Ve čtvrtek 8. března proběhla v rámci bloku expertů další přednáška, tentokrát s názvem Co je příčinou propadu školství v České republice. Pozvání KISKu přijal Tomáš Feřtek, novinář, blogger a tiskový mluvčí organizace EDUin, která si vytkla za cíl popularizovat vzdělávací témata a usnadňovat komunikaci mezi odborníky z oblasti vzdělávání, médii a širokou veřejností. Podívejte se na videozáznam přednášky.
Tomáš Feřtek: Co je příčinou propadu školství v České republice
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
10 komentářů:
...usnadňovat komunikaci mezi odborníky z oblasti vzdělávání, médii a širokou veřejností...
Rozdmychávat vášně a šířit nenávist a odpor k tomu, kdo se jim znelíbí, ať to stojí, co to stojí, to by bylo přesnější.
Nic ve zlém, pane Feřteku, ale jako vstupní pedagogická praxe to Vaše vystoupení - no nic moc. Přeříkávání, nejistota v obsahu, slabé charisma, ani moc zábavné to nebylo - na střední byste nenadchnul. A na základce to radši nezkoušejte. Může se stát, že interaktivní tabule bude mimo provoz nebo obsazena, a to byste si asi neškrtnul. No ale nevzdávejte to a trénujte dál, třeba z Vás bude i učitel.
Jen jste nám poněkud zatajil vysvětlení, kdo že byli posluchači na přednášce?
To musím masochisticky shlédnout celé. Stačí jak manipuluje s davem - na první otázku je příliš mnoho studentů pro, tak nechá hlasovat i kdo je proti, u dalších otázek už ne. Přitom by se mohlo ukázat, že studenti ani nevítají, ani neodmítají myšlenku testů, státních maturit, ...
Můj bývalý student působící na Slovensku upozorňuje na následující článek: http://www.sme.sk/c/6391471/hlupe-deti-ci-hlupe-skoly-chybaju-odvazni-ucitelia.html
Jedna myšlenka: zdá se, že Češi dojeli na přehnanou decentralizaci. To podepisuji, ale chápu varování před přehnanou centralizací.
Nicméně PR aktivity EduInu české školství nespasí.
"proběhla v rámci bloku expertů další přednáška, tentokrát s názvem Co je příčinou propadu školství v České republice."
Vetšina učitelů MUSELA vystudovat aspoň něco, většina má praxi a stejně jsou jejich schopnosti zpochybňovány.
Pan Feřtek je odborníkem-expertem přes noc. To bych taky chtěl.
Ve čtvrtek 8. března proběhla v rámci bloku expertů - uveřejněno 27.5. ??!! - opravdu aktuální, expertů - jakých?!?
Diagnostika je správná, nakonec to víme všichni. Jenom bych ji doplnil o 5. bod a ten je hlavní: Nejednostnost, živelnost, neodbornost. Beru v úvahu nutnost celospolečenské diskuse ke vzdělání, avšak hlavní slovo by měli mít odborníci, zkušení učitelé nikoliv redaktůrci, kteří vidí školu jen z jedné strany (bývalí žáci). Pokud se jim dá, jako EDUINu velký prostor ve sdělovacích prostředcích, není divu,že upadá vážnost nikoli jen učitelů. Zpochybňované jsou staré osvědčené metody, učivo. Žáci to velice rychle akceptují a zneužívají. Místo toho, abychom je učili, musíme je pracně přesvědčovat/často marně/ o důležitosti vzdělání.Nemyslíte, že zkušení učitelé mohopu mít také pravdu s odmítáním někdy neefektivních postupů? Společnost si tímto sama ..... do vlastního hnízda. Všichni přece dobře víme, že v minulosti byla úroveň vzdělání vyšší než v současnosti. Stačí jen oprášit Komenského myšlenku "škola bez kázně jako mlýn bez vody". Že je jiná doba, že se nemůžeme vracet do minulosti? Souhlasím, nicméně některé principy jsou věčné.
Rovněž souhlasím se škodlivostí naprosté decentralizace.
Je také úsměvné, když ten, jenž se podílel na současném stavu vzdělání nás chce poučovat o tom, jak ho zkvalitnit.
Nemluvě o úděsné kvalitě prezentace. Např. problém s fonty...
Bohužel učitelé jsou naprosto neschopní se do médií dostat...
Ad 12:49
To není pravda: http://aktualne.centrum.cz/domaci/regiony/moravskoslezsky/clanek.phtml?id=745889
Stačí jen chtít - vystříhat si hlavu, obvinit ostatní z neschopnosti, držet hladovku za všechny oběti českého školství, atd., témat je hodně.
Máte-li na mysli - mluvit k věci a stavu dnešního školství, je snad to naše mlčení mnohovýznamové;-)
Dobrý večer. Pojďte, pane Feřtku, třeba na tři roky učit. Poté realizujte třeba podobnou přednášku. Možná byste mluvil jinak, možná ne. Nezlobte, ale v některých pasážích mi přijde, že děláte z učitelů vlstně jen neschopné lidi,a tím jen dotváříte mediální obraz takový jaký je. Spousta učitelů je nekvalitních, ale je i mnoho kvalitních. Tak je to v každé profesi, nemyslíte?
Okomentovat