Osmnáctiletý Petr by chtěl na vysokou. Uzavřel čtvrtý ročník hradeckého Gymnázia J. K. Tyla a chystal se na maturitu. Ačkoliv byl úspěšný ve školním kole, osudnou se mu stala až státní maturita ze slohu, za niž nedostal ani jeden bod. Za studentem ale stojí třídní učitel, češtináři i ředitel školy.
Z článku Ladislava Pošmury v iDNES.cz vybíráme:
"Ředitel mi zavolal, že jsem podle specialisty nenaplnil téma. Ředitel Novák poté zkusil obvolat češtináře, kteří opravovali v minulém roce slohy, jestli má hodnotitel pravdu. Všichni učitelé měli práci k dispozici a po jejím přečtení se shodli, že jsem téma zvládl dobře," zmínil se Petr, kterému s odvoláním pomohl i třídní učitel. Ten sice připustil, že má práce několik chyb, ale rozhodně ne zásadních.
Přečtěte si: Učitelé bojují za studenta z Hradce, který propadl u státní maturity
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
4 komentářů:
Ředitel Novák obvolal učitele, kteří hodnotili češtinu loni.... Rozumím lidsky jeho snaze pomoci někomu, koho zná dlouhou dobu. Nerozumím způsobu, jak mu rádoby pomáhá. To totiž není žádná pomoc. Má mu vysvětlit, co znamená hodnocení jehož dosáhl, umožnit mu pochopit, kde se stala chyba a nebagatelizovat rozhodnutí hodnotitele poukazem na někoho, kdo hodnotil něco jiného kdysi jinak. To je jako hledat aluminiovej klíček, který jsem ztratil venku, někde doma v teple. Prostě je to mimo právě panem ředitelem, který zbytečně vzbuzuje naděje, k čemuž ho nic neopravňuje - snad jen ten lidský rozměr, ale ten není součástí hodnocení. Jindra
Pokud byla práce hodnocena jako nedostatečná, museli ji vidět tři hodnotitelé a všichni se shodnout na počtu bodů. Jestliže tři hodnotitelé považují práci za nedostatečnou, nevím, o co se tento ředitel snaží. Spíše se měl snažit v minulém roce o to, aby češtináři lépe připravili své žáky na slohovou práci.
Je naprosto v pořádku, že škola (ředitel a učitelé) se zastávají studenta, který na této škole studoval a dobře studoval. Škola cítí zodpovědnost za svého žáka a to je hodně dobře, ještě že takoví učitelé a ředitelé na školách pořád existují. Prosím Vás, pochopte už konečně, že nastavený škatulkový systém hodnocení Cermatem u slohovek z češtiny externím hodnotitelem je zcestný, a v podstatě už i mrtvý. Držím palce a přeji hodně sil a odvahy s tímto neskutečným molochem...
Pan Novak se svym zpusobem nezastava sveho studenta, ale hleda alibi pro spatne odvedenou pripravu sveho studenta. Ucitele skoly setrvavali v bludu a tvrdili studentovi, ze je dobry nebo dokonce vyborny a ono to tak nebylo. A ted jen omilaji svou mantru a zneuzivaji medialni tlaky k zakryti vlastnich chyb, jimiz poskodili sve studenty.
Okomentovat