Stínový ministr školství a místopředseda Výboru pro vzdělávání, vědu, kulturu, lidská práva a petice Senátu PČR Marcel Chládek jednal včera se zástupci Asociací ředitelů gymnázií České republiky. Jedním z témat setkání byla problematika státních maturit. Senátor a stínový ministr školství je jedním z hlavních kritiků celého projektu v podobě, kterou prosadil bývalý ministr školství Josef Dobeš.
"Jedná se o zpackaný administrativní paskvil a předražený moloch," říká stínový ministr školství z ČSSD. Podle jeho názoru je třeba o budoucnosti státních maturit vážně jednat.
"Projekt stál daňové poplatníky bezmála dvě miliardy korun a ročně nás všechny vyjde na 250 milionů korun. Na sousedním Slovensku přitom stejný projekt funguje v přepočtu za 10 milionů korun," doplňuje Marcel Chládek. Se zástupci Asociace ředitelů gymnázií ČR se stínový ministr školství shodl na tom, že státní maturita potřebuje kompletní revizi, kdy musí být v budoucnu administrativně jednodušší, bez faktických chyb v testech a hlavně levnější.
Dnes se na téma státních maturit sejde pracovní skupina, jejímž členem je i stínový ministr a senátor Marcel Chládek.
Pracovní skupina MŠMT, kterou sestavil nový ministr školství Petr Fiala, má za úkol vyhodnotit dosavadní chyby státních maturit a navrhnout jejich novou variantu, která by se vyvarovala chyb, které přinesl projekt prosazený bývalým ministrem Josefem Dobešem a šéfem ministerské organizace CERMAT Pavel Zelený.
Stínový ministr školství Chládek jednal s Asociací ředitelů gymnázií ČR o budoucnosti státních maturit
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
2 komentářů:
Marcel by měl spíše jednat s právníky o tom, co bud dělat až ho David práskne, a ne se neustále motat do věcí, kterým absolutně nerozumí.
Dobrý den,
bylo by dobré, kdyby se pan Chládek informoval o tom, jak slovenské maturity vypadají, proč jsou levnější, a jestli slovenský model má být skutečně náš vzor.
Jsme tak bohatí, abychom si mohli dovolit levnou variantu? Jaký bude mít vliv "levná (tedy ořezaná varianta a la návrh paní Putnové) na to, co se pak bude dít na školách? Je celá maturita špatně? Nebo je špatná jen logistika, smlouvy, některé předměty - např. čeština, způsob zpracování dat v CERMATu, (ne)zveřejňování analýz, (ne)komunikace CERMATu s veřejností, (ne)sdělování informací - relevantních, ne těch, co požaduje SCIO:-), apod?
Martina Hulešová
Okomentovat