Skládali jste tento rok státní maturitu? Lehčí nebo těžší verzi? Co si o ní myslíte? Do Hyde Parku přišel ředitel CERMAT Pavel Zelený i šest studentů, kteří letos maturovali. Jsou jejich stížnosti oprávněné?
ČT24: Pavel Zelený, ředitel CERMAT, v pořadu Hyde Park 10. května 2012
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
7 komentářů:
Proč všichni nakonec vzbuzují lítost?
Žádnou lítost.
Zelený naprosto prokazatelně selhal, nedokázal připravit meziročně srovnatelnou maturitu, tj. promrhal veřejné miliardy na vytvoření nefunkčního nesmyslu naprosto nesplňujícího původní zadání.
Vyhodit, obvinit ze zpronevěry či porušování povinností při správě cizího majetku (zde veřejných prostředků), zavřít.
Už koneckonců jednou vyhozen byl, stačí to jen dotáhnout do konce, aby už nemohl využít své úžasné dovednosti jsa vypoklonkován dveřmi, navrátit se oknem.
Mně se zdá, že už byl vyhozen víckrát... Ovšem problém není jen v něm!
Tedy, nezlobte se, ale je-li ředitel Zelený největším odborníkem na testování, jde na mne děs a hrůza. Ty jeho žvásty o reliabilitě při malém či velkém pretestu položek, validaci či za chvíli zase validizaci testů a testování konečné varze na pěti odbornících a následném odhadu testového času jsou jen důkazem, v jakém nekontrolovaném marasmu probíhá praní peněz v CERMATu.
Kdy konečně někdo tuhle Potěmkinovu vesnici zavře?
A to píšete jen o věcech, které se dostaly na veřejnost. Je však třeba Olofěneho, Cínofého, Měděného (ale ne, švejkování není při této tragédii na místě...) - tedy Zeleného "pochválit" za schopnost utajit před veřejností (daňovámi poplatníky) neschopnost cermatu při organizačním zajištění maturit a přijímacích zkoušek na střední školy.
Mrzí mne, že se nikdo neptá na to, jak pan zelený chce provést svou "harmonizační proceduru" - podle mého osobního názoru taková procedura neexistuje, je to nesmysl, pokud nejsou úlohy předchozích let a letošní maturity pilotovány společně na stejných žácích nebo není jasné prokázaný vztah loňské a letošní populace. Ani jedno není provedeno a CERMAT nemá banku úloh postavenou na bázi IRT. Bylo by dobré kdyby pan Zelený nepoužíval zdánlivě "odborné" výrazy k zastírání problémů. Vloni to byl K-skór nebo S-skór (v průběhu se název proměnil) k porovnávání základní a vyšší úrovně!!! Také mne mrzí, že se všichni věnují vždy jen jednotlivým problémům - i když uznávám, že matematika asi nadělala opravdu velkou paseku, ale pak nejsou vidět i další problémy - jak to, že je například oproti roku 2011 úplně jiné a NESMYSLNÉ bodování v cizích kazycích? Kdo takovou nehoráznost vymyslel? Co tm sledoval? Myslel někdo na to, co je to za signál směrem k žákům a jaké to může mít/má důsledky? Jsou opravdu interpretace výsledků testů z let 2011 a 2012 stejné?
taková procedura neexistuje
Harmonizační procedura patří mezi naprosto standardní klasifikační nástroje každého, jen trošku rozumného učitele. A protože jsou naši učitelé v době ekonomické krize rozumní, nikdo se neptá a koná. Chce to možná víc práce, ale výstupy jsou dlouhodobě vynikající.
Premisa:
Výsledky správně koncipovaného testu musejí odpovídat předpokládanému rozložení kvality žáků (zpravidla Gauss). To jest několik jedniček, hodně dvojek a trojek a taky pár čtyřek. (pětka do arzenálu rozumného učitele nepatří)
Postup:
1. V testu se vybere několi aktivit, kterí jsou bodovány "nad rámec" konečného součtu. V případě, že jsou celkové výsledky hodně dobré (žádná čtyřka) tyto aktivity se podle potřeby zahrnou do povinných.
2. V případě, že výsledky žáků nabývají charakteru neúspěchu sníží se maximální počet získaných bodů tak, aby se celková úroveň klasifikace zvedla. Tyto body jsou pak pojaty jako výchovně pozitivní tolerance k drobným nedostatkům.
3. Pokud neprospívají jinak výborní žáci, zvýší se bodová dotace tam, kde se jim dařilo, a sníží tam, kde se jim nedařilo.
4. Pokud prospívaji jinak špatní žáci, sníží se bodová dotace tam kde se jim dařilo, a zvýší tm, kde se jim nedařilo.
Pokud to máte v elektronické podobě, je to otázka pár vteřin a můžete harmonizovat podle libosti všech kontrolních orgánů.
Na to, že děti hovno umí se přijde až v pisa testech, což se uchopí jako mediálně zajímavá alarmující skutečnost a vhodná příčina k přeměrovávání evropských peněz do kdejaké pitomostě.
Okomentovat