Pouze pěti maturantům se podařilo zvládnout letošní test vyšší státní maturity z matematiky na plný počet bodů. Jedním z těchto studentů je Jana Sotáková z brněnského Gymnázia na tř. Kpt. Jaroše.
Z článku Jakuba Nováka v Aktuálně.cz vybíráme:
A.cz: Vy sama jste tento test zvládla na plný počet bodů, jak jste na tom byla s časem?
Časově jsem tento test zvládla naprosto v pohodě. V řešení jsem nijak nepospíchala, snažila jsem se pracovat pečlivě, test mi tímto způsobem řešení zabral necelou hodinu a půl.
Jistě, některé příklady jsem zpočátku přeskočila a řešila jsem je až jako poslední, celkově jsem měla spíš štěstí, že mi řazení příkladů sedlo. Nemyslím si však, že by jiné pořadí něco měnilo. Tak či tak bych začala s příklady, u kterých bych si byla jista, že vím, jak je řešit.
Zbylou půlhodinu jsem využila ke kontrole, rýsování a zápisu odpovědí. Myslím si, že pokud se někdo dostal do časového stresu, může si za to především sám.
Rozhodně nechápu ty, kteří se k některým otázkám vůbec nedostali. Na začátku takového testu je přece prvním instinktem zhruba prolistovat testový sešit, abych měla přehled, jaké úlohy mne zhruba čekají, čím je nejvýhodnější začít a co vypadá - např. při nízkém bodovém ohodnocení a zdlouhavosti - jako nevýhodné řešit.
Přečtěte si: Maturitu zvládla bez chyby. Jako jedna z pěti v zemi
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
5 komentářů:
Gratuluju studentce. Mám jen takovou filozofickou otázku: Udělala test opravdu bez chyby z pohledu matematiky, když jsou v testu min. v jedné úloze chyby?
Z odpovědi studentky je poznat, že se jedná o vynikajícího stratéga. Jen houšť takových mladých chytrých lidí, ať se konečně pohneme z místa.
Já těch chyb udělal pět a to mám vystudovanou matematiku na PřF. Blahopřeji studentce. Ignorant
To Puďa: Sama připustila, že zadání některých úloh je napadnutelné. Obzvlášť příklad s grafem funkce - ať by byl graf funkce sebelíp znázorněný, pořád můžete tvrdit, že je to "o kousek jinde" a tedy vždy nebude žádná odpověď správná... Podle mně je správně, že se (jako mnoho ostatních) rozhodla pojmout tuto otázku trochu volněji - máme "schématicky" znázorněný graf funkce, který nás má navést na absolutní hodnotu, máme vybrat "schématicky" znázorněný graf funkce inverzní. Ale přiznávám, že v matematice na testování porozumění textu a vybrání nejpravděpodobnějšího zadání nemají místo.
Blahopřeji studentce. Ale stále nechápu co to má za účel. Testy byly špatně připravené a to nic nezmění.
Ani rozhovor s rekordmanem. Nebo chcete říci, že z toho plyne, že stejných výkonů může dosáhnout i většina ostatních? Těch kteří se učí i ostatní předměty a nechtějí studovat matematiku, jen ji k budoucímu studiu potřebují. Já myslel, že k soutěžení je tu matematická olympiáda?
Ještě jedna připomínka. Proč je normální, že výsledky testu kopírují normální(Gaussovo) rozdělení? Vždyť to popisuje náhodný jev. Výsledky testu by ale náhodné být neměly. Pokud se jedná o test ověřovací, měl by ověřovat nějaké znalosti a schopnosti(buď základní nebo vyšší úrovně) a tedy měla by ho splnit za jedna většina žáků a pak s rostoucí známkou jejich počet klesat, ne?
Okomentovat