Česká školní inspekce zveřejnila vzorové testy s úlohami, které byly použity v prvním týdnu celoplošné generální zkoušky ověřování výsledků žáků na úrovni 5. a 9. ročníků základních škol. V prvním ze tří plánovaných týdnů systém přijal cca 210 tisíc vypracovaných testů, tedy téměř polovina očekávaného celkového počtu.
ČŠI: Vzorové testy s úlohami - první týden celoplošné generální zkoušky
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
14 komentářů:
ČJ 9 těžší varianta - u některých otázek chybí odpovědi...?
Poslechy k cizím jazykům zvěřejněny nebudou? Nebo že bych je přehlédla?
Test AJ 9 těžší varianta, ot.8: Proč nelze použít spojení "to miss the way"?
Např. ve větě "I miss the way we used to live when we were young." nevidím problém.
Myslím, že nad některými úkoly z těžší varianty by se dost zapotili i někteří středoškoláci. :-)
U matematiky chybí odpovědí u otevřených otázek. Mám pocit, že oficiální dokument je prostě náhodně zvolená práce, kterou nikdo neotevřel.
Otázky z angličtiny jsou katastrofální. Pokud je vytvářel někdo z Britské rady, byl patrně špatně informován o probíraném učivu na ZŠ. Spousta otázek se vůbec neprobírá, odpovědi jsou nejednoznačné. Třeba co odpovědět na otázku odkud odlétají a přistávají letadla či jak to bylo: z letiště? z ranveje? Poslech byl úplně mimo sféru ZŠ. Používala se slovní zásoba, kterou žáci neznají, protože na ní nejsou probíraná témata zaměřena.
AJ základní, otázka č. 11
"Prirad správne následující slova k nadrazeným pojmum v odpovedích."
Snad v zadáních, ne?
Jinak AJ pro páťáky mi přijde těžká.
Dnes jsme testovali a první, na co mne přemýšlivý deváťák upozornil, byla právě otázka na širokou cestu, kterou používají letadla k přistání i vzletu. Myslím, že jediná možná odpověď je runway. Zatím nevím, jak si žáci poradili s poslechem, ale myslím, že jako test hledající "hvězdy" (Scio), bych ho hodnotil velmi kladně včetně dalších otázek, které podle mého prvního dojmu kombinují gramatiku s reáliemi atd. Pokud však tento test kontroluje plnění standardů, pak jsem na rozpacích. Přesto věřím, že okamžitě po testování dostaneme testy do ruky i s řešením, abychom mohli zpětnou vazbu využít při další práci. V opačném případě platí velmi mnoho silných argumentů, které testování kritizují a odmítají.
AJ 9 otázka 20: Proč nemůže být správná odpověď A?
AJ 9 otázka 23: Nabídkové věty nejsou očíslovány.
O slovesu miss už zde byla řeč.
Nevím, jestli všechny devítky stačí probrat souslednost časovou a "podmínková souvětí".
ČJ 5 těžší - otázka č. 1: Nemělo by místo "Koupelna bylo puvabné údolí protkané potucky" být "koupelnou bylo..."?
"Kynutí testa bychom mohli vzdálene prirovnat k duši, kterou nafukujeme pumpickou." Tato věta je nesmyslná - kynutí nelze přirovnat k duši, neboť je to proces. Když tak kynoucí těsto!
Otázka č. 22 - navržená "vhodná" závěrečná věta vyvozuje chybný závěr. Kdyby např. chléb nebyl osolený, asi by nám nechutnal.
Kde v dnešní "moderní" škole přijde páťák k dalšímu významu slova "duše"? (Nebo je snad oním vícevýznamovým slovem v otázce 23 slovo "pumpička"?)
Těžší matematika pro páťáky se mi líbí, až na ty puntíky místo znamének pro násobení. Elegantně by to šlo vyřešit tučným typem písma v celém příkladu.
(Jen by mě moc zajímalo, kolik dětí si s tím poradí.)
A těžší matematika pro devítku je jak vystřižená ze sbírek...
Úplně zbytečně vyhozené peníze!
Je slovo runway to pravé, jehož znalost by se měla testovat? V kterých učebnicích se objevuje? Je ve standardu?
Testy z angličtiny standardům neodpovídají. Nechápu, co tedy vlastně bylo testováno.
Příšernost. A rodičové ruku na srdce. Kdo z Vás, jež jste již dvacet let ze školy by bez dlouhého uvažování zvládlo test z matematiky? Třebas otázka 30cm na mapě 15km ve skutečnosti. Jaké je měřítko mapy? Pro průměrné dítě těžké a v dnešní době i zbytečné. Pokud ovšem dítě nechce studovat kartografii nebo není dalším Einsteinem;-) Schválně vyzkoušejte...
Příšernost. A rodičové ruku na srdce. Kdo z Vás, jež jste již dvacet let ze školy by bez dlouhého uvažování zvládlo test z matematiky? Třebas otázka 30cm na mapě 15km ve skutečnosti. Jaké je měřítko mapy? Pro průměrné dítě těžké a v dnešní době i zbytečné. Pokud ovšem dítě nechce studovat kartografii nebo není dalším Einsteinem;-) Schválně vyzkoušejte...
Okomentovat