Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
14 komentářů:
Maturitu uz nikdo nevrati, ale Evropske fondy se na MSMT kradou ve velkem bez prestavky. Mozna jsou radi, ze se stale mluvi o maturite a superzlodeji jako Zaoralek maji chvili klid!
Nemohu se zbavit dojmu, ze 14 clenna komise "odborniku" na maturity s takovymi lumeny jako je zde recnici Marcel Ch., kteri maji jediny cil a to je torpedovat praci Cermatu, je opravdu nestastnym slapnutim do neceho ridkeho. Placeny novinar Fertek, neobjektivni Hausenblas, mladsi Klaus, Hoffmannova, to nema s objektivnim hodnocenim nic spolecneho. Maturitni "NERV" neprinese nic, nez rozmelnovani tematu a delani PR pro sprazene soukrome subjekty, ktere by na nover reseni rady parazitovali. Myslim, ze po pripadne deklaraci ministra, ze zmeny budou realizovany zdarma, dotycni ideovi valecnici rychle zapomenou. A zajmy CEZu v takove prkotine jako maturita take nejsou bez zajimavosti.
Kdy letos zverejni skoly s nejlepsimi vysledky a kdy vysledky skoly pana Klause mladsiho? Loni poskakoval ve vsech mediich, ze je nejlepsi (podilel se na priprave maturity na MSMT), letos se zrejme na priprave zadani jiz nepodilel?
Když tak poslouchám začátky řeči pana stíhového (vydržet to celé nemám sílu), říkám si jen:
bože, kolik lidí u nás má maturitu, aniž by si ji zasloužilo.
Jedna otázka: těch 850 mil. na propagaci bylo z těch 1,5 mld na maturitu nebo ne?
Jinak z historie - státní maturitu prosadila ČSSD, za ní byl pan Zelený prvním jejím "připravovatelem" a první varianta počítala s jednou úrovní včetně povinné matematiky. Pod tlakem studentů se nejprve ustoupilo od povinné matematiky, pak od jedné úrovně. Měl ministr Dobeš dál pokračovat v taktice svých předchůdců "zákon platí, ale spuštění maturity odložíme"?
A naposledy - opravdu je 15 000 studentů obětí? A co ti, co neodmaturovali loni, předloni, předpředloni, ...
Přiznejme si to už konečně. Dříve většina těchto propadlíků chodila na učební obory. Ignorant
Ignorant.
Dříve většina těchto propadlíků chodila na učební obory..
Ano to chodila, ale podívejte se na nezaměstnanost vyučených, 20 až 30%. A to je teď. Co v roce 2050 budou ti vyučení bez maturity dělat? Anebo je mají Vaše a moje děti živit ze svých daní?
Já bych rád, aby uměli alespoň trochu anglicky a orientovali se ve světě. Takže bych se je to spíš snažil naučit, aby to k maturitě uměli. Ne je hodit přes palubu.
Pane Šteffle,
učím na střední odborné škole a opravdu se snažím studenty k maturitě dotáhnout. Pravidelně na své webové stránce zveřejňuji probrané učivo, dávám tam "výcuc" včetně výkladu, jsem k dispozici v čase, kdy neučím, a jsem připraven dovysvětlit vše, co zanedbali.
Jenže:
- z asi stovky studentů, které učím, jich do školy pravidelně chodí 70
- pravidelně někteří dorazí až na druhou část hodiny, jejich koncentrace je narušená a přesto, že stihli podstatnou část výkladu, nejsou schopni následně začít počítat. Naposledy byl zadán příklad hned vedle odvozeného vzorce a šlo o to jen dosadit
Stále častějí zjišťuji, že zlomky jsou pro velkou část "španělská vesnice" a pod písmenem ve výrazu si představí právě jen to písmeno.
Na učilištích a nástavbách dopadly maturity katastrofálně, na SOŠ asi pro 15 % studentů taky tak.
A jak to vidím, příští léta bude hůř.
