České školáky děsí matematika. Příklady a geometrii se učí drilem a jen kvůli známce. Na předmět se vysloveně těší jen necelá čtyři procenta žáků, průměr zemí OECD je přitom osm procent. Ukázal to výzkum z dat mezinárodních šetření. Už i samotní rodiče hledají řešení. Klidně i za oceánem.
Z článku Kláry Bílé v Rozhlas.cz vybíráme:
„Stojím mu za zády a neříkám mu, jestli to konečně pochopil. Chlapec si pustí video, když tomu nerozumí, pustí si ho podruhé. U matematiky se už nepereme a je spokojený,“ říká Markéta Matějíčková, maminka žáka páté třídy.
Internetové doučování a videolekce americké Khan Academy teď v životě Markéty Matějíčkové dominují.
Přečtěte si: U matematiky se už nepereme, říká matka žáka páté třídy. Pomohlo jim doučování přes internet
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
9 komentářů:
Nakonec proč inspiraci nehledat třeba i za ocánem, že? A nemusí to být jen v matematice.
Já jsem třeba nalezl pomoc v sousedství. Pořád jsem nemohl pochopit, jak to bylo v té naší Matičce s tím Bémem. Takových peněz v čudu. To to ostatní čestné špičky naší státní správy a samosprávy neviděli? Prostě mi nešlo na rozum.
Až jednou mě přetáhl soused lopatou, protože jsem mu lezl na třešně. Úplně se mi rozbřesklo, co to, že na družstevním to šlo a u souseda ne.
Ony ty třešně bylo jeho majetkem, totiž.
Někomu pomůže internet, někomu lopata. Také prý pomáhá strouhaná brukev s vajíčky zrzavých mravenců. Člověk se pak nebojí téměř ničeho.
Nechápu - vždyť Khan Academy je klasický dril a na 99% našich škol se učí přesně takhle. Jediný rozdíl je v tom, že se dítě asi lépe soustředí, což se ve škole málokdy (zvláště některým) daří.
No, já projevím nečekaně zájem o myšlenku, tedy internet k doučování.
Obě dcery měly problém s matematikou, na G a u stejného učitele, s odstupem tří let - učil stále stejně. Všechny výklady stál a psal hlavou k tabuli, rozuměli jen žáci v prvních lavicích, kteří měli navíc nastudováno leccos navíc. Takže rozuměli. Panu učiteli/třídnímu jsme téměř nic nerozuměli ani na aktivech - mluvil s hlavou skloněnou, nikomu se nedíval nikdy do očí, myslím. Snad to i něco vypovídá o povaze. Určitě nejsou všichni matikáři introverti s problémy v komunikaci, ale přece - může se to stát. Pro ty mé holky by byl býval takový internet na doučení vklidu doma úplně skvělý pomocník. Takhle museli neustále otravovat kamarády, případně jejich rodiče, s prosbou o vysvětlení.
Tak. Ze zkušenosti vím, že žáci ve škole nedávají pozor. Rušit sice nemohou, na to jsem alergický, ale zato snad nevnímají a ani zájem nemají. A ti co ho mají, prosperují.
Doma je holt dost času a rodič je může kontrolovat. Ve škole nemá 25 žáků za zadkem 25 učitelů. Jinak všechny látky jsem zpracoval /výklad slovní, písemný /i zápisy - žák si může doma látku dopsat/ vhodné ilustrace,hudební doprovod, dokonce i krátkou videoukázku. A to všechno je na Moodlu naší školy. Mimo 1 žákyně mají všichni přístup k internetu. Nicméně když se podívám, kdo byl v posledních 3-4 dnech na Moodlu, najdu tam 1-2 žáky a to i před koncem uzávěrky klasifikace.
Hlavní problém tedy není v učitelích a ve škole, nýbrž v přístupu žáka ke školní práci, resp. i jejich rodičů.
Ale samozřejmě, proč ne.
Výuka žáka přece není prodej nemovitosti s exkluzivitou jedné realitní kanceláře. Když si žák ve svém volném čase najde způsoby a cesty k samostudiu, tak učitel spíše zajásá.
Problém by mohl nastat, pokud se najde věrozvěst, který bude hlásat nevyhnutelnou a bezpodmínečnou nezbytnost transformace "tradičního školství" po vzoru internetových výukových portálů.
Tedy ono možná časem k něčemu podobnému dojde. Ale dožiju-li se já, to nevím. :-)
Také si myslím,že je spíš problém v dětech než v učitelích. Jsou už technologiemi a stupiditami v televizi tak doblblé, že normálnímu výkladu přestávají rozumět a ani se na něj nejsou schopni soustředit.
A hlavně mají pocit, že to funguje takto:
Přišla za mnou minulý týden osmačka s dotazem,zda-li by byla možná trojka z matematiky, když se jí povedou dvě poslední písemky. Nu mrkl jsem do známkovacího bloku a z patnácti známek průměr 4,2 a poslední tři známky za pět. Tož takto to nefunguje.
rozuměli jen žáci v prvních lavicích
A proč si tam Vaše dcerky nesedly?
No protože starší měla pocit, že jí pan učitel příliš kouká do výstřihu, jak měl tu sklopenou hlavu.
A ta starší, jsou poučena, si rovnou sedla doprostřed a zakoupila naslouchadlo. Fungovalo.
oprava: ...mladší, jsouc poučena...
Už tu dovolenou fakt potřebuju :(
Okomentovat