Proč se české katedry a fakulty nevyjadřují k palčivým problémům do médií.
Z článku Tomáše Feřtka v RESPEKT.cz vybíráme:
Zvlášť zarážející to bylo loni, kdy si na nekvalitní maturitu stěžovalo peticí skoro patnáct tisíc studentů, vedla se dvouměsíční debata o kvalitě devíti úloh v maturitním testu z češtiny a snaze CERMATu znění úloh před veřejností utajit.
Z pedagogických fakult a kateder češtiny se ozývalo dlouhé mlčení. Kdy jindy by se měli ozvat, než při spuštění tak nákladného a zásadního projektu? A lhostejno, jestli by ho kritizovali, nebo naopak podporovali. Stejně tak bych čekal od představitelů vysokých škol komentáře, v nichž třeba děkani fakult veřejnosti objasní, nakolik je pro ně z hlediska přijímacího řízení maturitní testování použitelné.(...)
O českém školství se říká, že k jeho nejslabším článkům patří (ne)schopnost vypěstovat u studentů dovednost zaujmout jasný postoj, vyargumentovat svůj názor a věcně ho hájit, společensky se angažovat. Dvouleté dohady okolo státní maturity paradoxně ukázaly jeden z podstatných důvodů, proč to tak je. Od koho by se to ti studenti měli naučit, že?
Přečtěte si: Umějí akademici vůbec psát?
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
7 komentářů:
Zřejmě akademici neměli potřebu se vyjadřovat.
Pokud se někomu šlápne na bebínko, vždycky se ozývá. Ať jsou do důchodci, když se jim sníží valorizace, nebo pracující, kteří přijdou o jakékoli prebendy, nebo lékaři, kteří si myslí, že mají málo. Tady se ozvali studenti, někteří proto, že maturita byla snadná, někteří proto, že byla podle nich nepřipravená (hledej v tom těžká, díky úrovni jejich škol měli strach). A ti ve středu pole mlčeli, protože jim to vyhovovalo. Maturita byla do velké míry zbavená subjektivního pohledu učitele, který žáka buď "miluje" nebo nesnáší a to se prostě nemůže neprojevit v přístupu u maturity. Ozvali se i někteří učitelé a jejich argumenty byly všelijaké, ale často za nimi byl slyšet trochu falešný tón toho, že by se rádi sami angažovali ve zkoušení a je jim to postupně odebíráno. Trochu uražená ješitnost.
To, že se akademická obec vyvarovala větších vyjádření, může také svědčit o tom, že jim v podstatě státní maturita, ať už po stráce úrovně, nebo toho, že vůbec existuje, nevadí. Někdy je mlčení výmluvnější, než hromada řečí, argumentů a výmluvnosti na debatách. Dnes totiž zkušení diskutéři dokáží za "malý" peníz vydiskutovat cokoli. Takže se nějak vytrácí smysl diskuse, protože, jak vidíme denně kolem sebe, často vůbec nikam nevede, přesto, že všichni mají hromady argumentů, proč mají pravdu.
Nicméně to může být také tak, že se nevyjadřují proto, že jsou líní, nechopní a nemají zájem cokoli měnit a v čemkoli se šťourat. To ať si každý přebere sám.
Neni take vylouceno, ze se akademici proste bali, protoze Dobes bezne nezakonne narusoval akademicke svobody a financovani vysokych skol
No je to dalsi jasna ukazka nutnosti akademicke svobody. V tomto pripade zjednodusene, ze si akademici mohou psat, co chteji a nikdo na ne nemuze.
A divíte se, když každý, kdo není "z naší putyky", je tu napadán jako prašivý? Připomenu:
Ono to trošku mohlo vypadat, jako byste byla metodička někde z peďáku, která skolu viděla přes ulici...
28. května 2012 15:30
Má radost, že jsem citován. Bohužel jsem potkal v životě řadu lidí, kteří neměli ponětí o tom, jak to ve skole chodí a bohužel to bylo i na pedagogické fakultě.
Proto se dívám na takové lidi přes prsty. Ale klidně ať dokáží, že rozumí tomu, co dělají a není problém :-).
Mimochodem, pochopil jsem to tak, že měli ozvat veřejně (akademikové) a ne tady na české škole.
... se ozývalo dlouhé mlčení
a mou duši naplnila prázdnota.
Proč by se ozývali? Obě matuirty mají stejně pochybnou úroveň, ať už ta státní made by Cermat, nebo ty školní, které produkovaly "úspěšné absolventy" jako na běžícím páse.
Okomentovat