Již druhým rokem realizuje Národní institut pro další vzdělávání IPO projekt „Komplexní podpora ICT koordinátorů na základních a středních školách“ – ICT profesionál, jehož součástí je Studium k výkonu specializovaných činností – koordinace v oblasti informačních a komunikačních technologií v souladu s §9 vyhlášky č.317/2005 Sb., jednorázové vzdělávací semináře v oblasti ICT a další aktivity.
První běh studia k výkonu specializovaných činností - koordinace v oblasti informačních a komunikačních technologií bude závěrečnými zkouškami v červnu 2012 ukončovat 298 studujících. Na druhý běh kvalifikačního studia, který se uskuteční od září 2012 do června 2013, je možné se hlásit prostřednictvím www.nidv.cz nebo www.ictprofesional.cz. Na těchto webových stránkách lze také získat kontakty na pracovníky zajišťující studium v jednotlivých krajích. Případní zájemci by neměli váhat, neboť v některých krajích je volná kapacita již téměř vyčerpána. Studium je dvousemestrální a je organizováno kombinovanou formou v celkovém rozsahu 250 hodin (100 hodin prezenční a 150 hodin distanční). Studium obsahuje 13 povinných modulů a 3 povinně volitelné, které si účastník studia vybírá dle svého zaměření. Distanční forma studia probíhá formou tutorovaného e-learningu v LMS Moodle.
Také v příštím školním roce budou v projektu nabízeny krátkodobé prezenční i e-learningové semináře a pomoc ICT koordinátorům prostřednictvím konzultačních center.
Projekt je určen pouze pro pedagogické pracovníky základních a středních škol, kteří působí v kraji Libereckém, Moravskoslezském, Středočeském, Olomouckém, Pardubickém, Ústeckém, Vysočina nebo Zlínském. Studium i další aktivity projektu jsou pro účastníky ZDARMA, protože projekt je financován z Evropského sociálního fondu a rozpočtu ČR.
Milan Bareš
hlavní manažer projektu ICT profesionál
Národní institut pro další vzdělávání
Nemáte ještě proškoleného ICT koordinátora? Pomůže Vám projekt ICT profesionál.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
18 komentářů:
Studium se jiste vyplatí, osobní příplatky na nule, informatiku mohou učit neaprobovaní učitelé, ale koordinátore, ty studuj, ty se starej však my se ti (ne)odvděčíme.
Studium naprosto pomíjí aprobované informatiky a srovnává je do stejné řady s přecvičenými ... (dosaďte si sami).
Ministrem může být kdejaký pitomec, ale koordinovat školu, to je jiná káva.
Když už tady kdosi zmínil ICT koordinátory, navážu na toto téma. Ať už aprobovaný informatik nebo přecvičená ..., nemá to na škole lehké. Popíšu vlastní zkušenost. Deset let do INDOSE jsem dělal vola vyloženě ze zájmu a zadarmo. S INDOSEM přišla alespoň výhoda sníženého úvazku a s možností studia ICT koordinace i možnost získat specializační příplatek 1 000 až 2000 Kč. Mám tedy 1000 Kč, přestože koordinátor ŠVP, což je v podstatě na naší škole formální fce má 1500 Kč. Protože na škole máme už přes 50 PC a ve všech odborných pracovnách interaktivní tabuli nebo dataprojektor, mám práce nad hlavu a už mne to za těchto podmínek přestává bavit.
To 11:02
Za 1000Kč se starat o 50 PC ( je v tom i web?), pokud na to nemáte externí firmu je opravdu sebevražda a hlavně nesmysl.
Web v tom naštěstí není. Jinak k nám na správu sítě občas, tedy abych to blíž specifikoval, když už si já nevím rady, přijede kamarád, který za to má rovněž
1 000 Kč za měsíc. Ovšem na okolních školách je to podobné. Vy asi nepracujete ve školství, když se tomu tak podivujete? Jo a to ještě zadara píši projekty do OPVK, abych ty počítače a další vybavení ve škole vůbec měl. A proč zadara? No protože to mám údajně v popisu práce ICT koordinátora.
Pracuji ve školství, ale odmítám dělat zadarmo práci, za kterou se normálně platí. Stačí, že to dělám levněji, za školní ceny.
