Začalo to kouskem pizzy, 31 zrnky kukuřice, kroketou a minimuffinem. Martha Payneová měla pocit, že obědy pro děti by měly vypadat jinak.
Spíš než díla starých mistrů internet připomíná „action painting“
Jacksona Pollocka: žádné zaměření na kompozici, simultánně se míchající
barvy, drzost, nekompromisnost, surovost. A přesto se i v digitální
verzi obrazu Blue Poles čas od času objeví něco tak pronikavého,
chytrého a zároveň jednoduchého, že to zaujme celý svět.
Tou nejnovější nepřehlédnutelnou kyberprostorovou kaňkou jsou stránky NeverSeconds.
Blog devítileté Skotky Marthy Payneové získal pozornost médií z celého
světa a zároveň názorně předvedl vše, čím internet může být.
Celé to začalo okoralým kouskem pizzy, 31 zrnky kukuřice (přepočítal
jsem je), jednou kroketou a minimuffinem – tedy jídlem, které mladičká
Martha dostala naservírované ve své školní jídelně. A protože se jí za
a) zdálo, že je jídla málo, a za b) by obědy pro děti měly vypadat
trochu jinak, rozhodla se v pondělí 8. května, že si meníčko
vyfotografuje a snímek zveřejní na internetu.
S otcovou pomocí si založila blog NeverSeconds, na kterém poslední
měsíc publikuje fotografie obědů ze školní jídelny společně s krátkým
komentářem a základními informacemi. Pod fotografií Martha hodnotí
například chuť (Food-o-meter), počítá, na kolik soust oběd vydal (Mouthfuls), píše, kolik za oběd utratila (Price), jaký vliv bude mít na její zdraví (Health Rating) i to, kolik vlasů v jídle našla (Pieces of hair).
Celý článek na webu ČESKÁ POZICE
Petr Matějček: Jak devítiletá blogerka bojuje se školní jídelnou
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
2 komentářů:
Píše se v textu, že Internet dokáže zesílit i slabý hlásek, ale není tam ani slovo o tom, zda třeba za pomoci otce jednali o problému s jídelnou, školou (neznám reálie skotského školního stravování). Spíše bychom měli naše žáky naučit, že není třeba křičet tam, kde stačí šeptat. Učit se domluvit, ne překřičet. To chybí i nám učitelům. Pak zakládáme školní parlamenty, které leckde fungují spíš jako dutá vrba než místo, kde se problémy diskutují a hledají se společně společná řešení.
Pokud taková řešení už hledali a v článku o tom nenapsali, pak je to asi chyba senzacechtivého novináře. Pokud narazili na aroganci moci, pak takové řešení podporuji i v našich podmínkách.
Někdo jídla fotí, jiný o nich zpívá:
http://youtu.be/VSscT5VvSEE
Okomentovat