ČT24: Pavel Zelený, ředitel CERMAT, v pořadu Hyde Park 10. května 2012

sobota 12. května 2012 ·

Skládali jste tento rok státní maturitu? Lehčí nebo těžší verzi? Co si o ní myslíte? Do Hyde Parku přišel ředitel CERMAT Pavel Zelený i šest studentů, kteří letos maturovali. Jsou jejich stížnosti oprávněné?


7 komentářů:

obyčejná učitelka řekl(a)...
12. května 2012 v 16:39  

Proč všichni nakonec vzbuzují lítost?

Anonymní řekl(a)...
12. května 2012 v 21:51  

Žádnou lítost.

Zelený naprosto prokazatelně selhal, nedokázal připravit meziročně srovnatelnou maturitu, tj. promrhal veřejné miliardy na vytvoření nefunkčního nesmyslu naprosto nesplňujícího původní zadání.

Vyhodit, obvinit ze zpronevěry či porušování povinností při správě cizího majetku (zde veřejných prostředků), zavřít.

Už koneckonců jednou vyhozen byl, stačí to jen dotáhnout do konce, aby už nemohl využít své úžasné dovednosti jsa vypoklonkován dveřmi, navrátit se oknem.

Anonymní řekl(a)...
12. května 2012 v 21:53  

Mně se zdá, že už byl vyhozen víckrát... Ovšem problém není jen v něm!

Anonymní řekl(a)...
12. května 2012 v 23:12  

Tedy, nezlobte se, ale je-li ředitel Zelený největším odborníkem na testování, jde na mne děs a hrůza. Ty jeho žvásty o reliabilitě při malém či velkém pretestu položek, validaci či za chvíli zase validizaci testů a testování konečné varze na pěti odbornících a následném odhadu testového času jsou jen důkazem, v jakém nekontrolovaném marasmu probíhá praní peněz v CERMATu.
Kdy konečně někdo tuhle Potěmkinovu vesnici zavře?

Anonymní řekl(a)...
13. května 2012 v 13:58  

A to píšete jen o věcech, které se dostaly na veřejnost. Je však třeba Olofěneho, Cínofého, Měděného (ale ne, švejkování není při této tragédii na místě...) - tedy Zeleného "pochválit" za schopnost utajit před veřejností (daňovámi poplatníky) neschopnost cermatu při organizačním zajištění maturit a přijímacích zkoušek na střední školy.

Anonymní řekl(a)...
14. května 2012 v 7:58  

Mrzí mne, že se nikdo neptá na to, jak pan zelený chce provést svou "harmonizační proceduru" - podle mého osobního názoru taková procedura neexistuje, je to nesmysl, pokud nejsou úlohy předchozích let a letošní maturity pilotovány společně na stejných žácích nebo není jasné prokázaný vztah loňské a letošní populace. Ani jedno není provedeno a CERMAT nemá banku úloh postavenou na bázi IRT. Bylo by dobré kdyby pan Zelený nepoužíval zdánlivě "odborné" výrazy k zastírání problémů. Vloni to byl K-skór nebo S-skór (v průběhu se název proměnil) k porovnávání základní a vyšší úrovně!!! Také mne mrzí, že se všichni věnují vždy jen jednotlivým problémům - i když uznávám, že matematika asi nadělala opravdu velkou paseku, ale pak nejsou vidět i další problémy - jak to, že je například oproti roku 2011 úplně jiné a NESMYSLNÉ bodování v cizích kazycích? Kdo takovou nehoráznost vymyslel? Co tm sledoval? Myslel někdo na to, co je to za signál směrem k žákům a jaké to může mít/má důsledky? Jsou opravdu interpretace výsledků testů z let 2011 a 2012 stejné?

Pytlik Blaha řekl(a)...
14. května 2012 v 12:59  

taková procedura neexistuje

Harmonizační procedura patří mezi naprosto standardní klasifikační nástroje každého, jen trošku rozumného učitele. A protože jsou naši učitelé v době ekonomické krize rozumní, nikdo se neptá a koná. Chce to možná víc práce, ale výstupy jsou dlouhodobě vynikající.
Premisa:
Výsledky správně koncipovaného testu musejí odpovídat předpokládanému rozložení kvality žáků (zpravidla Gauss). To jest několik jedniček, hodně dvojek a trojek a taky pár čtyřek. (pětka do arzenálu rozumného učitele nepatří)
Postup:
1. V testu se vybere několi aktivit, kterí jsou bodovány "nad rámec" konečného součtu. V případě, že jsou celkové výsledky hodně dobré (žádná čtyřka) tyto aktivity se podle potřeby zahrnou do povinných.
2. V případě, že výsledky žáků nabývají charakteru neúspěchu sníží se maximální počet získaných bodů tak, aby se celková úroveň klasifikace zvedla. Tyto body jsou pak pojaty jako výchovně pozitivní tolerance k drobným nedostatkům.
3. Pokud neprospívají jinak výborní žáci, zvýší se bodová dotace tam, kde se jim dařilo, a sníží tam, kde se jim nedařilo.
4. Pokud prospívaji jinak špatní žáci, sníží se bodová dotace tam kde se jim dařilo, a zvýší tm, kde se jim nedařilo.
Pokud to máte v elektronické podobě, je to otázka pár vteřin a můžete harmonizovat podle libosti všech kontrolních orgánů.
Na to, že děti hovno umí se přijde až v pisa testech, což se uchopí jako mediálně zajímavá alarmující skutečnost a vhodná příčina k přeměrovávání evropských peněz do kdejaké pitomostě.

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.