Slohové práce by neměli psát povinně všichni maturanti, ale jen ti ve školách, které to chtějí, navrhuje předseda Asociace ředitelů gymnázií Jiří Kuhn. Ředitel nymburské školy bude úpravu problémového systému maturit prosazovat v rámci expertní skupiny, kterou sestavil ministr školství Petr Fiala.
Z rozhovoru Jana Jiřičky s předsedou Asociace ředitelů gymnázií Jiřím Kuhnem v iDNES.cz vybíráme:
Máte už od Asociace ředitelů gymnázií mandát, co budete chtít na maturitách změnit?
Právě dnes (ve čtvrtek - pozn. red.) jsme se o tom bavili. Stojíme si za naším stanoviskem, které jsme vydali před rokem po prvním ročníku maturit. Podle našeho názoru je státní maturita nutná. Je dobře, že má společnou a profilovou část, to je nutné zachovat. Pokládáme ale za důležité omezit počet předmětů, které jsou zařazené do společné centrální části a z nichž si student může vybrat. Oproti loňsku se ale domníváme, že spíše než dva stupně obtížnosti zkoušek by byl vhodnější podobný model jako při testování pátých a devátých tříd (Testy měly první společnou část, pak se větvily do různých obtížností, které si volili sami žáci - pozn. red.).
Přečtěte si: Zrušme u maturit povinný sloh, navrhuje šéf asociace gymnázií
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
6 komentářů:
Pan ředitel by si měl přečíst text Jiřího Kostečky. Zajímavá je také diskuse pod rozhovorem s panem ředitelem na idnes, kde je naprosté většině diskutujících jasné, co by způsobilo vypuštění nezávislého hodnocení slohové práce. Pokud ho neproberou ani argumenty pana Kostečky, bude z něj stejný odborník jako pan Feřtek. Svým nejlepším žákům již několik let radím - odstěhujte se z České republiky. To, že ředitel gymnázia chce zrušit nezávislé hodnocení slohové práce, je pro mě pouze dalším argumentem, že emigrace je jediné řešení.
Doufám, že se pan řídící učitel bude za svoje slova s odstupem času krvavě rdít.
Pro začátek by si mohl například zjistit, jakým způsobem se skládají písemné části zkoušek z c i z í c h jazyků - nikdo po zrušení slohových prací z angličtiny rozhodně nevolal - a nevolá. Divné, že?
Souhlasím s předřečníky.
Česky by měl slušně umět každý, kdo v této zemi chce žít a pracovat. A proč ne takový zedník nebo kuchařka? Cožpak oni nebudou muset číst návody, rozumět zprávám a popisům, psát hodnocení, podávat hlášení, navrhovat pracovní postupy ...?
A svým dětem nebudou umět ani vyprávět pohádku?
Bez nezávislého hodnocení slohových prací to u nás zatím nejde, takže není jiné cesty.
Slohová práce v andličtině - povunná součást státní maturitní zkoušky v ČR - je hodnocena objektivně? Vzhledem k tichu po pěšině to vypadá, ža ano. Napadá mě otázka, komu vlastně slouží celý ten poprask kolem letošních maturit? Blázen si myslí, že jde o budoucí blaho studenta. Maturity už druhý rok poukazují na katastrofální úroveň některých středních škol. A ty také nejvíce křičí, jak je jejich studentům ubližováno.
Rodiče proberte se. Podívejte se, na kterém typu škol, má žák největší šanci složit maturitní zkoušku a podle toho také vybírejte.
Maturitní zkouška z cizího jazyka totiž dosud není povinná. Jedním z možných cílů útoků na státní maturitu je její naprostá revize - zachrání tak mnoho škol a žáků, kteří by maturitu z cizího jazyka nezvládli. (Koneckonců již jednou došlo k jejímu odkladu...)
Jak je možné, že ten, kdo chce získat maturitní zkoušku tvrdí, že stávající úroveň v cizím jazyce nezvládne? Kde je tedy chyba? Úroveň zkoušky je nastavena podle závazného dokumentu RVP pro střední školy.
Vysvětlení je nasnadě. Buď se student špatně připravoval - rozuměj - flákal, nebo škola nenabízí dostatečně kvalitní vzdělání. A jsme zpátky u toho. Největší zájem o revizi maturitní zkoušky mají právě ty méně kvalitní školy, kde dříve bylo možno dostat maturitu skoro zadarmo.
Okomentovat