MŠMT si uvědomuje, že náročnost maturitního didaktického testu z matematiky ve vyšší úrovni obtížnosti je problém, který je připraveno řešit.
Cermat v současné chvíli ověřuje validitu testových úloh a způsobilost celého testu.
V pondělí se bude na MŠMT konat jednání řídícího výboru maturit složeného ze zástupců ministerstva, Centra pro zjišťování výsledků ve vzdělávání (Cermat) a Národního institutu pro další vzdělávání (NIDV), který posoudí konečnou informaci a navrhne další postup. V případě, že budou zjištěny rozdíly v náročnosti testů ve srovnání s loňským rokem, dojde k harmonizaci výsledků tak, aby nebyl žádný z maturantů poškozen.
Vyšší úroveň obtížnosti maturitního testu z matematiky
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
8 komentářů:
Myslím, že pan Zelený s celým Cermatem by měl okamžitě "odstoupit". Už kvůli tomu, že se testy "validují" až po té, co proběhlo ostré zadání!
Kdo jen trochu rozumí tvorbě testů, dobře ví, že onen průšvih s "motivačními" úlohami, které nakonec u řešitelů vyvolaly těžký časový stres je hrubou profesionální chybou, která se u takto závažných testů nesmí stát.
A nijak to nezmírní umělá "harmonizace" podle loňského testu (proč zrovna podle něj? skutečně se ho zúčastnil absolutně stejný> vzorek populace?), pomocí nějakého z prstu vycucaného koeficientu.
Amatérismus nejhrubšího zrna!
Za stovky milionů...
Harmonizace v pojetí CERMATU a MŠMT, má ke skutečnému postupu harmonizace dost daleko.
Na stránkách společnosti Scio si můžete přečíst mj.
harmonizce v NSZ a harmonizce v přijímacích zkouškách.
Důležité je, že to tam bylo PŘEDEM. Harmonizce zadem neexistuje.
Harmonizce zadem
spočívá ve snížení měřítka kvality.
Harmonizace "zadem" je zahlazováním stop, které ale, v tomto případě, už všichni viděli!
Ač s panem Štefflem mnohokrát nesouhlasím, tentokrát bych ho nejraději poslal na setkání na MŠMT, aby to tam "krizové" komisi vysvětlil. Protože jakýkoli výsledek pondělní zahlazovací komise je špatně - tvorba testů na Cermatu je prostě amatérizmus nejvyššího zrna.
A znovu opakuji i zde: poskytne Cermat anonymizovaná data odpovědí žáků v ostrých testech, které již proběhly (např. statistickému ústavu), aby se prokázalo, co všichni víme - tedy že jsou ostré testy házeny maturantům nepřipravené?
Podle mne nejde použít metodu úpravy skórů, pokud není zjištěno normální rozdělení skórů v testovaných populacích nebo pokud nebyly testové položky kalibrovány společně na stejnou škálu a pokud tedy o nich nejsou předem známy jejich parametry obtížnosti, případně diskriminace.
Okomentovat