Ombudsman Pavel Varvařovský na vyvažování a okolky moc nedá. Minulý týden pohrozil politikům, že když nebudou závěry jeho zpráv respektovat, z úřadu odejde. Nelíbí se mu například, že zákonodárci schválili úpravu, podle níž bude možné nepřizpůsobivé jedince vykázat z katastru obce. A trvá také na tom, aby romští žáci bez zdravotního handicapu chodili do běžných základních škol.
Z článku Kateřiny Perknerové v Deník.cz, jehož součástí je i rozhovor s Martinem Odehnalem, vybíráme:
Takže chybu vidíte v pojetí výuky na základních školách?
Určitě. Hlavní vzdělávací proud je nastaven tak, že v něm strašná spousta dětí selhává. Už v roce 1998 jsem psal, že česká základní škola není primárně rasistická, ale dělá blbce rovnoměrně ze všech, Romů i neromů, neboť není schopná dostatečně pracovat s odlišnostmi.
Chcete říct, že speciální školy samy o sobě Romy nediskriminují?
Předseda Asociace speciálních pedagogů Jiří Pilař upozorňuje na mezinárodní studii, která srovnávala podmínky Romů v 11 zemích. Dočtete se tam, že čeští Romové mají čtyřikrát menší nezaměstnanost než Romové ve Francii, Německu, Španělsku a Portugalsku a středoškolské vzdělání jich má u nás dvakrát víc než ve jmenovaných státech. V tom případě teze o diskriminačním faktoru speciálních škol neplatí. Podle mne skutečně slouží jako vyrovnávací zařízení. Nesmyslná je představa, že alternativou praktických škol je romský žák, který to přes střední školu dotáhne až na vysokou.
Přečtěte si: Neberte dětem speciální školy, zlobí se učitelé
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
12 komentářů:
A trvá také na tom, aby romští žáci bez zdravotního handicapu chodili do běžných základních škol.
A oni snad nechodí? Ještě jsem neslyšel, že by žák s IQ 71 chodil jinam. PPP si toto už dávno nemůže dovolit poslat takového žáka jinam. Je to šíření poplašné zprávy, nechť tedy pán ze své funkce odejde.
Zajímalo by mne, zda někdy pan ombudsman učil na základní škole, že má tak dokonalé úsudky. Problematika špatné vzdělávatelnosti Romů není v přístupu učitelů, ale především v přístupu Romů, kteří nedbají na vzdělání svých žáků a vzdělání samotnému nepřikládají žádný význam. Nejprve ať pan ombudsman vyřeší přístup Romů k otázce a vztahu ke vzdělání a pak ať se s odpuštěním "sere" do škol.
Naprostá nesoudnost ombudsmana.
Jestli by se skutečně k něčemu měl vyjadřovat, tak je to k tomu, že zoufale nízké výdaje na školství neumožňují ani reálnou "integraci" silně nadprůměrných, průměrných a podprůměrných žáků, už i na to je běžný počet dětí příliš velký, vybavenost škol a tříd zoufalá a profesionální podpora práce učitele veškerá žádná.
Vymýšlet si místo toho, že by se měli integrovat ještě i nezvladatelní silně podprůměrní je buď naprosté ignorantství nebo záměrná provokace.
A co na to Romčata?
Ptal se jich někdo? Nebo jejich rodičů?
Vůbec nic nechápete.
Je jasné, že neuspokojivé výsledky našich žáků v mezinárodním srovnání jsou způsobeny nevyužitím potenciálu žáků Speciálních škol. Teprve po integraci všech, doposud odstrkovaných, přehlížených a hlavně netestovaných žáků se projeví úroveň a kvalita našeho školství.Buď nám Bůh milostiv. Amen.
Pan ombudsman nechápe jednu věc, kdo zaplatí integraci nejen romských dětí (údajně 35%) do hlavního proudu vzdělávacího systému. Je to tak finančně náročné, že se bohužel v nejbližších letech toto uskutečnit nedá. Ignorant
Bez urážek, pánko ombudsman. Kupte si raději medvídka mývala. Tušíte vůbec, co se stane s fungující třídou, když do ní příjde jeden či dva nepřízpůsobiví? Výuka je totálně zrušena! Chcete ještě více (totálně) zrušit školství? Integrujte pitomce a grázly mezi normální žáky a do dvou let tu máme středověk.
Tydýt pane ombudstmane.... kolik za své rady berete? Já bych taky chtěl. Hoven dokážu nadělat plný kýbl.
Pane ombudsmane,
myslím, že byste měl poslouchat aspoň trochu odbornou veřejnost - speciální pedagogy. Nebo ještě lepší by bylo, postavit se před třídu ZŠ praktické nebo OU a vyzkoušet si žáky aspoň nějaké téma naučit, zařídit to tak, aby žáci byli přijatelně ukáznění a z hodiny si skutečně něco odnesli. Pak snad pochopíte.
Anonymní řekl(a)...
Bez urážek, pánko ombudsman. Kupte si raději medvídka mývala. Tušíte vůbec, co se stane s fungující třídou, když do ní příjde jeden či dva nepřízpůsobiví? Výuka je totálně zrušena! Chcete ještě více (totálně) zrušit školství? Integrujte pitomce a grázly mezi normální žáky a do dvou let tu máme středověk.
Tydýt pane ombudstmane.... kolik za své rady berete? Já bych taky chtěl. Hoven dokážu nadělat plný kýbl.
13. června 2012 7:11
Škoda že jste nedodržel/la svá slova. Takhle učíte děti?
Evropská romská organizace vyhrála soud, umisťování romů do praktických škol je diskriminační - to je fakt.
"Evropská romská organizace vyhrála soud, umisťování romů do praktických škol je diskriminační - to je fakt."
Tim bych si nebyl tak jisty...
Ridim se spis vlastnim rozumem a tim co vidim, ne tim, co nekdo nakeca nekomu, kdo nema ani paru o tom, jak to chodi. Ani soud neni neomylny a v takovych otazkach bych nejakem evropskemu soudu neveril vubec.
Soud si může dělat co chce, ale s grázlama ve třídě normálních dětí to bude pořád stejné. Stokrát ověřená praxe....
umisťování romů do praktických škol je diskriminační
Jen těch, kteří mají pod IQ 70. Je jich tam zhruba 35%. Těch zbylých 65% tvoří "bílí". Tím, že je přesunete do tříd o počtech 30, jím způsobíte nevratné škody. Tyto děti se nenaučí číst, psát a počítat, ale podle rozhodnutí soudu nebudou diskriminováni? Je to postavené na hlavu.
Okomentovat