Systém testování se, zdá se, zdiskreditoval sám. Stejně jako projekt NIQES, ČŠI a dodavatel.
Prosíme učitele a školy o laskavé vyplnění Ankety k přípravě a průběhu 1. generální zkoušky testování žáků 5. a 9. tříd, v případě potřeby či zjištění nových poznatků můžete dotazník vyplnit opakovaně.
Časová prodleva v pondělí 21. 5. , kdy někteří žáci spustili test po 15min, jiní dokonce po 40min neumožnila objektivní, měřitelné výsledky.
Nemožnost administrovat v případě potřeby (pád systému, SPU, apod.) se mi rovněž nelíbí.
Nezbývá než souhlasit s výroky několika žáků během testování - zlatý Scio.
P.Č.
Zatím se nám nepodařilo otestovat nikoho! Zkusíme to odpoledne. Chybové hlášky. Test neexistuje nebo je poškozen, včera se páťákům nezobrazili obrázky a správné znění instrukcí, dnes deváťákům se testy vůbec neotevřely. Proč se nevezmou zkušenosti SCIA nebo jiných online soutěží FGsoutěž, Sapere, Bobřík informatiky, Najdi seznam apod. Nic se neinstaluje!!! vše je online.
B.T.
Ztráta času při problémech s funkčností. Měl jsem nainstalovanou původní verzi (2.0), ta se stále aktualizovala, vše stále fungovalo, ale nakonec jsem se nedostal do administrace a nemohl tudíž stáhnout/rozkopírovat dávky. Po týdnu marného volání hotline jsem se dozvěděl, že problém vyřeší nová verze (2.5), která se mezitím objevila na Nástěnce. Takže vše odinstalovat, ové nainstalovat a pak už OK. Až na zhruba čtvrthodinu přihlašování a občas pětiminutovky při přechodu na další otázky apod.
J.P.
Hlavní výhodou instalování klientů na stanice mělo být, že testování bude probíhat i při nefunkčním připojení k internetu. Ukázalo se však, že klient komunikuje s ústředním i během testu, nejen při odeslání dat po skončení testu, proto díky přetížení serveru ústředí docházelo ke zpomalování činnosti klienta do takové míry, že se testování stalo nemožným.
Nevhodné je zjišťování aktualizací klienta při každém jeho spuštění, protože aktualizaci není možno provést pod právy běžného uživatele. Navíc je doporučeno po aktualizaci vždy provést zkušební test a není tedy možno aktualizovat v okamžiku, kdy je žák připraven k testování.
T.N.
Testování dnes 22. 5. od 8:15 provázely problémy, pro které jsme se rozhodli jej nedokončit.
Aplikaci v celém jejím průběhu provázely timeouty v rozsahu jednotek i desítek minut, případně úplné záseky. Jednalo se o přihlašování, čas mezi anketami a testy a dokonce i mezi jednotlivými otázkami testu (zaseknutý čas se však ukrajoval ze 45 minut určených na zvládnutí testu!).
Několika uživatelům aplikace při testování zcela spadla.
Asi polovině uživatelů, kteří se proklikali až do konce se nepodařilo data odeslat na server.
Jednomu uživateli aplikace řekla, že data nelze uložit lokálně kvůli plnému disku (což nebyla ani zdaleka pravda).
V textu úloh i odpovědí se objevovaly html tagy B nebo I.
Jednomu uživateli aplikace u konkrétní úlohy nic nezapisovala do odpovědního políčka, nereagovala na klávesnici (ačkoli u jiných úloh téhož uživatele to šlo).
L.B.
Celý systém je nestabilní, ačkoli testujeme jenom malý počet žáků. Někomu se test ještě nespustil a jiný už má skoro hotovo... Jak máme testovat angličtinu a pouštět nějakou poslechovou část, když se testy načítají různě dlouho a tedy se nedají spustit najednou?
A výsledky? Pokud už se do nich konečně dostaneme, já vidím něco jiného než moji žáci. Včera se nám objevilo, že se páťáci dostali v matematice na vyšší úroveň, dnes už jsou všichni v základní...
Jediní v pohodě jsou zatím testovaní žáci - z načítání testů si uspořádali závody...
M.S.
Nejvíce mi vadí nutnost instalace speciálního programu na každý počítač a nutnost instalace všech testů na každý počítač - neskutečná časová zátěž.
Anonym
Zatím jsme testovali jen M - 5. třída, byl to horor. Dá se říct, co klik to prodleva, i 10-15 minut.
Co to je za amatéra, že si neumí spočítat, jak bude systém zatížen a podle toho jej naprojektovat?
Osobně mám výhrady k tomuto testování jako takovému, to co se deklaruje, zcela určitě nesplní. A nyní bych ještě popohnala k zodpovědnosti tvůrce a realizátora.
S.Š.
Poznámka: Zvýraznění redakce. Respondenti jsou redakci známi.
Další reakce z ankety k přípravě a průběhu 1. generální zkoušky testování žáků 5. a 9. tříd
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
5 komentářů:
No a výstupem bude, že se ministerstvo pochválí, jak to skvěle zvládlo :-/ Dave
Včera jsme se na to vykašlali a přesunuli na dnešek. Dneska to už lítá naprosto v pohodě.
Dneska pohodička, samotného mě to překvapilo. Včera jsem myslel, že na ty inspektory vletím a vyliskám je, ale dneska fakt naprosto bez jakýchkoli problémů. Vyřešili to za dva dny, to se dá. No uvidíme, co ty další týdny.
Ještě by měli napsat, kolik to bude stát, to pohodové lítání.
Bratru 249 milionů. Roční plat cca 881 učitelů včertně odvodů...
Okomentovat