Jak zapisovat odpovědi v polootevřených úlohách?
V zadání úloh je obvykle popsáno, jaký údaj by žák měl zapsat. V matematice je vždy
nejjednodušší zapsat pouhé číslo, bez jednotek, bez desetinné části. Pokud by žák chtěl zapsat
k číslu jednotku, musí se jednat o správnou jednotku soustavy SI (tedy například ne „ks“,
„kusů“, „dvojic“, „tuctů“ apod.). V žádném případě nelze vyhodnotit odpověď celou větou,
byť chápeme, že učitelé správně žáky k takovým odpovědím vedou.
V českém jazyku a cizích jazycích je třeba odpověď formulovat co nejpřesněji podle znění
otázky (zadání). Tedy např. při zadání „Zapiš, jakým větným členem je slovo….“ je třeba
zapsat nejlépe podmětem (ale uznáme i podmět) apod. Pokud je důležitý přesný tvar
zapsaného slova, zadání úlohy se to snaží přesně specifikovat (např. pokynem Zapiš slovo
přesně v takovém tvaru, v jakém se vyskytuje v textu.).
Jak vyhodnocení polootevřených úloh probíhá?
Ke každé úloze je v databázi seznam všech možných zápisů správného výsledku, které autory
úloh napadly. Odpověď žáka se převede na malá písmena, odstraní se nadbytečné mezery a
takto „očištěná“ odpověď se porovná s každou z možností seznamu. Shoda s některou
možností znamená správnou odpověď pro žáka.
Kromě tohoto automatizovaného vyhodnocení projdeme vždy po ukončení testovacího okna
všechny nesprávné odpovědi na polootevřené úlohy, a pokud mezi nimi najdeme nějakou,
která by mohla být považována za správnou, přidáme ji do seznamu správných odpovědí na
úlohu. Může se tedy stát, že vyhodnocení testu ihned po testování ukáže žákovi jiný výsledek,
než bude výsledek zobrazený po ukončení testování (obecně tímto postupem může dojít
pouze ke zlepšení výsledku).
Je možné vyhodnocení pootevřených úloh reklamovat?
Samozřejmě ano, a to pokud si žák vytiskne výsledkovou sestavu Vysvědčení, která obsahuje
zadání úloh, vyznačenou odpověď žáka, označenou správnou odpověď a u polootevřených
úloh i seznam všech možných správných odpovědí. Kdokoli bude mít pocit, že v seznamu
správných odpovědí nějaká podoba správné odpovědi chybí, může to sdělit mailem na adresu
podpora59@sapcon.cz – v případě, že autoři úlohy správnost návrhu potvrdí, bude navržená
možnost přidána do seznamu správných odpovědí a výsledky budou přepočítány.
Na výsledky se vyplatí podívat znovu po ukončení testování.
Z výše uvedeného plyne, že výsledky žáků (a tedy tříd a škol) se mohou v průběhu testování
drobně měnit (některé odpovědi mohou být žákům dodatečně změněny ze špatných na
správné). Rozhodně se tedy vyplatí zkontrolovat si výsledky po ukončení celého testování.
Zdroj: Portál.NIQES.cz
ČŠI: Jak odpovídat na polootevřené úlohy?
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
1 komentářů:
Přepišme učebnice. Valí se na nás polootevřené a dokonce i pootevřené úlohy :-()
Okomentovat