Přečtěte si: Rušení 'zvláštních škol' je cestou k likvidaci českého školství

úterý 19. června 2012 ·

Jana Smetanová: „Zaklínání se 'rozhodnutím Štrasburku' a Evropskou unií je zcela neodpovědné. Za školství si odpovídáme sami".


Z článku Jany Smetanové, ředitelky ZŠ Polabiny 2 v Pardubicích v Deník.cz vybíráme:

Odborná i rodičovská veřejnost upozorňuje vládu na nesmyslnost Strategie boje proti sociálnímu vyloučení, která jako jeden ze svých bodů uvádí zrušení základních škol praktických do roku 2014. Více než 41 000 podpisů je ale patrně nedostatečným argumentem. Rodiče se oprávněně obávají, že s příchodem velkého počtu romských dětí z praktických škol se v základních školách sníží kvalita výuky, vzrostou výchovné problémy, změní se sociální klima školy. Tento stát nemá dostatek peněz, aby mohl integrovat všechny děti se zdravotním nebo sociálním hendikepem do běžných tříd základních škol. Zaklínání se „rozhodnutím Štrasburku" a Evropskou unií je zcela neodpovědné.

6 komentářů:

Anonymní řekl(a)...
19. června 2012 v 11:19  

Tento stát MÁ na to, aby měl kvalitní školství, dokonce i inkluzivní, přestože to posledně jmenované je opravdu drahé.

Mít k dispozici alespoň kousek toho, co naše věrchuška a její kmotři průběžně rozkradou, dotáhnout výdaje na vzdělávání z naprostého dna statistik alespoň na průměr OECD, plus schopného manažera, který by byl ohledně vzdělávání schopen alespoň porozumět tomu, co už je ve světě dávno vyzkoumáno i prověřeno, v čele ministerstva alespoň na 10 let... a máme jedno z nejlepších školství na světě.

Anonymní řekl(a)...
19. června 2012 v 18:10  

Toto včlenění je tak drahé, že si to ČR v současné situaci nemůže dovolit. Speciální školy pro žáky s IQ pod 70 skutečně mají své opodstatnění. Pokud by k tomu došlo, pak by školami hlavního vzdělávacího proudu byla osmiletá gymnázia. Úroveň běžných ZŠ by automaticky hluboce klesla a to velmi nízko. Jen hlupák od zeleného stolu si nedokáže uvědomit, že jeden učitel na 30 žáků by v takové konstelaci prostě nefungoval. Všimli jste si , že nemluvím vůbec o romských žácích?

Anonymní řekl(a)...
19. června 2012 v 19:02  

Odborná i rodičovská veřejnost Alabamy, Severní a Jižní Karolíny a ostatních států Konfederace upozorňuje vládu a vládní administrativu na nesmyslnost Strategie boje proti sociálnímu vyloučení, která jako jeden ze svých bodů uvádí zrušení základních škol praktických do roku 1953. Více než 41 000 podpisů je ale patrně nedostatečným argumentem. Rodiče států Konfederace se oprávněně obávají, že s příchodem velkého počtu černošských a indiánských dětí z praktických škol se v amerických základních veřejných školách sníží kvalita výuky, vzrostou výchovné problémy, změní se sociální klima americké školy. Tento stát nemá dostatek peněz, aby mohl integrovat všechny děti se zdravotním nebo sociálním handicapem do běžných tříd veřejných základních škol. Zaklínání se „rozhodnutím Nejvyššího soudu USA a Listinou práv je zcela neodpovědné.

Tak takhle asi reagovali rodiče v 50. letech. Podobnost čistě náhodná?

Anonymní řekl(a)...
20. června 2012 v 6:49  

A neměli náhodou ti rodiče v Alabamě pravdu? Opravdu nedošlo ke snížení úrovně výuky na školách?
Nebo snad došlo i ke zvýšení kvality výuky? Prosím o odkaz na relevantní data.

Pytlik Blaha řekl(a)...
20. června 2012 v 10:54  

Kdy už konečně školským odborníkům docvakne, že hlavní vzdělávací proud se přesouvá do oblasti současného speciálního školství.
Je čas začít přemýšlet o zvláštních školách pro děti, které netrpí nějakou speciální vzdělávací potřebou a které tedy nevyžadují speciální vzdělávací péči speciálních pedagogů.
Časem bude stačit jedna taková v okrese.

Anonymní řekl(a)...
20. června 2012 v 12:59  

Kanaďané zjistili, že ze všech Romů, kteří před svým odjezdem do Kanady navštěvovali Speciální ZŠ pouhá dvě procenta patří do kanadských Speciálních škol. Ostatní svými výsledky patří mezi průměr mezi ostatními Kanaďany.
Co to svědčí o úrovni našich SpZŠ?
Mám ale obavu, že po integraci žáků se speciálními potřebami do běžných škol půjdou výrazně dolů výsledky všech žáků , nejen těch normálních, ale hlavně těch "speciálních". Ale co je nám do nich. Mají to, co ve Štrasburku chtěli.

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.