědní politici, nikoliv pedagogové!" je dokumentem třináctičlenné Asociace profese učitelství ČR, která ho publikovala již 2. ledna 2012.
Marcel Chládek: Učitelské desatero je poslední kapkou. Pravice musí začít jednat
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
8 komentářů:
Pan Chládek nám zde názorně předvádí, jaké "pozitivní změny" by nastaly, kdyby dostal ministerstvo školství do pazourů on.
Dobeš v bledě modrém.
která se nebude měnit podle toho, jak se který ministr vyspí...
ale podle toho, s kým se vyspí, totiž.
Tak ono se tu málo debatuje. No ano, především ti nezávislý odbornící.
Neříkám, že na Desateru není hodně správného, což tvrdí i Chládek. Ale aby to nebyl jen únik línějších učitelů a velmi líných žáků před odpovědností se něco naučit! ať logikou, nebo biflováním, ale něco by v těch hlavách zbýt mělo!
Pokud Chládek zruší testování v 5. a 9. (naopak to chce přidat po každém ročníku) a zruší i státní maturitu, jak vyhrožuje, půjde to do kytek ještě víc. Nad kým dnes nevisí bič, ten se na vše vykašle, a ve školství dvojnásob.
Nad kým dnes nevisí bič
Promiňte, ale standardně visívá oprátka, bičem se motivačně práská.
Pokud se blbci bez problémů uživí, třeba ve státní správě či samosprávě, nepomohou testy ani svěcené.
"visívá oprátka"
Nade mnou třeba visívala hrozba otcovy pravice, že mě seřeže, když udělám lumpárnu.
A když to necháme po Vašem - dáme vysvědčení každému blbci, ať máme pokoj - pak se ale nesmíte divit, že ty chudáky postižené děti budou tihle blbci na úřadech obírat čím dál houšť.
ať máme pokoj
Stálo by za pokus, zamyslet se nad tím, kdo nám tohoho pokoje nedopřává, pokud budeme marně přebírat odpovědnost za rodiče o jejich děti, za stát o jeho občany, za žáky o ně samotné.
Osobně bych žádná vysvědčení nevydával. Kde kdo udělal chybu, každému řeknu, a jak s tím naloží, je každého jen jeho věc.
Když narazím na blbce mého bývalého žáka, drnčí tam okenní tabulky ještě hodnou chvíli po mém odchodu.
Patrne budu kamenovan, ale myslenka, ze by se mely politicke strany dohodnout a stanivit koncepci vdelavani, ktera se nebude menit po kazdych volbach, mi neprijde jako blbost.
by se mely politicke strany dohodnout a stanovit koncepci
nejen školství, pane Zene, ale i zdravotnictví, sociálního a důchodového zabezpečení, dopravy, státní správy atakdále atakdále.
Jenomže, kdyby se čistě náhodou v návalu nějakého osvícení dohodly, k čemu by nám pak byly, ty strany! A?
Okomentovat