Prosíme učitele a školy o laskavé vyplnění Ankety k přípravě a průběhu 1. generální zkoušky testování žáků 5. a 9. tříd, v případě potřeby či zjištění nových poznatků můžete dotazník vyplnit opakovaně.
- Myslím, že tato myšlenka je špatně.
- Tento způsob realizace je špatně určitě. Kdyby byl funkční, mělo by smysl psát připomínky pro zlepšení, ale tohle je od základu špatně.
- Před časem jsem položil na ČŠI dotaz "kdy a v jaké výši nám pošlou finanční prostředky na krytí nákladů spojených s Generálkou". Odpověděla mi paní Marie Picková - žádné peníze školám nepošlou, protože časová zátěž je max. 1 hodina a vše je tak snadné, že není třeba najímat externí firmu. Jinými slovy: Když to zvládnou kantoři sami, proč jim dávat peníze. Mail mám schovaný, můžu doložit.
R. P.
Zdá se mi, že existuje málo verzí testů. U nás žáci sedí v učebně vedle sebe a vidí si na monitory. Test tedy nemůže být objektivní. Matematika je neporovnatelně těžší než český jazyk. V českém jazyce pustil test do těžší verze i propadající žáky. V matematice neprošli ani jedničkáři. V matice není zařazeno učivo 9. ročníku. Zatím nemohu posoudit AJ.
sms
Problémy, se kterými se setká uživatel projektu NIQES - květen 2012:
Instalace :
V pátek 18. 5. jsem doinstalovával dvě PC s WinXP. Stáhnul jsem si poslední instalační soubory. I když jsem měl naistalován Framework, hlásí se, že není a chce to instalaci. Po odkliknutí vyskočí hláška chybějící instalační složky a instalace končí. Ruční nainstalování samostatně Framework nepomáhá, situace je stejná. Teprvé kopie instalační složky s Frameworkem ze staršího instalačního balíčku pomáhá (ještě že jsem si ho nesmazal!).
Na PC, na kterých byly staženy testy starší, končí po aktualizaci programu natažení ostrých testů chybou.
Ostré testování - pondělí 21. 5. čas 9.05 hod.
Žáci i dozorující jsou v rozpacích, neboť není jasno, jestli technika funguje. Jedině nekonečná trpělivost zabraňuje restartu některých počítačů. Odezva v čase 5 minut na stisk klávesy vede k tomu, že už nejde o obsah testu (matematika), ale o boj o dokončení testů vůbec. Běžně po prodlevě 3 minut je odečten i čas z limitu na provedení testu! Výsledky takového testu nejsou podle mého posouzení použitelné pro cokoliv, neboť to byl chaos a ne prostředí pro testování znalostí a schopností.
Ve středu a v pátek tohoto týdne už byla situace dobrá.
I. O,
Neadekvátní úroveň poslechu pro AJ 5. ročník, zbytečně dlouhá doba na test AJ 5. roč., výsledku testování neúměrně vysoká časová zátěž pro školu, zbytečně mnoho chytáků - netestujeme angličtinu, ale postřeh, zbytečně složité výsledky.
M. O.
Ze strany rodičů nebyly připomínky. Testování probíhá bez problémů.
A. P,
Pracuji na malotřídní škole, takže mám pouze tři žáky 5.ročníku. I přesto se musí dělat vše jako na velké škole s tím rozdílem, že nemáme IT technika, Celkově velice špatná jakákoliv dostupnost na severu. Musím vše dělat sama, pokud nezvládám, tak velký časový problém - zjištování přes telefon, studování a zkoušení doma, vše časově náročné bez nároku na odměnu. Nejsou na to peníze.
V. V.
Katastrofa - na gymnáziu úplně k ničemu, zvlášť v době maturit - ztráta času vyučujících a hlavně žáků - výsledek nic neřekne!!!! ČŠI neuvěřitelně buzeruje kvůli jedné neproškrtlé kolonce v TK, ale, že hlavní server, komunikace a další je v době testování téměř nefunkční, to je v pořádku!!!
A. W.
- mizerná příprava - nejasné pokyny, rozstrkané na mnoho různých míst.
- mnoho přihlašovacích jmen a hesel, nejasná struktura testování
- proč vůbec vytvářet, instalovat novou a špatně vytvořenou aplikaci?
- obrovské množství práce ponecháno na školách - nemožnost síťové instalace, nemožnost síťového hromadného stahování dávek testů, nefunkční nebo špatně fungující import žáků z Bakalářů atd.