Celé je to o tom, nakolik sebou necháte vláčet a orat.
Zeptejte se, jestli tělocvikář natře parkety v tělocničně a dílnař spravuje tekoucí záchody. A jestli ne, pak děláte evidentně něco navíc.
To ja mam snizeny uvazek o 4 hodiny. Starám se o 2 ucebny a pocitace celkem 53 ks. Vsechno co je na elektriku jako bych mel na starosti. Externi firma resi web a email, ostatni ja. Odmenu nemam zadnou, delal jsem to driv rad, ted uz nestiham. Jsem protivny, protoze dotazy kolegu jsou obcas silene. Vsichni vystudovani. Jedna nechce sirokouhly monitor, protoze by se ji to z neho neveslo na tiskarnu, druha nechce jiny, protoze na tom starem ma nejake ikony o ktere nechce prijit. Pritom kdyz prijde na tvrde, jsou vsichni ICT odbornici. Pracuji na projektech, zvetsi casti prezentacich, kradou na netu DUMy, opisuji UNIV. Vsechno je zdarma, zdroje tady jsou, ze. Asi neni jasne co jsem chtel rici, ale je to jedno, protoze ja koncim. Pripravili jsem nasim detem krasny svet, kde jim nase papirovy a dotacni blnuti bude pripadat normalni. I studim na ICT profesionala.... Koupim si 1 ovci a kozu. Uz mi prislo 2,5 cm dokumentace a mam registrovane hospodarstvi. Vy si piste projekty, nechte se 1000Kc a bagetou zadarmo korumpovat. Mozna Vas ale prece ve svetle chvilce napadne zvednout zdravy rozum a mozna nekoho nakopat do zadku.
No tak vidím, že v těch sračkách nejsem sám. Nebýt těch pár hodin, co mám z úvazku dolů, tak to nedělám ani náhodou.
Školství je bohužel v tomto směru zatím postaveno na lidech, kteří mají svou práci rádi a pro děcka by udělali první poslední. Když však vidím nynější absolventy VŠ, je jasné, že tato doba brzy skončí. A s ním i jakás takás kvalita našeho školství. Oni totiž představte si takové voly dělat nechtějí a ti schopnější prchají. Zůstávají tï neschopní. Vždyť na základních školách už aby lupou hledal aprobovaného fyzikáře, informatici tam nikdy nebyli ani nebudou.
informatici tam nikdy nebyli
A co by tam taky dělali.
Pro jednu hodinu informatiky na prvním stupni a druhou na druhém?
Infoškou se vycpávají úvazky asi jako tělocvikem.
Nejste v tom určitě sami.
Rok jsem dělal výpočetkáře na základce a zažil jsem si stejné peklo.
Jen na rozdíl od jiných, mí kolegové byli maximálně vstřícní. Jednak jsme byli dobrá parta a jednak byli šťastní, že jim, konečně, mohl někdo pomoci s problémy, které řešili.
Ukecávat nikoho na školení jsem nemusel, šli sami a rádi. Ale bylo jim to stejně houby platné, protože pro dvacet kantorů byly k dispozici dva počítače.
Jedna učebna 15 let starého šrotu, druhá - 10 indoších počítačů + pět dalších, co se kde podařilo zadarmo sehnat. Věčně něco v poruše, odměnou jen dětský úsměv. (občas). Ke standardnímu úvazku, kde IVT byla sotva polovina, jsem nabral 4 kroužky a údržbu sítě dělal po odpolednách. Rodina si dala na ledničku mou fotku, aby věděli, jak vypadá taťka. Jednou mne dokonce školník zamknul ve škole, protože si myslel, že tak pozdě nikdo v práci nebude...
Mne zachránil před zešílením přestup na počítačově zaměřenou střední školu, kde mám v ICT 4/5 úvazku.
Vystudovaný informatik může jít pracovat na základní školu jen pokud má opravdu hodně rád děti. Anebo je to skrytý masochista.
Jenže takoví vymírají a zanedlouho jich už ve školství moc nezbude.
