Na základě doporučení pracovní skupiny pro revizi státních maturit je ministr školství, mládeže a tělovýchovy Petr Fiala připraven prosadit změny státní maturitní zkoušky pro období 2013 a 2014.
„Maturitní zkouška bude mít nadále společnou, neboli státní část, ale ta bude mít od roku 2013 jen jednu úroveň u všech zkoušek. Nebude tady žádné dělení na základní a vyšší úroveň jako v uplynulých dvou letech,“ vysvětluje ministr Petr Fiala.
Současný model, který obsahuje povinnou zkoušku z českého jazyka a literatury a výběr mezi cizím jazykem a matematikou, by měl být fixován následující dva roky 2013 a 2014. Společná část maturit nebude rozšířena o další předměty, jak uvádí školský zákon v současné podobě.
Zkouška z českého jazyka a literatury má mít nadále tři části. Didaktický test bude stejně jako nyní centrálně zadáván i hodnocen Cermatem. Ale písemná práce i ústní část zkoušky by měly být hodnoceny na školách. Jejich způsob zadávaní a hodnocení bude upraven vyhláškou a metodikou.
Zkoušky z cizích jazyků a matematiky by měly zůstat ve stávající podobě, to znamená stejné jako v roce 2012. U matematiky doporučila pracovní skupina rozšířit didaktický test o větší počet otevřených úloh a navýšit čas před začátkem zkoušky.
Nově by měl žák obdržet maturitní vysvědčení co nejdříve po úspěšném složení poslední zkoušky. Harmonogram přezkumného řízení má být nastaven tak, aby žák, který v rámci přezkumného řízení z maturitní zkoušky prospěl, obdržel vysvědčení nejdéle před zápisem na vysokou školu.
Ministr rovněž poděkoval členům pracovní skupiny pro revizi maturit za jejich práci. „Několikrát jsem řekl, že princip mé práce ve vedení ministerstva je činit systematické a promyšlené kroky, rozhodovat se na základě odborných posouzení a získat pro svá rozhodnutí širší odbornou veřejnost. Pokládám proto za logické a správné respektovat doporučení expertů z pracovní skupiny a děkuji jim,“ dodal ministr Fiala.
MŠMT: Změny ve státních maturitách
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
10 komentářů:
Jestli jsem to pochopil správně, tak
ŽUCH!
To mi spadl společně maturitně volitelný informačně technologický balvan.
Díky, ó pane.
Abych nezapoměl, přemýšlím, pane Hawingere, jak tato skutečnost ovlivní výuku informatiky na základních školách a nižších gymnáziích.
..... přidávám svůj BUCH
nechci pana Blahu strašit, ale ponechala bych balvan tam, co byl.
Rozhodnutí soudruha ministra stran informatiky s sebou nese nedostačivost jeho předchůdců a v tomto smyslu pan ministr pytlačí očividně za hranicí svých schopností - o schopnostech 14mudrců ani nemluvě. Protože to, co na sebe bere tímto rozhodnutím, je odpovědnost za promrhání pár milionů za vývoj zkoušky z informatiky. To za prvé. Za druhé si dělá blázny ze studentů: v době, kdy se budou studenti hlásit ke zkouškám na 2013, bude stále v platnosti současné podoba školského zákona a Cermat bude muset nabízet ze zákona zkoušku z informatiky. Má-li ji nabízet, musí ji vyvinout a to budou zcela marně a zcela zákonně vyhozené peníze. Na ty ať kašle čert. Ale zmatek v myslích žáků a vztek ve hlavách rodičů tak trochu voličů tedy neprospěje žádné straně, ani té Chládkovo. Po té se rozběhne výroba a tam už půjde o další miliony a až to na přelomu roku soudruzi poslanci konečně schválí, bude vyhozeno dost milionů na to, aby se zcela vymazala úspora, o které pan ministr tak usilovně sní. Ale - nikde není napsáno, že to tím legislativním procesem projde jako nůž máslem, taky se to může zaseknout. Další průser na cestě? Ano. A ministr Fiala dělá vše pro to, aby Pepa Dobdeš byl nakonec skutečně nejlepším ministrem školství, co jsme měli. Smutné.
Doopravdy upřímně se omlouvám, pokud jsem snad někoho, včetně Vás, paní Carcy, uvedl v drobný omyl. Už jsem si tak zvykl na nezřízený sarkasmus svých provolání, že už zapomínám uvádět zřetelné ironizační signifikanty.
Ono MZI žuchnutí je jedna z největších ironií, které jsem se kdy dopustil.
Ty maturitní, a nakonec i celkově školské potažmo společenské, peripetie mne zajímají právě a jen jako součást mé celoživotní záliby, kterou je studium lidské pitomosti. Studijního materiálu všude dost.
Osvícené počiny ministra nebo kohokoli jiného nezmění stěžejní problém nanicovatého směřování naší vzdělanosti.
Tím problémem je dlouhodobá nepřítomnost touhy po vědění u stále se zvětšujícího počtu dětí a mládeže.
Myslím, že by se to dalo pojmenovat slovem krnění.
Osvícený počin ministra - jaký? kterého ministra?
Nemyslíte doufám ministra Fialu...
Upřesnění:
1. "osvícený",
2. jakýkoli počin kteréhokoli ministra.
Z pohledu mediální čeládky (a tedy "osvícené" veřejnosti) za vyhozené peníze může CERMAT - měl dopředu počítat s tím, že bude strach zavést povinnou maturitu z cizího jazyka pro celý maturitní ročník a že není třeba připravovat jiné předměty;-)
A neschopní budou i ředitelé škol, kteří nebudou reagovat během týdne na změněnou situaci změnou volitelných předmětů ve 4. ročníku.
---
Jediná výhoda dnešního Absurdistánu je v tom, že si to aspoň můžeme někam veřejně napsat. A citujme klasika: "To asi tak všechno, co proti tomu můžete dělat."
Pana Fialu bych nenazývala ministrem školství. Jeho představa o budoucí podobě státní maturity ukazuje, že je ve skutečnosti pouze tiskovým mluvčím Václava Klause mladšího.
Dle mne bude spíš bude tichým společníkem pana Ondřeje Šteffla.
Okomentovat