Ministerstvo školství zmírní hodnocení těžších maturit z matematiky. Reaguje tak na výtky studentů, učitelů i ředitelů škol. Úlohy v testu nebyly podle nich těžké, ale nepřiměřeně časově náročné. Namísto skoro 17 procent neúspěšných tak nakonec propadla jen tři procenta studentů. Jedničkářů je nově zhruba 11 procent.
Z článku Kláry Bílé, Kristiny Winklerové a Ondřeje Černého v Rozhlas.cz vybíráme:
Předseda Asociace ředitelů gymnázií Jiří Kuhn krok úřadu vítá, i tak mu ale tříprocentní neúspěšnost přijde velká: „Po vyšší úrovni matematiky sahají zejména žáci, kteří na gymnáziích prospívají na jedničky, na dvojky, mají matematické semináře. Ta vyšší úroveň by už neměla žákům dělat problémy ve smyslu, že by z ní neprospěli. Tam si myslím, že i ta tři procenta jsou překvapivá, ale asi už se s tím nedá nic dělat.“
Přečtěte si: Těžší matematiku nezvládla po zmírnění hodnocení tři procenta maturantů
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
13 komentářů:
Jo jo. I tak jsou 3 % dost. Zajímalo by mne kolik pak bylo čtverek a trojek, protože ti, co šli do těžší verze maturity z matematiky těžko mohli s takovýmto ohodnocením počítat. Kdyby si nevěřili na jedničku či dvojku, jistě by do toho nešli.
No právě, jestli si současní studenti nevěří až moc...
Loni na jaře bylo u základní úrovně matematiky neúspěšných 14,9%. Je to sice pouze základní úroveň, ale i tady můžeme říci, že "kdyby si nevěřili", tak by se na matemitiku vůbec nehlásili. Od kolika procent neúspěšných bude Cermat validovat a harmonizovat, případně se i omlouvat?
V podstatě celá situace odhaluje následující skutečnosti:
a) Cermat si může výsledky upravit jak chce, resp. jak se zrovna hodí. Hranice úspěchu je sice předem daná, ale je možné ji dodatečně posunout. Jak vidíme tak oficiálně, jak tušíme tak i neoficiálně.
b) Když už jsme u té harmonizace: Co kdyby někoho napadlo harmonizovat i naopak? Co kdyby čistě hypoteticky složili všichni maturanti test na 100 %, což by bylo jaksi hodně nápadné?
c) učitelé často učí to, co si oni myslí, že učit mají. Katalogy požadavků a RVP moc nerespektují. V nejlepším případě učí podle loňských (vzorových) testů.
Jsou tři procenta propadlíků moc? Myslím, že ne.
I u velké státnice z angličtiny se propadá a argumenty, že dotyčný mohl udělat státnici základní jsou poněkud praštěné.
Hlavní problém není vyšší verze matematiky, ale to že nemáme žádný důvod spoléhat na stejnou úroveň u VŠECH testů. Vyšší verze matematiky se vymyká jen tím, že rozdíly byly na první pohled zřejmé.
Cermat očividně nemá nastaveny žádné mechanismy maintain the level (což je v zásadě samostatná oblast educational measurement). Takže úroveň testů se může každý rok vcelku libovolně měnit.
Do roku 2010 měla maturita různou úroveň na různých školách, do roku 2011 bude patrně různá každý rok.
A 3 % moc...
3 % = 50 studentů
Otázka není, zda 3 % je moc, ale kolik z těch 50 by u správně připraveného testu odmaturovalo. A kdyby takový byl jen jediný, je hrubě poškozen ve svých právech a celé je to špatně.
Zkuste se vžít do role studenta, který u naprosto zfušovaného testu musí po nevyšešení prvních třech úloh, které patřily mezi ty obtížnější, značně znervóznět. Někteří skutečně mohou znervóznět tak, že se to podepíše na konečném výsledku testu do té míry, že nezmaturují. A nyní se ptám: Co když by tito maturanti při dobře didakticky postaveném testu neměli problém zmaturovat? Prostě je to celé průšvih a dodatečná úprava hodnocení testu je směšná a celé testování diletantské.
Celá koncepce dvoustupňové maturity je od počátku nesmysl. Student s jedničkami nemůže přece propadnout u maturity! Co si bude myslet o naší společnosti, když toto dopustí?
Koncepce dvoustupňové maturity je opravdu nesmysl.
Ale asi jediný možný.
Nemůžeme zbavit nároku na "maturitu" všechny profese, kterým bez odpovídajícího "glejtu" neuznají v zahraničí kvalifikaci.
Ale můžeme říci, že pouze vyšší úroveň je podmínkou pro vstup na vysokou školu.
Názvy úrovní nejsou důležité. Podstatný je obsah a "výška laťky".
A tu musíme nastavit tak, aby "maturitu neměla každá židle".
Maturita musí zůstat státem garantovanou zkouškou.
Ale asi jediný možný.
To se, pane Poste.restante, hrubě pletete.
Ještě je možný model třístupňové maturity.
Proč student s jedničkami nemůže propadnout u maturity? To stanovuje nějaký předpis? Maturita je zkouška a student dostane takovou známku, jaké prokáže kompetence...
Ad Bláha:
Myslíte malá maturita v 5. třídě, větší v 9. třídě a plná po střední škole;-)
Myslíte malá maturita v 5. třídě ...
Nakonec proč ne? Když mohou mít deváté třídy tabla a závěrečné plesy?
Ale já myslel spíš maturity pro gymnázia a licea, pak pro střední odborné školy a pak učiliště a školy všelijak integrované. Ještě mne napadla čtvrtá úroveň pro speciální střední školy. Ale když se teď budou rušit speciální školy základní, tak ty střední už asi ani nevzniknou.
Což o to, ale tuhle jsem se zabýval problémem obsahu maturitní zkoušky profilové ve vzdělávací oblasti ict. Obecně mohou totiž třeba na gymnáziu existovat až čtyři úrovně zkompetentnění žáků podle toho jestli vůbec a v kterém ročníku navštěvovali volitelné semináře.
Okomentovat