Citát ministra Fialy o dnešních studentech by se měl tesat.
Z článku Tomáše Feřtka v RESPEKT.cz vybíráme:
Co mně ale přijde opravdu překvapivé a nadějné, je odpověď z rozhovoru pro Lidové noviny, v němž ministr odpovídal na otázku, jestli souhlasí se svými bývalými univerzitními kolegy, že kvalita studentů rok od roku klesá:
„Spíš bych řekl, že se mění, než zhoršuje. Mění se motivace, už nevidíme tak často úzký zájem o jeden konkrétní obor, jak tomu bylo dřív. Ale nestěžoval bych si. Když chce tolik lidí studovat a nakonec si s titulem nachází uplatnění, měli bychom se soustředit spíš na to, aby vzdělání bylo co nejkvalitnější, než abychom přemýšleli, jak ho omezit.“
Přečtěte si: Nenápadný, důsledný, osvícený
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
6 komentářů:
Nemyslím, že je to až tak osvícený citát a než budeme tesat, měli bysme popřemýšlet.
Pokud stát nebude studium omezovat a přitom nezmění dosavadní parametry, tak to neskončí dobře.
Důsledkem neomezování je zvýšení nákladů na vzdělávání a peněz je pořád málo. Stát by měl (pokud řeší problémy s penězy) s rozumem zasáhnout a ne povolovat VŠ jako na běžícím pásu.
K čemu nám budou statisíce vystudovaných politologů (pan ministr promine), filozofů a "knihovníků", když už teď nemají firmy dostatek inženýrů a techniků.
Když chce tolik lidí studovat a nakonec si s titulem nachází uplatnění, měli bychom se soustředit spíš na to, aby vzdělání bylo co nejkvalitnější, než abychom přemýšleli, jak ho omezit.
Když jsem to četla, hned mě napadlo, že EDUinům zaplesá srdce radostí. Tedy že jejich vizi kvanta testů studijních předpokladů nikdo nenapadá.
už nevidíme tak často úzký zájem o jeden konkrétní obor, jak tomu bylo dřív
V tom má pan ministr svatou pravdu.
Mnozí žáci nemají po celou dobu středoškolského studia představu o charakteru svojí budoucí profese, což jim vydrží až do termínu podávání přihlášek na vysokou školu.
Takže si podají jednu, dvě tutovky, pak pár, co by taky ještě mohli dělat a nakonec nějakou pecku, o které hovoří ve společnosti. Vábí je třeba představa psychologa ve věznici, forenzního patologa a podobné ňamky.
Protože je mnohdy přijmou leckde, rozhoduje nakonec o jejich volbě dopravní dostupnost, možnost ubytování na koleji či nenáročnost studia. Pokud se v tom posledním kritériu spletou, těsně před neodvratným vyhazovem rozšíří informaci, že je předmět studia přestal oslovovat nebo že je děkan debil, který neunesl jejich oprávněnou kritiku poměrů na fakultě, a hledají průchodnější cestu k titulu i v poměrně odlišném oboru.
Ministr školství při tom tesání uhodil na hlavičku.
Ruku na srdce - já jsem v době maturity také neměla představu, co chci opravdu dělat. Maximálně jsem věděla, co dělat nechci - hnojárnu a peďák :) Moje budoucnost však už byla "kdesi" naplánována ;)
Ministrův kvák tesat - ale leda tak do něčeho hodně měkkého...
Trh práce je (drahými) vysokoškoláky již přesycen, takže absolventi některých tzv. VŠ oborů již na pracáku tvoří delší fronty, než vyučení (viz odkaz dole).
Na to, aby brali podporu v nezaměstnanosti, jsme je nemuseli na těch rádoby "vysokých" školách tolik roků zbůhdarma živit.
http://www.strediskovzdelavacipolitiky.info/download/Srovn%C3%A1n%C3%AD%20VV%C5%A0%20%C4%8CR%202012%20-%20SVP%20PedF%20UK%202012-02-15.pdf
"aby brali podporu v nezaměstnanosti,"
Absolvent nebere žádnou podporu v nezaměstnanosti.
Okomentovat