Jako kdyby mělo ministerstvo školství zalepená ústa, oči i uši. S oblibou totiž nepřikládá prakticky žádnou váhu zprávám o katastrofálním poklesu úrovně vzdělanosti. To mlčení je pochopitelné - jde přece o český úřad a naše země kvůli němu čelí průšvihu, proti kterému jsou letouny CASA jen marginálním problémem. A opravdu teď nedělám z žížaly stonožku.
Z článku Marka Přibila v Týden.cz vybíráme:
Učitelé mají pravdu, že je obtížné vyznat se v záměrech ministerstva, které si navzájem odporují (jednou osnovy ne, podruhé ano), a že suma sumárum stálo jejich rušení majlant a následné zavádění (vnášení řádu do chaosu) již další majlant. Znalosti ale nestoupají, jelikož tu znovu a zas nejde o poctivou koncepci, nýbrž o balík peněz. To, že u nových maturit propadlo 21,2 procenta žáků, z nichž se sedm tisíc odvolalo, není výsledkem kvality těchto zkoušek, jež by měly oddělit zrno od plev, ale jejich naprosté nekvality, jakkoli vyšly na miliardu a půl. Vždyť neuspěli nejlepší gymnazisté, kteří si vybrali těžší a nesmyslně sestavené testy, a průměr prolezl. A i premiér přiznal, že státní maturity jsou mrtvý projekt. Hlavně že dodavatelské firmy měly žně...
Přečtěte si: Vyděržaj, pioněr! versus novodobé budovatelství
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
4 komentářů:
Takže těch 4,4 % propadnuvších z gymnázií jsou vlastně ti nejlepší gymnazisté???
Autor opakuje zprávu, která se opakovaně vyskytla v médiích a nebyla podložená žádnými důkazy. Žáci gymnázií, co vyhrávali různé literární soutěže, neuspěli v písemné práci. Kolik takových žáků bylo? Viděl autor jejich práce? Může dokázat, že neuspěli nejlepší gymnazisté, jak tvrdí? Doporučuji mu přečíst si článek Jiřího Kostečky na České škole. Tam se dozví, jak to bylo doopravdy.
Kromě výše zmíněné výhrady s obsahem článku souhlasím. Současná situace ve školství je zoufalá, je už pět minut po dvanácté.
Možná že k nějakému křiklavému případu došlo, co my víme. Ale podle toho, co zde bylo uváděno, aby žák ze slohové práce neuspěl, musel to být naprostý paskvil po obsahové i formální stránce. Nedovedu si představit, že by inteligentní student nezvládl psát aspoň na čtyřku...
Ono opravdu jde o ten jednorázový výkon, ať se to někomu líbí, nebo ne. Tak to ve světě dospělých funguje. Sportovec dře celý rok, pak mu chybí desetina sekundy a je bez medaile.
V učitelství pro 1. stupeň letos na konci 1. ročníku nenapsalo 6 děvčat zápočtovou práci z matematiky. Prý se zkoušející špatně vyspala a byla protivná (inu osobní hodnocení bývá subjektivní). U všech vím, že pracují dlouhodobě s dětmi, tuto práci velmi chtějí dělat, pět z nich má z ostatních zkoušek samé jedničky a prošly by ročník bez problému. Ale matematika jim nejde. Holky mají smůlu - další termín nedostanou. Hledejte si jinou školu, nebo opakujte ročník. Tak to v životě chodí, bohužel. Možná přece jen mohly v té matice trochu přidat.
Teď mě napadá - proč u nás o případu nenatáčí televize?
V článku pana Kostečky se dozvíte, jak je to doopravdy? Fascinující - dnes je den popravy Milady Horákové, doufám, že tyto argumenty v diskusích budou čím dále tím více menšinové.
Okomentovat