Zdravím vás. Původně jsem k tomu také chtěl něco napsat. Ale nikomu bych tím nepomohl - bylo by to chmurné čtení a shrnuté všeho, co se tu už napsalo. Tak jsem vám všem metodikům jen chtěl popřát mnoho zdaru a pevné nervy a poděkovat vám za vaše příspěvky, protože v každém jednom z nich jsem se našel.
Pánové, držte/držme se!
Jenda
nekoho nakopat do zadku
Nejlépe je ležet na břiše a kopat se do toho svého. Když mi kolegyně vytkla, že se už skoro měsíc nemůže dostat do mejlové schránky na Seznamu, z údržby výpočetní techniky jsem vycouval a už to nějak nesleduju.
Přesto mne překvapuje, že se ict koordinátor zabývá výměnou displejů.
Smekám, pane vojdane.
"Pánové, držte/držme se!"
Toto genderově nevyvážené vyjádření mne jako ICT koordinátorku, která zažívá podobné historky jako kolega Blaha (ale ne s kolegyněmi, ale bohužel s kolegy), zvedlo ze židle. Pokud totiž v dnešní době na ZŠ nějaký kolega zůstane, většinou to opravdu "stojí za to".
Paní/slečno kolegyně.
Právě jste se dehonestací mužů, kteří "na ZŠ zůstali", dopustila přesně stejné generalizace a paušálního odsudku, který v této diskusi kritizujete.
:-)
Věřím, že i Vy dozajista znáte kolegy - muže na ZŠ, kteří si nálepku "stojí za to" objektivně nezaslouží.
Ale to berte jen jako přátelské rýpnutí.
Holt se kolem IT reálně pohybuje přece jen více mužů, nežli žen, a to vede některé jedince k určitému zevšeobecňování. Samozřejmě neopodstatněnému. :-)
Prokažte tedy, prosím, jistý, u žen obvyklý nadhled a mávněte rukou.
Hlupákům pak připomeňte, že úplně první programátor byla koneckonců žena - Augusta Ada King.
Vážená paní kolegyně - vzhledem k tomu, že jsem si nevšiml, že byste se účastnila výše uvedené diskuze - z kontextu přímo nevyplynulo, že se zapojila dáma (možná jsem to jen přehlédl, ale že by psala žena jsem si skutečně nevšiml), reagoval jsem pouze na výše uvedené příspěvky, o kterých jsem se domníval, že je psali muži. Pakliže to tak nebylo - omlouvám se. Takže dodávám: kolegyně, držte se. OK? Nemám náladu na dohadování, možná by vám bylo zle z toho, co všechno jako ICT metodik musím řešit - bez ohledu na pohlaví. Není potřeba kamenovat.
Pěkný večer přeji
Jenda
Ještě pro vás paní kolegyně - jako důkaz toho, že jsem žádnou dámu v diskuzi pánů, kterým jsem popřál "ať se drží", nezaznamenal, jsou výroky typu:
- 10 let jsem dělal vola,
- ve sračkách nejsem sám,
- občas příjde kamarád (řekl chlap),
- jsem protivný,
- rok jsem dělal výpočetkáře,
(tedy žádná generalizace - doufám, že si to plně uvědomujete).
A na tyto věci jsem tedy reagoval - těmto konkrétním pánům jsem tedy něco přál.
Kromě pár protivných "volů" v exkrementech (sebe nevyjímaje, jak z textu vyplývá) jsem tam totiž žádnou dámu nezaznamenal, což je mi ale na jednu stranu líto. Je totiž fajn se o tu veselou farmu podělit.
Jenda
Jám mám také mužské pohlaví, oslovení bylo opravdu logické a správné.
:-)
Tak ony jsou ženy už i v ict koordinaci?
Ta feminizace školství je zdrcující. Nakonec ale proč ne. Vždyť sama "technologie" je také rodu ženského.
Při těch rozjitřených džendrových sporech si vždycky vybavím finalistu Zlatého Ámose, který si po obdržení sponzorského dárku liboval, že teď je hygienickými vložkami zásoben až do konce svého života.
Luďku, začínám si Vaše nejlepší příspěvky (tj. skoro všechny) vypisovat a mám je schované na horší časy. A tenhle poslední je jeden z nejlepších :D
Okomentovat