Máme v ruce opravdu silný nástroj, říká Milan Hejný, autor mimořádně úspěšné metody výuky, kterou chtějí používat i v Itálii, Polsku nebo Kanadě. Být slabý v počtech je podle něj při vyučování tohoto předmětu výhodou.
Z rozhovoru Terezy Hromádkové s Milanem Hajným v Life.iHNED.cz vybíráme:
HN: Věříte, že se bude vaše metoda někdy vyučovat ve větším měřítku?
Já si myslím, že je to otázka času. Už teď některé její prvky testují Řekové a Italové, experimentuje s nimi Québec a máme velké úspěchy v Polsku, kde jsem měl sedm přednášek, na které dohromady přišla asi tisícovka učitelů. Polské nakladatelství Nowa Era dokonce zvažuje vyškolit asi dvacítku učitelů. Když se to povede, bude se metoda šířit do dalších polských škol – a odtud třeba zase zpátky k nám.
Celý rozhovor si můžete přečíst v magazínu Víkend HN, který vychází v pátek 1. června
Přečtěte si: Místo rovnic PET lahve. Mimořádně úspěšnou českou metodu výuky matematiky testují ve světě
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
3 komentářů:
"Být slabý v počtech je podle něj při vyučování tohoto předmětu výhodou."
Já snad i chápu jak to myslí, ale pořád se mi to prostě nezdá. Ten, kdo to fakt neumí, to bude učit toho, kterému to nejde a výsledkem bude co? Ale budiž.
Co žák, který to naopak umí a je šikovný, co s takovým žákem udělá učitel, který počty neumí?
Dovedete si to někdo představit jinde? Trenér, který neumí hrát hokej trénuje hokejisty, neplavec učí motýlka a kdo neumí ani žbleptnout bude učit cizí jazyk.
Až to bude fungovat u nás v 6. A, pak to označím za mimořádně úspěšnou metodu.
Zatím je to jako úspěšné pěstování pomerančů v čechách - ve skleníku.
Být slabý v počtech je podle něj při vyučování tohoto předmětu výhodou.
Pan Hejný je muž ve správnou dobu na správném místě.
Pokud budu chtít ty naše kulaťoučké, nemotorné fejsbůkaře přimět k popoběhnutí na vzdálenost alespoň dvacet metrů, bude ideální, budu-li mít sám panděro do půl stehen a budu přesně vědět, jak to zařídit, aby po prvních metrech neupadli na hlavu.
Bolt může být ovšem v klidu.
Je opravdu obdivuhodné, jak většina českých novinářů dokáže dokonale nepochopit o co jde a pak se o tom květnatě rozepsat. Tohle je jeden z ukázkových případů.
Nu, autentická vystoupení i publikace prof. Hejného k mání jsou, k učebnicím i učitelským příručkám k nim, které se svým týmem tvořil, také není velký problém se dostat, takže to doporučuji všem, kdo by se o tématu chtěli dozvědět něco kloudného.
Okomentovat