Jana Smetanová: „Zaklínání se 'rozhodnutím Štrasburku' a Evropskou unií je zcela neodpovědné. Za školství si odpovídáme sami".
Z článku Jany Smetanové, ředitelky ZŠ Polabiny 2 v Pardubicích v Deník.cz vybíráme:
Odborná i rodičovská veřejnost upozorňuje vládu na nesmyslnost Strategie boje proti sociálnímu vyloučení, která jako jeden ze svých bodů uvádí zrušení základních škol praktických do roku 2014. Více než 41 000 podpisů je ale patrně nedostatečným argumentem. Rodiče se oprávněně obávají, že s příchodem velkého počtu romských dětí z praktických škol se v základních školách sníží kvalita výuky, vzrostou výchovné problémy, změní se sociální klima školy. Tento stát nemá dostatek peněz, aby mohl integrovat všechny děti se zdravotním nebo sociálním hendikepem do běžných tříd základních škol. Zaklínání se „rozhodnutím Štrasburku" a Evropskou unií je zcela neodpovědné.
Přečtěte si: Rušení 'zvláštních škol' je cestou k likvidaci českého školství
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
6 komentářů:
Tento stát MÁ na to, aby měl kvalitní školství, dokonce i inkluzivní, přestože to posledně jmenované je opravdu drahé.
Mít k dispozici alespoň kousek toho, co naše věrchuška a její kmotři průběžně rozkradou, dotáhnout výdaje na vzdělávání z naprostého dna statistik alespoň na průměr OECD, plus schopného manažera, který by byl ohledně vzdělávání schopen alespoň porozumět tomu, co už je ve světě dávno vyzkoumáno i prověřeno, v čele ministerstva alespoň na 10 let... a máme jedno z nejlepších školství na světě.
Toto včlenění je tak drahé, že si to ČR v současné situaci nemůže dovolit. Speciální školy pro žáky s IQ pod 70 skutečně mají své opodstatnění. Pokud by k tomu došlo, pak by školami hlavního vzdělávacího proudu byla osmiletá gymnázia. Úroveň běžných ZŠ by automaticky hluboce klesla a to velmi nízko. Jen hlupák od zeleného stolu si nedokáže uvědomit, že jeden učitel na 30 žáků by v takové konstelaci prostě nefungoval. Všimli jste si , že nemluvím vůbec o romských žácích?
Odborná i rodičovská veřejnost Alabamy, Severní a Jižní Karolíny a ostatních států Konfederace upozorňuje vládu a vládní administrativu na nesmyslnost Strategie boje proti sociálnímu vyloučení, která jako jeden ze svých bodů uvádí zrušení základních škol praktických do roku 1953. Více než 41 000 podpisů je ale patrně nedostatečným argumentem. Rodiče států Konfederace se oprávněně obávají, že s příchodem velkého počtu černošských a indiánských dětí z praktických škol se v amerických základních veřejných školách sníží kvalita výuky, vzrostou výchovné problémy, změní se sociální klima americké školy. Tento stát nemá dostatek peněz, aby mohl integrovat všechny děti se zdravotním nebo sociálním handicapem do běžných tříd veřejných základních škol. Zaklínání se „rozhodnutím Nejvyššího soudu USA a Listinou práv je zcela neodpovědné.
Tak takhle asi reagovali rodiče v 50. letech. Podobnost čistě náhodná?
A neměli náhodou ti rodiče v Alabamě pravdu? Opravdu nedošlo ke snížení úrovně výuky na školách?
Nebo snad došlo i ke zvýšení kvality výuky? Prosím o odkaz na relevantní data.
Kdy už konečně školským odborníkům docvakne, že hlavní vzdělávací proud se přesouvá do oblasti současného speciálního školství.
Je čas začít přemýšlet o zvláštních školách pro děti, které netrpí nějakou speciální vzdělávací potřebou a které tedy nevyžadují speciální vzdělávací péči speciálních pedagogů.
Časem bude stačit jedna taková v okrese.
Kanaďané zjistili, že ze všech Romů, kteří před svým odjezdem do Kanady navštěvovali Speciální ZŠ pouhá dvě procenta patří do kanadských Speciálních škol. Ostatní svými výsledky patří mezi průměr mezi ostatními Kanaďany.
Co to svědčí o úrovni našich SpZŠ?
Mám ale obavu, že po integraci žáků se speciálními potřebami do běžných škol půjdou výrazně dolů výsledky všech žáků , nejen těch normálních, ale hlavně těch "speciálních". Ale co je nám do nich. Mají to, co ve Štrasburku chtěli.
Okomentovat