Pilotní testování v 5. a 9. třídách bude odstartováno 21. května.
Skupina rodičů oslovila otevřeným dopisem nového ministra školství Petra Fialu se žádostí, aby co nejdříve změnil předpis, který nutí všechny rodiče dětí na základních školách, aby podrobily své děti plošnému testování. Argumentují především nebezpečím, že žákovská populace se na základě výsledků testování rozdělí na motivované a nemotivované, což výrazně ovlivní jejich další vzdělávací dráhu.
Iniciátoři dopisu pro Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) a pro Českou školní inspekci (ČŠI) žádají o změnu rozhodnutí bývalého ministra Josefa Dobeše, kterým je stanovena nová povinnost zúčastnit se plošného testování pro žáky 5. a 9. tříd. Cílem dopisu je, aby plošné testování, plánované již na konec května tohoto roku, bylo zrušeno nebo upraveno na výběrové testování (testování jen vybraných skupin dobrovolně zapojených žáků, s povolením jejich rodičů).
Rodiče žáků argumentují mimo jiné: Pokud se tyto testy stanou důležitou částí vzdělávacího systému na základních školách v ČR, rodiče mohou z obavy o budoucí úspěch svých dětí vyvíjet tlak na školy, aby připravovaly žáky zejména na testy. Školy pak mohou začít omezovat prostor, který věnují různorodým předmětům či dovednostem nebo omezí podporu individuálního talentu dětí. Školy, které vzdělávají i děti méně nadané v oblastech testování, mohou nepřiměřeně zvyšovat tlak na tyto děti, ačkoli právě ony potřebují individuální podporu. A nestačí jen vyřadit z testování skupinu diagnostikovaných žáků, mnoho dětí může mít různé aktuální znevýhodnění pro podání výkonu v testech.
Rodiče píší novému ministrovi, aby je nenutil testovat děti na základní škole
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
5 komentářů:
Já osobně s testováním souhlasím. Mám dvě děti ve škole a rád bych měl srovnání jak se dětem daří ne jen v rámci školy. Jak jinak můžu dostatečně dopředu zareagovat doučováním, změnou školy, tlakem na učitele/ředitele, když zjistím, že dítě sice nosí do školy jedničky, ale na jiné škole by to stačilo stěží na trojku, což se projeví při přijímacích zkouškách na další stupeň školy.
Tedy rozhodně testovat, je lépe mít více informací a co nejdříve, než méně a pozdě.
"Pokud se tyto testy stanou důležitou částí vzdělávacího systému na základních školách v ČR, rodiče mohou z obavy o budoucí úspěch svých dětí vyvíjet tlak na školy, aby připravovaly žáky zejména na testy"
Bude-li jako soucast testu potreba umet neco vypocitat, pak 3 x hurá, jenom at je skoly "pripravuji na testy"
Plný souhlas předřečníkům.
Jako rodič dítěte, které letos začne chodit do školy bych navíc uvítal i žebříček škol (ale i třeba nemocnic atd.) dle kvality. Např. v západní Evropě je relativně časté se stěhovat "za vzděláním", tady se o kvalitě škol člověk dozví max. stylem jedna paní povídala. A obíhat školy osobně a dotazovat se, kolik žáků bylo úspěšných v různých olympiádách, je také nereálné.
Za chvíli budou rodiče psát ministrovi, aby se vůbec nezkoušelo, aby se neučilo tohleto nebo támhleto. Ze škol se stanou "cochcárny" bez pravidel. Jako rodič dvou dětí a učitel s testováním souhlasím.
kolik žáků bylo úspěšných v různých olympiádách
nevypovídá o kvalitě školy až tak mnoho. Olympionici si zpravidla žijí svým vlastním životem, neb nebývá široko daleko nikoho, s kým by pohovořit mohli. Škola má buď na ně štěstí nebo ne.
Spíš se zajímejte o to, co umí průměrný žák oné školy.
A naslouchejte dětem jdoucím na autobus. Třeba.
Okomentovat