Na českém internetu vzniklo první místo, kde najdete všechno, co potřebujete k efektivnímu učení cizích jazyků.
Přes 60% generace lidí od 15 do 30 let se s jazykovým vděláváním setká pouze ve státním školství, které má jeden z nejnižších koeficientů efektivity. V době, kdy lidé kupují a nosí placky s nápisem „Stydím se za českého ministra školství“, přišel, aby lidé převzali zodpovědnost za své vzdělání a internet je zde pro ně, aby jim pomohl.
Mezi nejpalčivější problémy při učení cizích jazyků patří nevhodně zvolený způsob učení a nedostatek příležitostí jazyk aktivně používat. Učební proces také pochopitelně komplikuje pokles motivace, která je nedostatkovým zbožím hlavně ve státním školství.
Tyto problémy se snaží řešit Spaceteacher.cz, nový český server, který je místem, kde naleznete všechny potřebné zdroje a nástroje pro učení jazyků, a které poskytne tolik potřebnou interakci s komunitou, která se cizí jazyky učí nebo se výukou jazyků zabývá.
„Naším cílem je, aby si uživatel zvolil ten nejvhodnější mix metod učení, aby v učení vytrval, a aby následně nabité jazykové znalosti udržoval.“ říká zakladatel Spaceteacher.com, David Brhel. On a jeho tým vychází z vlastních zkušeností s učením cizích jazyků. „Pro uživatele funguje Spaceteacher.com zdarma. Pomůžeme vybrat nejvhodnější kurz nebo lektora, zprostředkujeme další bezplatné způsoby učení a poskytneme podporu v průběhu celého učebního procesu. Náš prostor je otevřen i jazykovým školám a lektorům, kteří se zde mohou interaktivně prezentovat a získávat nové studenty“ doplňuje metodička projektu, Radka Breitzetelová.
Jedním z hlavních úkolů Spaceteachera je také vytváření příležitostí pro aktivní používání cizích jazyků. „Pasivní znalost jazyka nestačí. Jazyk potřebuje komunikaci. Proto na našem serveru budujeme komunitu lidí, kteří se učí jazyky. Takto si každý může najít skupinu někoho, kdo má zájem o stejný jazyk a nachází se ve stejné lokalitě a následně se s těmito lidmi může online i naživo scházet a jazyk procvičovat.“ vysvětluje Radka Breitzetelová. Samotný tým Spaceteachera již zorganizoval několik desítek akcí pro své uživatele, kde měli možnost si popovídat anglicky, německy a francouzsky.
Spaceteacher.com usiluje o efektivitu v učení cizích jazyků a je určen všem účastníkům učebního procesu. Kromě studentů jazyků, jej využijí i lektoři a jazykové školy.
Více informací o principech učení jazyků podle Spaceteacher:
www.spaceteacher.com/cs/pages/principy-spaceteacher
Jak reagují moderní technologie na stav jazykového vzdělání v České republice?
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
5 komentářů:
Tento článek hned na dvou místech konstatuje, že výuka cizích jazyků ve státním školství za nic nestojí. Rád bych věděl, jak na to autor článku přišel. Učím na státním gymnáziu přes dvacet let němčinu. Mnoho mých žáků si udělalo certifikát na úrovni B2, někteří dokonce na úrovni C1. Nemyslím si, že trpěli "nedostatkem motivace". Spíše autor, který sám neumí ani vyjmenovaná slova (nabité znalosti), chce kritizovat za každou cenu.
Jsem rád, že tolik Vašich studentů si bylo schopných udělat jazykový certifikát. To ukazuje, že jste je něco naučil. Ale kolik jich bylo procent? Smutným obrázkem českého školství je, že se 78 % české populace nedomluví jinak než česky. Často studenti cizí jazyky neumí používat v praxi, zejména se bojí mluvit. Myslím si, že za to může přílišné lpění českých učitelů právě na pravopisu a gramatice (jak jste sám naznačil opravováním cizích chyb). Je to sice ostuda, když člověk dělá chyby v gramatice (zejména pak v článku), ale pořád je to lepší než když se nedomluví vůbec, ne?
Podle průzkumu, co jsme si dělali, české státní školství dost často opravdu nevytváří motivující prostředí. To brzdí studenty nejenom v učení, ale zejména pak v používání cizího jazyka. Proto se snažíme na Spaceteacher.com pomoci studentům zejména s motivací. Chceme, aby je učení bavilo. Z toho budou profitovat jak sami studenti, ale i jejich učitelé ve statním školství.
Pane Brheli.
Pokud propagaci svého produktu stavíte na kritice výuky ve školách, pak si o takovou reakci (16:42) přímo říkáte.
cituji:
Češi mohou být v tomto ohledu navíc handicapováni českým školstvím, které je neblaze proslulé tím, že aktivní projev žáků příliš nepodporuje.
Podle průzkumu, co jsme si dělali, české státní školství dost často opravdu nevytváří motivující prostředí.
Promiňte, ale kam vede NELPĚNÍ na znalosti pravopisu, gramatiky i stavby věty, to nejlépe demonstruje nejen tento článek, ale i Váš web.
Namátkou - opravdu jsem nijak cíleně nehledal - jsem narazil na tyto chyby:
Spaceteacher chce naučit jak se učit a zároveň se bavit.
•Informace pro lektory - tedy kdokoli, kdo chce nebo je ochoten učit jazyk ostatní
Tyto poznatky moderní vědě vlastně jen potvrdily prastaré heslo slavného českého pedagoga J.A. Komenského "škola hrou".
Další už jsem ani nekopíroval.
Nezlobte se na mne, ale já bych měl osobně problém využít služeb k výuce jazyka od někoho, kdo zjevně nezvládá použití ani vlastní mateřštiny.
To prosím neberte jako hnidopišské poučování dotčeného a ukřivděného učitýlka.
Já nejsem jazykář, a nemám žádný důvod Vás kritizovat.
Vlastně spíš naopak.
Projektům, jako je ten Váš opravdu fandím. Myslím, že je dobře, když se hledají cesty, jak studenty motivovat k výuce cizích jazyků. Když se jim snaží někdo v jejich úsilí pomoci.
Ale obal prodává.
Slušná propagace produktu se neprovádí agresivním způsobem.
Kritická slova jsou "rozumem zadarmo".
Domnívám se, že učitele státních škol byste měli spíše získávat na svou stranu a nikoliv stavět proti sobě.
Zvažte to, prosím.
Přeji Vám ve Vaší činnosti hodně úspěchů.
Jak reagují moderní technologie
Moderním technologiím je, řekl bych, stav vzdělávání v čr ukraden.
Okomentovat