- anketa před testem není anketa, ale instruktáž. Špatná, nepřehledná, nejasná, matoucí
- anketa po testu by snad nemusela obsahovat pravopisné a stylistické chyby, které posouvají otázky na hranici srozumitelnosti
- testy strašně zatěžují servery - po kliknutí na “Ukončit test” a při dalších krocích vše funguje hrozivě pomalu, ukládání testu trvá 15 a více minut. Žádná škola, o které vám, nedokázala udržet harmonogram testování
- už samotný počátek testů je strašně zdlouhavý, na změnu okna po kliknutí čeká aplikace 10 a více minut.
- portál NIQES naprosto nefunkční, nereaguje, občas prostě přestane reagovat na heslo a musíme čekat na nové heslo dodané podporou
- podpora nefunkční, telefony často nebere, na maily reaguje s pětihodinovým zpožděním.
O. B.
Poznámka: Zvýraznění redakce. Respondenti označení iniciálami jsou redakci známi.
11 komentářů:
"Před časem jsem položil na ČŠI dotaz "kdy a v jaké výši nám pošlou finanční prostředky na krytí nákladů spojených s Generálkou". Odpověděla mi paní Marie Picková - žádné peníze školám nepošlou, protože časová zátěž je max. 1 hodina a vše je tak snadné, že není třeba najímat externí firmu. Jinými slovy: Když to zvládnou kantoři sami, proč jim dávat peníze."
S paní Pickovou mám podobnou zkušenost. Inspektoři na ČŠI mají práci na projektu NIQES slušně zaplacenou, kantoři na základkách nedostali nic. Jsme plebs, který je dobrý jen k tomu, aby projekt realizoval. Peníze shrábnou jiní. Ostatně jako vždy.
Jako opakovaný vtip není vtipem, tohle je třetí část ankety typu "co vše se vám pokazilo?" na kterou není dost dobře možné odpovědět kladně.
Jděte s tím už do háje! Už to není vtipný, sarkastický, ani zajímavý :-(
Kdyby to byl jen vtip, tak bych tleskal. Takhle ale mám chuť někoho z NIQES profackovat!
Realita je ještě horší, než se tu píše.
Jako opakovaný vtip není vtipem,
Možná, že za rok bude co chválit, ale do té doby se musí ještě mnohé udělat. Plácat si po ramenou nestačí. Stejně jako se vám zdá monotématická anketa, mohou nám připadat monotématické i reakce: "Nechte toho, vždyť už je všechno v pořádku." Odfiltrujte si technické věci a nejdete spoustu důležitých připomínek na kvalitu testů samotných. Bojím se, že bez zpětné (i kritické) vazby je tvůrci a zadavatelé vůbec nemusí odhalit, natož napravit. Proto se tomu snad říká generálka. Té práce bude víc než na rok. Když už MUSÍME. Rádi bychom v testování někdy v budoucnu nalezli i smysl.
Tak zkuste napsat co vám vadí, na cem ma inspekce ci kdo maknout a ne dokola opakovat, ze první pondělí a úterý mel systém katastrofální odezvy. To už víme. Zatim se ale porad opakuje výhrada k pondelku a uterku a tedy to vypadá, ze od středy se systém limitne blíží ideálu.
Omluvte diakritiku, prosím, pisu z mobilu.
"Tak zkuste napsat co vám vadí, na cem ma inspekce ci kdo maknout "
Tady to máte v diskuzi. A kromě toho nemám testování ráda!
http://www.ceskaskola.cz/2012/05/csi-vzorove-testy-s-ulohami-prvni-tyden.html
Nemam rad obycejny učitelky. Ale sedmicku mam Rath :-)
"Už to není vtipný, sarkastický, ani zajímavý :-(" - je to stále ještě zajímavé.
Nezlob se na zrcadlo, inspektorskej, že máš křivou hubu!
Obě kolegyně, co učí v pětkách, postrádaly v testech víc gramatiky.
Taky si myslím, že první stupeň by měl garantovat základy provopisu - vyjmenovaná slova, psaní s,se/z,ze, zájmeno já/mně/mě, , ů/ú....atd. Pokud si tohle děti nezafixujou v mladším věku, už to těžko doženou. Místo toho tam byly nějaké věci na přemýšlení o stylu a rozlišení jemných nuancí u spojovacích výrazů - na to by mohl být čas na 2. stupni.
... paní Picková je hloupá...nebo geniální...
Okomentovat