"Já bych očekával od nového ministra, že nám představí své priority," uvedl senátor a stínový ministr školství ČSSD Chládek na tiskové konferenci s tím, že nový ministr školství Petr Fiala zatím spíše přešlapuje na místě. Zatím se Fiala nevyjádřil ani k "nepovedeným státním maturitám", ani k započaté generálce plošného testování pro 5. a 9. třídy a ani k problematickému čerpání peněz z evropských fondů.
Marcel Chládek: Řešení problému ve školství
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
15 komentářů:
Takových, kteří vykdákali své priority, když ještě ani neseděli v ministerském křesle už jsme tu měli hromady. Problém byl v tom, že ty své priority nesplnili. Takže bych ještě počkal ... . Ono také existuje jedno dobré české přísloví: Dvakrát měř a jednou řež.
Nemohla by Česká škola zveřejnit tu koncepci ČSSD ohledně školství, kterou mává pan Chládek?
No ma pravdu v tom, ze ministr zatim jeste stale nevylil ani ty nejhorsi zlodeje bez jakekoli kvalifikace, jako jsou treba na Evropskych fondech....
Třeba ještě za ně nenašel náhradu... Nebo jsou z ODS?
Osazenstvo zůstalo stejné. Dobeš vyházel vesměs lidi, kteří něco uměli a nahradil je svými kamarády a "přítelkyněmi". Toto opravdu nemohlo fungovat delší dobu. Spíše zaráží to, že ho nevyhodili jako neschopného již mnohem dříve.
Pan Chládek nikdy nebyl příliš bystrý... Ale teď dokonce lže, že maturity nebyly povedené. Kalí vodu, to je všechno.
Kdyby o maturitách něco věděl, nikdy by takový kravinismus z úst nemohl vypustit. Patrně by chtěl mít maturity tak dokonalé, jako je jeho středodočeská ráthovská ČSSD, že?
Maturity byly úspěšné jak letos, tak i vloni. Ano, nebylo to dokonalé - nic není dokonalé, hlavně na startu ne. Ale byl to úspěch.
Pana Chládka sice nemusím, ale tvrdit, že maturity byly OK, je silně nadsazené. Spíše školy už zjistily, že se vytvářejí jakési žebříčky úspěšnosti škol a našly možnosti, jak maturity ovlivnit. Myslím, že v této chvíli se o objektivnosti moc mluvit nedá. Uvedu příklady: učitel, který dozoruje didaktické testy je učitelem dané školy a má tudíž zájem, aby škola dopadla co nejlépe. Někdy dokonce dostane patřičnou instrukci od vedení školy. Stačí pak, aby dozor neprováděl příliš kvalitně a žáci společným úsilím už k nějakému výsledku dojdou. Obávám se, že v některých školách jdou ještě dál. U ústních maturit stačí, když zkoušející učitel nedodržuje potřebné instrukce a otázku v podstatě odříká za žáka. I to jsem už viděla. V této chvíli, kdy jde o přežití škol, už platí pravidla revoluce. Dodržovat pravidla si ještě dodvolí školy, které nejsou ohroženy rušením, spojováním či propouštěním. Přiznám se, že původně jsem byla velkým stoupencem státních maturit. Když ale vidím, co se děje, jak se dá systém opět obejít a obelstít, pak jsem na pochybách. Možná by opravdu postačoval pouze didaktický test, ale dozorovat by jej museli učitelé z jiných škol. V opačném případě výsledky nevypovídají vůbec o ničem.
Jana
Máte pravdu, dozorování testů cizí osobou by mělo být naprostou samozřejmostí. Nevidím ale důvod, proč by to měl být právě učitel. Ať je to klidně třeba úředník z krajského úřadu, hlavně ať ten dozor nemá osobní zájmy ve zkoušené škole a na zkoušených žácích.
Ale to se všechno vychytá; jsme na dobré cestě.
Podstatne je, aby se ministr zbavil vsech tech zlodeju a nedelal jim jakoby bileho kone...
3. června 2012 10:36
Jana
Musím s Vámi souhlasit. Někdo z dozoru se dívá z okna, někdo hledí do zdi,.. Přece si naše škola nebude pod sebou podřezávat větev. To dá rozum. Studenti jsou spokojeni, rodiče jsou spokojeni, učitelé jsou spokojeni, ředitel je spokojen. Znáte v tomto výčtu někoho, kdo by nebyl spokojen a byl nespokojen? A morálka, poctivost jsou v nenávratnu.
Při testech v devátých třídách byla taková "úspěšnost" v matematice, že i žáci navržení na nedostatečnou to napsali na 80%. Potom jim dejte reparát, když jsou tak "úspěšní". Vyhozené peníze.
Při testech v devátých třídách byla taková "úspěšnost" v matematice, že i žáci navržení na nedostatečnou to napsali na 80%.
Testy nejsou maturity, ale reagovat je třeba.
Slabý žák dokončil celý test z M na nižší úrovni a úspěšnost na 80 procent znamená, že zvládl matematiku na úrovni čtyřkaře z osmdesáti procent. Dobrého žáka test po šesté otázce přesměroval na vyšší úroveň. Proto nelze srovnávat a proto také nelze z výsledků dělat žebříčky (navzdory tomu, že tím ledaskdo straší).
3. června 2012 18:56
Problém je ten, že test byl bohužel kolektivní dílo. Kolik bylo takových škol se samozřejmě nikdy nedozvíme. Potom se můžeme poplácávat po ramenou. Jsme prostě borci. Testování bylo úspěšné.
Testování bylo úspěšné.
Já bych sem ty štváče s PISA vůbec nepouštěl.
Kdo je na ty jejich zmanipulované žebříčky zvědav, když si můžeme udělat vlastní.
Stale jsou tam stejni lide, jako za Dobese. S velkou slavou odesel pouze bezvyznamny trouba Zelinka (jeden z pracovniku PR, taky jsem nevedel, kdo to je, nez ho vyhodili), ministr pokracuje v Dobesove "dile" a rozkradani verejnych penez a dela jim kryti. Tim jak nic nedela je ale uz taky dost od hoven a brzy bude potreba noveho bileho kone.
Okomentovat