Odborníci budou diskutovat o systému hodnocení vzdělávání v České republice

středa 16. května 2012 ·

Česká školní inspekce – konkrétně realizační tým aktivity 4 řešené v rámci IPn Kompetence III, který se zabývá problematikou hodnocení vzdělávání – uskuteční v nadcházejících měsících odborné semináře, jejichž smyslem bude detailní prodiskutování vybraných oblastí a doporučení Zprávy OECD pro Českou republiku.

Samotnou Zprávu OECD o hodnocení vzdělávání v České republice představil Paulo Santiago, vedoucí expertního týmu OECD pro hodnocení vzdělávání v České republice. Stalo se tak 15. března t. r. na konferenci, spolupořádané Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy a Českou školní inspekcí. V současné době je před dokončením konečná verze překladu úplného textu Zprávy OECD, tak aby mohl být poskytnut s dostatečným předstihem všem zájemcům a především přímým účastníkům odborných seminářů. Definitivní verze textu bude od 1. června zveřejněna na webovém portálu České školní inspekce.

Odborné semináře budou probíhat od září 2012 za účasti odborné veřejnosti a především samotných pedagogů a školských pracovníků ve všech regionech České republiky. Této veřejné formy projednání se zúčastní všechny klíčové skupiny aktérů působících v oblasti vzdělávací politiky: odborní pracovníci pedagogického výzkumu, odborných ústavů, vzdělávacích středisek, pracovníci ČŠI, zástupci ministerstva, krajů a obcí, ředitelé a učitelé škol, zástupci profesních asociací a vysokých škol.

Celkem se uskuteční čtrnáct regionálních seminářů. V jejich průběhu budou podrobně diskutována doporučení OECD. Na základě reflexe doporučení odbornou veřejností pak bude možné formulovat návrhy konkrétních kroků směřujících k jejich naplnění. Poslední dva semináře budou specificky zaměřené na zástupce fakult realizujících přípravu budoucích učitelů, neboť právě jim je ve Zprávě OECD věnována také řada konkrétních doporučení. Tyto semináře na úrovni vysokých škol a výzkumných pracovišť se uskuteční počátkem roku 2013.

Výstupy veřejné diskuse budou následně sloužit jako vstup pro reprezentativní šetření potřeb u konkrétních skupin aktérů ve vzdělávání. Tím bude naplněna jedna ze stěžejních aktivit projektu ESF Kompetence III, jejímž cílem je maximálně využít doporučení expertního týmu OECD k formulaci konkrétních kroků podporujících zlepšení systému hodnocení vzdělávání v České republice.

Zdroj: ČŠI.cz

1 komentářů:

Anonymní řekl(a)...
16. května 2012 v 12:18  

Zase špatně.
Napřed si musíme jakžtakž udělat jasno v tom, co všechno doopravdy od vzdělávání chceme, případně i co určitě ne.
Pak teprv má smysl se bavit o tom, jak budeme vyhodnocovat, zda jsme toho dosáhli.

Pane profesore Fialo, vaši úředníci si svévolně organizují nesmysly, přitom váš rezort smrdí halířem!

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.