Klíčové závěry z jednání pracovní skupiny MŠMT pro revizi maturitní zkoušky

středa 18. července 2012 ·


Pracovní skupina pro revizi maturitní zkoušky se hlasováním shodla na následujících
závěrech:

  1. Společná část maturitní zkoušky ano.
  2. Jedna úroveň všech zkoušek (žádná základní a vyšší úroveň).
  3. Předmětovou skladbu společné části maturitních zkoušek z roku 2011 a 2012 zachovat ještě po dobu 2 let (tzn. fixace na rok 2013 a 2014). Ve společné části maturitní zkoušky budou žáci povinně maturovat z Českého jazyka a literatury a z Cizího jazyka nebo Matematiky. Nabídka nepovinných předmětů ve společné části maturitní zkoušky bude obsahovat pouze předměty Cizí jazyk a Matematiku.
Český jazyk a literatura


Komplexní forma zkoušky, která bude obsahovat:
  1. Didaktický test (DT), který bude centrálně zadáván a hodnocen CZVV.
  2. Písemnou práci (PP), která bude hodnocena na školách. Způsob zadávání a hodnocení bude upraven prováděcím předpisem a metodikou.
  3. Ústní část zkoušky (ÚČ), která bude hodnocena na školách. Způsob zadávání a hodnocení bude upraven prováděcím předpisem a metodikou.
V případě, že žák neuspěje z dílčí zkoušky (z DT nebo PP nebo ÚČ), neuspěje celkově
z Českého jazyka a literatury; v případě opakování zkoušky, opakuje pouze tu část, ze které
neuspěl (stejně jako v roce 2012).

Cizí jazyk


Realizace zkoušky z Cizích jazyků ve stávající podobě, tzn. stejně jako v roce 20121.


Komplexní forma zkoušky, která bude obsahovat didaktický test, písemnou část zkoušky a ústní část zkoušky. Zadávací a hodnotící procesy zůstanou stejné jako v roce 2012.


Skladba pro výběr cizích jazyků zůstane zachována na období následujících 2 let (na rok 2013
a 2014).

V případě, že žák neuspěje z dílčí zkoušky (z DT nebo PP nebo ÚČ), neuspěje celkově
z Cizího jazyka; v případě opakování zkoušky, opakuje pouze tu část, ze které neuspěl (stejně
jako v roce 2012).

Matematika

Zkouška bude realizována formou didaktického testu. Zadávací a hodnotící procesy zůstanou
stejné jako v roce 2012.

Didaktický test rozšířit o větší počet otevřených úloh. Navýšit čas před začátek zkoušky na
přípravu strategie a seznámení žáka s úlohami a na zpracování.

Úprava harmonogramu zkoušek
  1. Nemělo by docházet ke kolizím s přijímacím řízením na středních školách, s praktickou částí maturitních zkoušek apod.
  2. Konečný výrok o celkovém prospěchu u maturitní zkoušky vydá maturitní komise, vysvědčení podepisuju ředitel školy a předseda maturitní komise. Vysvědčení by měl žák obdržet co nejdříve po úspěšném složení poslední zkoušky.
  3. Harmonogram přezkumného řízení má být nastaven tak, aby žák, který v rámci přezkumného řízení z maturitní zkoušky prospěl, obdržel vysvědčení nejdéle před zápisem na vysokou školu.

Vazba na Společný evropský referenční rámec pro jazyky


Zdroj: EDUin.cz





1 komentářů:

Anonymní řekl(a)...
18. července 2012 v 17:38  

Tak snad Fiala ted konecne zacne resit situaci v evropskych fondech. Nechape snad, ze se riti do katastrofy.

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.