Žáci ZŠ praktické se pod vedením zpěvačky Pavlíny Matiové věnovali v průběhu školního roku nejen zpěvu, ale i tanečním a dramatickým dovednostem. Na konci roku vystoupili s muzikálovým představením O Julině a Markovi.
Díky vstřícnosti ZŠ praktické v Palackého ulici ve Slaném, která se zapojila do integračního projektu Romský mentor, se skupina dětí dvakrát do měsíce scházela na hudebně laděném setkání s mentorkou Pavlínou a paní učitelkou Zlatkou. Na půdě školy v rámci projektu proběhlo šestnáct obsahově propojených setkání. Mentorka hned od počátku propojila zpěv s poznáváním romské a české kultury.
V prvním pololetí školního roku děti rozvíjely své pěvecké, taneční a dramatické schopnosti. Na začátku druhého pololetí skupina vyrazila na exkurzi na Mezinárodní konzervatoř v Praze. Děti se seznámily s možnostmi studia na konzervatoři a navštívily výuku populárního a muzikálového zpěvu, interpretace, tance a šermu. Poté byla dětem předvedena hodina jevištní mluvy, kde zjistily, že studovat konzervatoř není pouze o talentu, ale také o tvrdé práci. Nicméně je exkurze inspirovala a povzbudila v další práci.
Poté se již skupina začala zabývat tématem závěrečného vystoupení. Po navržení základního příběhu, byl vytvořen scénář a skupina si rozdělila jednotlivé role. A mohlo začít nacvičování! Postupně se nacvičovaly dialogy, taneční choreografie a jednotlivé písně. Zkušenosti dětem přišel předat i režisér romské divadelní skupiny a romský aktivista David Tišer. Děti se také podílely na tvorbě kulis a připravily si kostýmy na vystoupení. Před závěrečným vystoupením se tým mentorka – pedagožka s dětmi sešly několikrát nad rámec projektu, aby vše dopadlo dle očekávání.
Na závěrečném vystoupení v Kulturním domě v Praze Kyjích děti předvedly skvělé pěvecké a dramatické výkony a dokázaly diváky rozveselit i dojmout. Značná nervozita, která panovala v zákulisí před samotným vystoupením, z dětí spadla jakmile se ocitly na podiu. Děti příběh O Julině a Markovi podaly naprosto profesionálně a publikum je odměnilo velkým potleskem. Nakonec děti poděkovaly Pavlíně za celoroční setkávání a vytvoření společného vystoupení.
Všem zúčastněným děkujeme za jejich obětavou práci a už se těšíme na další vystoupení:-)
Projekt Romský mentor do České republiky přinesla Open Society Foundations v rámci Programu umění a kultura Budapešť, která jej plně financuje. Projekt probíhá v rámci Dekády romské inkluze. V Česku je projekt od roku 2011 a je realizován občanským sdružením ROMEA.
Další informace o projektu i sdružení ROMEA najdete na webových stránkách sdružení či na Facebooku.
Celoroční práce žáků ZŠ praktické pod vedením Pavlíny Matiové vyústila v muzikál
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
3 komentářů:
Tak tohle určitě ano, zpěv, tanec a herectví je pro ně nejvhodnější. Aspoň se zabaví, naučí se něco a poznají, že nic není zadarmo. Umělecké školy pro ně nebudou nedostupné, ovšem mají-li zájem a vydrží u toho.
Horší to bude s oblastí technickou a výrobně pracovní.
Nejen tancem, hudbou, zpěvem a herectvím je člověk živ. Nyní již zbývá jediné. To aby se tyto děti naučily pracovat.
Mohly by se ty děti také učit, alespoň z části, místo o komediantech a romech třeba matematiku, fyziku, chemii a přírodopis.
Navíc k tomu stačí normální učitel, není třeba cikánských mentorů.
Okomentovat