Resetování testů
S ohledem na technické problémy mohly nastat situace, kdy žákům nebylo umožněno dokončení testů, nebo testy byly odeslány nevyplněné, či technické problémy měly vliv na výsledky žáků. Pokud k daným situacím na Vaší škole došlo, prosíme, o zadání požadavku na Service Desk s uvedením informací, které testy mají být vymazány (seznam klíčů testů), aby bylo umožněno žákům jejich zopakování, resp. absolvování např. v dalším týdnu.
Odeslání testů
Pokud testy po svém vypracování nebyly odeslány, je možné je odeslat dodatečně. Toto je možné provést otevřením „NIQES – administrace“ v nabídce „Start“ > „Všechny programy“ > „Česká školní inspekce“ > „NIQES - administrace“. Zde jako uživatelské jméno zadáte REDIZO Vaší školy a jako heslo REDIZO pozpátku. Zde se přepněte na „Seznam aktuálně zodpovězených testů“, označte neodeslaný test a klikněte na tlačítko „Odeslat vybrané testy“.
Pokud se nezobrazí žádná chybová hláška, byly testy úspěšně odeslány.
Nebo můžete zaslat tyto testy k importu na Service Desk (např. pokud je již po časovém okně pro dané testy).
Problém se soubory s hesly k testům
Stává se, že při vytištění hesel pro testy dojde k překrytí Přihlašovacího jména a Hesla:
Před tiskem proveďte rozšíření sloupců tak, aby byly oba kódy viditelné, pak vytiskněte:
Jak na obrázcích vidíte, žák v prvním řádku se k testu nepřihlásí, protože se nezobrazuje poslední „N“ v přihlašovacím kódu a žák ve druhém řádku dopadne také špatně při přihlášení, protože mu bude chybět v heslu poslední „O“.
Toto pak vede k tomu, že se žáci nemohou přihlásit (chyba v Hesle), nebo že je nedohledán test (chyba v Přihlašovacím kódu).
JEDNODUCHÁ KONTROLA – jak Přihlašovací kód, tak Heslo má vždy 8 znaků.
V průběhu ankety před testem se objeví ukázka, jak zkontrolovat správné přihlášení žáka.
Toto vysvětlení je doplněno obrázkem:
Obrázek je pouze ilustrační, tudíž zobrazuje všem stejné jméno jednoho žáka (na ukázku jako příklad), a to jméno Leoš Dobiáš.
Zobrazení je správné, žák v tomto okamžiku může pokračovat dále.
Nezobrazování obrázků u jednotlivých otázek
Problém vzniká tehdy, pokud škola distribuuje testy po stažení dávky z jednoho počítače na ostatní ručně kopírováním obsahu adresáře:
Windows – C:\CSI\NIQES – Testování\Repository,
Linux - /opt/niqes/lib/Repository
a přenese pouze soubory s testy (např. TestSet_ABCDEFGH.xml) bez toho, aby přenesla soubor _Resources20.xml, který obsahuje veškeré netextové informace, např. obrázky.
Toto nenastává, pokud dávku stahujete online, nebo využijete funkcí Klienta pro distribuci dávky na jiné počítače.
1 komentářů:
Vážená Česká školní inspekce, nikdo nedokázal udělat pro diskreditaci plošného testování více než vy. Nejde o technické problémy, které logicky mohou vzniknout, ale o nepřipravenost na tuto klíčovou akci (rozuměj Generální zkoušku). Je to obrovská škoda! Pavel Senčák
Okomentovat