Reprezentativní průzkum byl proveden kromě evropské sedmadvacítky i v dalších evropských zemích, týkal se kromě základních informací o tom, jaká je vzdělanost v oblasti informatiky, čtyř základních druhů oblastí počítačových dovedností:
- nejjednodušších operací s počítačem, jako je kopírování souborů,
- základních operací v tabulkových procesorech, kde šlo o ty nejjednodušší matematické operace,
- prezentačních dovedností, zařazování videí do prezentací, i vytváření maker v těch prezentacích,
- programátorských znalostí, tedy znalosti programovacích jazyků a schopnosti je prakticky uplatňovat, a algoritmizace úloh.
Výsledky jsou k dispozici pro věkové skupiny 16-74 a 16-24. Richarda Hindl výsledky komentoval v rozhlasovém rozhovoru takto: "Já jsem si ty údaje, tady ty výsledky poměrně pečlivě prohlédl a musím říct, že to zjištění není pro nás příliš dobré.", dále dodal "Naši nejmladší, kteří těmi počítači žijí, tak v té první skupině těch nejjednodušších operací jsme v celé populaci až 18. a mezi těmi mladými, kde by člověk čekal přece jenom výrazný náskok, tak jsme dokonce až 21. a rovnou musím říct, že toto je nejlepší výsledek. V oblasti těch řekněme matematických operací už jsme obsadili 24. místo, v oblasti těch prezentačních dovedností, používají videí v prezentacích, powerpointových maker a podobně, už jsme na 26. místě, a to jak v té celé populaci, tak v oblasti těch nejmladších lidí 16-24 a úplně nejhorší situace je v oblasti znalosti aktivní schopnosti používání programovacích jazyků, kde jsme na 28. místě z 29 zemí."
Na stránkách Eurostat naleznete přehled výsledků i data z průzkumu.
2 komentářů:
Ajajajajaj...
Proč se, doprkvančic, netestuje něco smysluplného.
Třeba sociálně síťové kompetence.
A v těch si myslíte, že bychom na tom byli líp? Já si maslím, že bychom byli na špici jen v provozování virtuálního sexu před videokamerkou.
Okomentovat