Setkání zástupců odborné veřejnosti posílá ministrovi školství video, kde ho žádá o zvážení smyslu plošného testování a požaduje podporu učitelské práce.
Setkání s názvem „Co chceme od nového ministra v oblasti regionálního školství“ se konalo ve čtvrtek 21. června v rámci pravidelných Kulatých stolů SKAV a EDUin. Ministr Petr Fiala projevil zájem o poskytnutí jeho závěrů. Proto vznikl patnáctiminutový videosestřih – vzkaz ministrovi školství, který nabízíme ke zhlédnutí.
Diskutující – exmistr Ondřej Liška, pedagog Ondřej Hausenblas, předsedkyně Asociace ředitelů ZŠ Hana Stýblová a akademik Arnošt Veselý – se vyjadřovali ke třem požadavkům, které ministrovi předložila Stálá konference asociací ve vzdělávání:
- Je nutné zbavit se v řízení školství kabinetního rozhodování a dosáhnout otevřenosti MŠMT k diskusi se všemi aktéry vzdělávání.
- Získávání dat potřebných pro řízení vzdělávacího systému považujeme za důležité, ale je nutno zastavit používání neadekvátního nástroje, jímž je plošné, srovnávací testování. Získávání dat pro řízení nemůže být zaměňováno ani se zpětnou vazbou pro žáky a učitele.
- Tvorba a zavádění systému profesního růstu učitelů i kurikulární reforma a revize RVP musí být založeny na maximální participaci těch, jichž se týkají.
Debata se zaměřila především na otázky smyslu plošného testování a jeho nahrazení výběrovými šetřeními, která by poskytla kvalitnější informace o stavu našeho školství. Diskutující se shodli i v tom, že ke skutečnému zlepšení může dojít jedině metodickou podporou učitelů a lepšími podmínkami pro jejich práci ve školách.
Celé stanovisko SKAV, včetně podrobnější argumentace k jednotlivým bodům, naleznete v příloze této tiskové zprávy, nebo si ho můžete stáhnout ZDE (Poznámka redakce: na České škole jsme text zveřejnili již v minulém týdnu).
Video ze setkání můžete shlédnout ZDE.
Zdeněk Slejška, výkonný ředitelí EDUin, řekl: „Kulatý stůl byl tentokrát pozitivní v tom, že přítomní zástupci odborné veřejnosti kromě kritiky některých kroků ministerstva nabídli i svoje zkušenosti s podporou dobré učitelské práce, protože jsou přesvědčeni, že jedině to může reálně zlepšit kvalitu vzdělávání v České republice.“
0 komentářů:
Okomentovat