Zkusme se všichni bez emocí zamyslet nad následujícími úkoly: 1) Nakresli graf nepřímé úměry y=k/x, která prochází bodem [2;2]. 2) Hmotnostní procento zlata ve slitině je přímo úměrné počtu karátů. Slitina obsahující 75 % zlata se označuje 18 karáty. Kolik procent zlata obsahuje 24karátový prsten? 3) Z pečlivě promíchaného balíku 52 karet bylo odebráno sedm karet. Mezi zbývajícími kartami v balíku zůstává devět srdcových karet. Jaká je pravděpodobnost, že v dalším tahu z balíku nebude vytažena srdcová karta?
Z článku Antonína Balnara v Blog.iDNES.cz vybíráme:
Myslíte si, že to jsou otázky z přijímacího řízení na střední školy? Vždyť například trojčlenka se učí (přesněji měla by se učit) tak v sedmé či osmé třídě. Omyl! To jsou ukázky letošních úkolů pro maturanty, které CERMAT připravil pro maturanty z matematiky v nižší úrovni obtížnosti! Neskutečné. Trapné.
Přečtěte si: Proč povinná maturity z matematiky pro všechny
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
9 komentářů:
Měla by to být naprostá samozřejmost. Model, ČJ+M+cizí jazyk + školní část maturity, je správný. Kadeřnice si maturitu může udělat taky, ale pouze s matematikou. Je trapné a nezodpovědné, když vysokoškolák neumí sečíst 1/3 + 1/2 a to nemluvím o trojčlence,...Tedy souhlas s povinnou matematikou pro všechny. Najde však MŠMT k tomu odvahu? Ignorant
A proč povinná maturita z češtny a cizího jazyka?
Přečtěte si: http://martisek.blog.idnes.cz/c/263970/Povinna-maturita-z-matematiky-pro-a-proti.html.
Myslím si, že je důležité to, aby si naši studenti dokázali aspoň spočítat výplatu.
Přijde na to, co myslíte slovy "spočítat výplatu". Jestli z hrubé mzdy 20 000,- svobodného bezdětného spočítat čistou, pak jde o vcelku triviální záležitost (ale i vtom jsou schopni žáci nadělat nečekané množství chyb). Jestli mzdu osamělé živitelky se dvěma dětmi, minimální mzdou a 8 dny OČR - pak by to bylo asi zajímavé.
A student potřebuje k výpočtu své (budoucí možné) čisté mzdy graf lomené funkce??
Trochu mi vadí, že stále hledáme nějaké "praktické" důvody, proč by maturita z matematiky měla být povinná, místo abychom poukázali na její schopnost rozvinout určitý, jinými předměty nerozvíjený, způsob myšlení - nezatížený pocity, univerzální, všeobecný. Problém ovšem je, zda právě tohle dovedou VŠICHNI sš učitelé... Dokud to nebudou umět, je zbytečné, aby maturovali z matiky všichni.
obyčejná učitelka řekl(a)... 18. června 2012 16:06
Moje řeč. Praktické důvody končí u trojčlenky a procent (a odhadů pravděpodobnosti, které se neučí). A to by měli umět opravdu všichni maturanti. Ale neumí! To by se mělo ověřovat. Ale to to není Maturita z Matematiky, ale zkouška z počtů.
Pro rozvíjení metod myšlení je sice matematika nejlepší, ale pokud to učitel neví a neumí, je lepší řešit sudoku. A bohužel těch učitelů matematiky, kteří to neumí, už v 80. letech bylo mnoho. Pochybuji, že ubyli. Více viz zde.
18. června 2012 16:00
Se vší úctou, Vy se chcete vracet do matematického pravěku? Nepíše se rok 1774, ale rok 2012. Sociologů, psychologů, environmentalistů,...máme přehršel. Proto se přimlouvám za povinnou maturitu z matematiky na gymnáziích, elektro, strojních, stavebních průmyslovkách.
Gymnázia? Maturita z matematiky? Tady se nemá cenu o ničem bavit!! Naprosto povinně.
Okomentovat