Stínový ministr školství Chládek jednal s Asociací ředitelů gymnázií ČR o budoucnosti státních maturit

čtvrtek 28. června 2012 ·

Stínový ministr školství a místopředseda Výboru pro vzdělávání, vědu, kulturu, lidská práva a petice Senátu PČR Marcel Chládek jednal včera se zástupci Asociací ředitelů gymnázií České republiky. Jedním z témat setkání byla problematika státních maturit. Senátor a stínový ministr školství je jedním z hlavních kritiků celého projektu v podobě, kterou prosadil bývalý ministr školství Josef Dobeš.


"Jedná se o zpackaný administrativní paskvil a předražený moloch," říká stínový ministr školství z ČSSD. Podle jeho názoru je třeba o budoucnosti státních maturit vážně jednat.

"Projekt stál daňové poplatníky bezmála dvě miliardy korun a ročně nás všechny vyjde na 250 milionů korun. Na sousedním Slovensku přitom stejný projekt funguje v přepočtu za 10 milionů korun," doplňuje Marcel Chládek. Se zástupci Asociace ředitelů gymnázií ČR se stínový ministr školství shodl na tom, že státní maturita potřebuje kompletní revizi, kdy musí být v budoucnu administrativně jednodušší, bez faktických chyb v testech a hlavně levnější.

Dnes se na téma státních maturit sejde pracovní skupina, jejímž členem je i stínový ministr a senátor Marcel Chládek.

Pracovní skupina MŠMT, kterou sestavil nový ministr školství Petr Fiala, má za úkol vyhodnotit dosavadní chyby státních maturit a navrhnout jejich novou variantu, která by se vyvarovala chyb, které přinesl projekt prosazený bývalým ministrem Josefem Dobešem a šéfem ministerské organizace CERMAT Pavel Zelený.

2 komentářů:

Anonymní řekl(a)...
29. června 2012 v 15:20  

Marcel by měl spíše jednat s právníky o tom, co bud dělat až ho David práskne, a ne se neustále motat do věcí, kterým absolutně nerozumí.

Anonymní řekl(a)...
6. července 2012 v 21:57  

Dobrý den,
bylo by dobré, kdyby se pan Chládek informoval o tom, jak slovenské maturity vypadají, proč jsou levnější, a jestli slovenský model má být skutečně náš vzor.
Jsme tak bohatí, abychom si mohli dovolit levnou variantu? Jaký bude mít vliv "levná (tedy ořezaná varianta a la návrh paní Putnové) na to, co se pak bude dít na školách? Je celá maturita špatně? Nebo je špatná jen logistika, smlouvy, některé předměty - např. čeština, způsob zpracování dat v CERMATu, (ne)zveřejňování analýz, (ne)komunikace CERMATu s veřejností, (ne)sdělování informací - relevantních, ne těch, co požaduje SCIO:-), apod?
Martina Hulešová

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.