Po problémech s matematickou částí státních maturit přicházejí na ministerstvo školství stížnosti i na zkoušku z češtiny, konkrétně slohové části. Anonymní hodnocení jsou totiž údajně výrazně subjektivní, a navíc značně ovlivňují celkovou známku z maturity.
Z článku Veroniky Sedláčkové, mta a Evy Presové v Rozhlas.cz vybíráme:
„Hodnocení probíhá ve třístupňovém systému, kdy na nejnižším stupni je vlastní hodnotitel. Jeho kontroluje vedoucí hodnotitelského týmu a nad vedoucími hodnotitelského týmu stojí ještě vedoucí pro daný předmět.“
„Pokud některý hodnotitel vybočuje svojí přísností z konzistence hodnocení, pak samozřejmě vyzve, aby upravili svá hodnocení tak, aby byla srovnatelná v rámci celé skupiny 400 hodnotitelů,“ řekl Radiožurnálu Zelený.
Přečtěte si: Na ministerstvo školství přicházejí stížnosti na maturitní zkoušku z češtiny
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
8 komentářů:
A co je na tom špatně?
Třístupňová kontrola mi přijde jako velmi dobrý model. Hodnocení práce cizím člověkem bude vždy méně subjektivní, než když práci hodnotí ten, kdo žáka zná. A to je spravedlivější vůči ostatním.
Pokud byla skutečně třístupňová kontrola, proč neodchytla chyby?
Tři lidé by to jistě dokázali, ale tak kontrola zřejmě nefungovala - tenér pouze výběrově přehlédl některé práce. Proč nebyli hodnotitelé alespoň dva?
oprava předchozího: trenér
A kdo tvrdí, že třístupňová kontrola neproběhla? Já jsem všechny sporné práce konzultovala, trenérka je četla dlouho před odevzdáním (někdy přeposílala i dál) a dva dny před odevzdáním si "pětkové" práce přečetla ještě vedoucí hodnocení předmětu.
Podle mého názoru je celý humbuk kolem písemné práce z CJL ze strany CERMATU pouze MNOHO POVYKU PRO NIC. To nic je samotná slohová práce. Už koncepce jejího tvoření je zcestná - napište kvalitní práci za 60 minut. Co když Vás zrovna v tuto chvíli nepolíbí žádná múza? Není dostatek času na důkladné promyšlení práce, na napsání konceptu. Původní 4-hodinová slohová práce mohla být považována za důstojný výstup z mateřského jazyka. Ale hledat na 1,5-stránky myšlenky, ucelenou kompozici,promyšlená vyjádření - to je prostě zcestný nápad.Stejně zcestné je hledat naprosto objektivní hodnocení - prostě neexistuje. A kde je osobnost autora, jeho osobitý styl? Mám pocit, že mnoho slavných spisovatelů, kteří si právě vytvořili takový osobitý styl (Vančura, Havel) by u dnešní státní maturity propadlo. Měli štěstí, že stihli vykonat maturitu dřív, než se jí zmocnil všemocný a vševědoucí CERMAT.
pro anonymní 7. června 2012 23:28...
Skutečně se Vás nechci osobně dotknout - ale sama připouštíte, že jste konzultovala pouze sporné práce.
Dva hodnotitelé u každého slohu by podle mého názoru byli větší zárukou
objektivity. Jako Vy zřejmě nepostupoval každý - jak jinak si vysvětlit chybně opravené práce? (Nechce se mi věřit, že by chybu opakovali tři lidé po sobě.)
Jak můžete říct, že někdo udělal chybu. Pokud vím, tak žádné odvoláýní se řešit ještě ani nemohlo, tedy, zda někdo udělal chybu, mýlil se, to ještě nikdo neví. Dá se sice očeškávat, že mnohé případy přehodnocení výsledků na základě odvolání budou (nastavený systém předpokládá i takové případy a je to dobře), ale mluvit už předem o chybách, to je úlet. Patrně jste zaujatý proti nové maturitě. Kdybyste si počkal s hodnocením, tak neřeknu nic. nejsem ani odpůrkyní, ani podporovatelkou nové maturity. Vím však jedno, snažím se k tomu přistupovat bez emocí. Zatím jsem se dozvěděla, že nějaká ředitelkka gymnázia si jakémsi "otevřeném dopisu" vymýšlela, že Cermat neumí vysvětlit některé kroky a že (jak jsem se dnes v televizi dozvěděla), na některých školách studenti a učitelé při písemkách podváděli.
Okomentovat