Maturita je jedna z věcí, která je dokáže přinutit se rozhodovat rozumem, ve třetím ročníku jim pravidelně podávám informace o tom, co by měli umět, aby odmaturovali. Samozřejmě, že je matematika prokládána praktickými příklady.
Jenom bych uvedl příklad jejich přístupu z předmětu, který učím také, z informačních technologií. Styly odstavců považují většinově za zbytečné, protože:
- na krátký text nestojí za to je používat
- na delší text je to moc práce, takže to taky nestojí za to.
Přesto mám za sebou studenty, kteří se účastnili soutěží ve zpracování textu.
Takže závěr - pokud někomu není přechod k abstraktnímu myšlení dán, trápí se místo toho, aby dobře zvládl řemeslo. To chtěl - předpokládám - říci Ignorant a tak to chápu i já. Znám ve svém okolí hodně řemeslníků bez maturity, včetně mých spolužáků ze základní školy, a vážím si jich více než mnohých lidí s titulem (třeba z práv;-)
"podívejte se na nezaměstnanost vyučených" (p. Šteffl)
To je sice pravda, ale taky je pravda to, co říká pan učitel krtek. Problém je v tom, že jsou líní nejen se učit, ale i makat. Nůžky se rozvírají, to je jasné (můj syn se nedostal na VŠ se SCIO percentilem 94). Jak na to zareaguje společnost by mě moc zajímalo. Společné vzdělávání do 16 (18) let, kterého jsem bývala přííznivcem, to fakt nezachrání, nebo jen u malého procenta, u kterých jde o dg puberta. Ti ostatní... nevím :( (Měla jsem jednoho takového ve třídě, nechali jsme ho projít se čtyřkami, aby se netrápil znovu v devítce, a vzali ho na SOŠ!)
krtek řekl(a)...20. června 2012 21:47
obyčejná učitelka řekl(a)...20. června 2012 22:00
No to je na dlouhou debatu… Jen stručně. Rád věřím, že děláte, co můžete. A vím, že to máte těžké.
1. Systém vás nutí učit žáky věci, které nikdy nebudou potřebovat
2. Systém (předchozí školy) žáky, často z důvodu 1, žáky pokazí. Nevěřím, že někomu není přechod k abstraktnímu myšlení dán. To mu jen to jen předchozí vzdělání pokazilo. A napravovat to na SŠ, na to není čas.
Některé studie navrhují, že pro vzdělávání některých dětí (těch zanedbaných) bude třeba vyvinout zcela nové metody a snad i jiné školy.
A můj syn se nedostal na VŠ se SCIO percentilem 94. To je dost divné, kam se hlásil. Vím nejméně o 45 fakultách, kam ho percentilem 94 vezmou.
Proboha, proč zde stále zveřejňujete ty politické žvásty pane redaktore?
Proboha, proč zde stále zveřejňujete ty politické žvásty pane redaktore?
Pro začátek třeba proto, že tento web informuje o problematice školství.
Právě ti politici se svými "žvásty" budou o školství rozhodovat a potažmo ovlivňovat život nás všech. Bylo by tedy dobré jejich názory znát, abychom je mohli případně ovlivnit, anebo se alespoň připravit na dopad jejich činů.
Studenti, kteří byli neúspěšní u maturit podle pana Chládka: "...Nevědí, co budou dělat, jsou to 4 roky práce, 4 roky studia a jsou v podstatě nezaměstnatelní..."
Pane Chládku přestaňte šířit paniku. Studenti mohou zcela legálně zkoušku opakovat, pokud neuspějí, mají další šanci ještě v příštím roce a pokud ani potom maturitu nezískají, budou muset začít pracovat, eventuelně se rekvalifikovat v nějakém učebním oboru. Nikde není psáno, že student, který 4 roky studuje, musí získat maturitu.
Systém vás nutí učit žáky věci, které nikdy nebudou potřebovat
Pár mi jich, pane Šteffle, prozraďte.
Především by mne zajímalo, co nebude potřebovat ustavičně hýkající Semerád.
Okomentovat