Asociace pedagogů základního školství České republiky, o. s. nepodporuje a neúčastní se dezinformační kampaně a výzev k neúčasti žáků 5. a 9. ročníků v generální zkoušce systému testování.
Asociace si je vědoma vzniku případných rizik, která by se mohla v souvislosti s jeho průběhem projevit. Od začátku upozorňuje odbornou veřejnost i další zainteresované instituce na nesystémové řešení této problematiky, např. problematika vazby na chybějící ustanovení rámcového vzdělávacího programu.
V současné době, kdy se celou záležitostí velmi intenzivně zabývá ČŠI a kdy ta vyzývá k účasti a reálným aktivitám v projektu odbornou veřejnost a zapojuje do přípravy realizace mimo jiných i odborné asociace působící v rezortu školství, spatřujeme výrazný posun v přípravě realizace. APZŠ ČR pořádala v měsíci dubnu setkání s vedením ČŠI a členy realizačního týmu projektu testování. Na něm byli účastníci podrobně a velmi věcně informováni o reálných krocích, způsobech využití a dalších možnostech, které se budou školám, rodičům i žákům v budoucnu nabízet. Dále vedení ČŠI informovalo přítomné o jejich krocích při minimalizaci vzniku možných rizik, např. při informování zřizovatelů o významu výstupů, jejich zpracování a implementaci.
Byl představen harmonogram testování, který počítá s dvouletým ověřováním, při kterém vznikne prostor pro zapracování nutných změn např. z revize RVP. Proběhla také diskuze, ze které vyplynuly nové pohledy účastníků k připravovaným aktivitám v rámci testování. Nebyly zaznamenány žádné výrazně záporné reakce. Přítomní účastníci, zpravidla ředitelé škol, nevyslovili žádná záporná stanoviska, naopak ve většině konstatovali posun v přípravě realizace.
Mgr. Jaroslav Štercl
předseda APZŠ ČR
Asociace pedagogů základního školství ČR: Reakce k dezinformační kampani k testování v 5. a 9. ročníku
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
13 komentářů:
A testování podporuje taky Asociace profese učitelství ČR:
http://www.apu-cr.cz/stanoviska_text1.html
To máme dneska asociací... Skoro jako v nějaké surrealistické básni. ;-)
Jsem rodič, aktivní v iniciativě rodičů Dopis stop plošné testování žáků. Asociace ředitelů škol a Asociace profese učitelství s Českou školní inspekcí diskutuje o rizicích plošného testování dětí. Asociace ředitelů vydala toto prohlášení, v reakci na prohlášení České školní inspekce vydané v rakci na tuto iniciativu rodičů - je někde k dispozici text, kterým Asociace ředitelů škola asociace informuje o těchto rizicích rodiče dětí, které mají být tímto způsobem testované?
Ale vždyť vás konkrétně stejně fakta nezajímají...Žijete dojmy a názory "pseudoodborníků", které k bojkotu testování ženou jen zištné zájmy.
Asociace ředitelů, Asociace profese učitelství, Asociace učitelů....není to trochu moc na jedno malé rozvrácené české školství??? ápropos..nevzpomínám si, že bych o těchto spolcích cokoli slyšela během posledních patnácti let mého učitelování...
Anonymní řekl(a)...
17. května 2012 13:10
Ale vždyť vás konkrétně stejně fakta nezajímají...Žijete dojmy a názory "pseudoodborníků", které k bojkotu testování ženou jen zištné zájmy.
Opakuji otázku - je někde k dispozici text, kterým Asociace ředitelů škola asociace informuje o těchto rizicích rodiče dětí, které mají být tímto způsobem testované?
17. května 2012 12:03
"Byl představen harmonogram testování, který počítá s dvouletým ověřováním, při kterém vznikne prostor pro zapracování nutných změn např. z revize RVP"
Jak může být zkušební ověřování něčeho povinné pro všechny děti, bez souhlasu rodičů. Jak budou učitelé a MSMT a CSI a zřizovatelé škol zacházet s výsledky dětí v testech? Které budou jen "pilotní" "zkušení" "nepřesné", tedy nikdo jimi nebude hodnotit konkrétní dítě? Neovlivní hodnocení dětí na vysvědčení? Zřizovatel nebude hodnotit školu za výsledek jejích žáků? Kdo vysvětlí zřizovatelům, že podle výsledků nemá hodnotit ředitele? Kdo řekne ředitelům, že podle výsledků určité třídy nemá hodnotit učitele? Kdo řekne učitelům, že nemá hodnotit děti podle výsledků v těchto testech? A kdo řekne rodičům, že nemusí s dětmi trénovat na testy, aby jejich děti byli v dalším vzdělávání úspěšné? Kdo zakáže středním školám, ptát se dětí při přijímačkách na výsledky v těchto testech? Kde toto bezpečí je deklarováno? Kde jsou přesná a vše ošetřující pravidla pro zacházení s výsledky testů? Místo toho už jsou reakce učitelů a zřizovatelů, že výsledky ihned využijí pro hodnocení dětí a škol. A bude jim jedno, že testy vůbec nesouvisí s hlavními cíli RVP ani nesouvisí s ŠVP škol, že jsou nedokonalé, že neměří výsledky učení, tak jak jsou dovednosti a kompetence stanoveny ve školském zákoně. Budou brát všichni v úvahu, že testy měří jen schopnost si pamatovat informace v několika předmětech, přesněji jen v menších částech těchto předmětů? Nebo prostě to určité číslo (výsledek v testu) o dítěti a škole použijí, a spustí se nová vlna v českém školství, my všichni se budeme snažit dosáhnout těch nejvyšších čísel. Není to vlastně největší soutěž vyhlášená v dějinách českého školství? A ti poražené děti, rodiče a školy budou nést nepředvídatelné důsledky.(Petr Chaluš)
Naprosto rozumím rodičům jejich nesouhlas a podporuji je. Já sama dělám všechno pro to, aby se děti mezi sebou nesrovnávaly, aby každý pracoval co nejblíže svého maxima a zároveň je neposuzuji podle "výsledků". Stejně důležité, možná důležitější, je pro mě to, jaký z žáka roste člověk - čestný, statečný, pokorný, empatický, sociálně zralý, praktický, se zájmem o svět. A testování mi to poněkud znesnadní... Holt budu muset testy velmi relativizovat. Stále doufám, že k nim nedojde.
No bodejť, teď jste na to kápnul, s prominutím. Dokud se na výsledky učení žáků na ZŠ nebudou střední školy vůbec ptát, tak budeme s výukou v průseru. Jen ať se ptají! Jinak to děťátka nikdy nezačnou brát vážně.
Vidíte, lidi, kolik je kolem toho protichůdných tendencí? Učitelé ZŠ - aspoň někteří, kdo dosud nerezignovali - by chtěli víc a lépe naučit, jenže žáci pracovat odmítají. Rodiče se proto obávají, že se špatné výsledky jejich dětí provalí (veřejně) a dokonce jim znesnadní vstup na SŠ, proto chtějí zabránit testování. SCIO čuje konkurenci, tak brojí proti testům taky. Je to dost nerovný boj. Boj o zachování špíny a bordelu. Proč mi to připomíná stav v politice?
Dodatek:
reaguji na větu "Kdo zakáže středním školám, ptát se dětí při přijímačkách na výsledky?" (P. Chaluš)
Anonymní 14:53
Ono je to trošku složitější.
Školy by rády pořádaly přísné přijímačky. Jenže by si tím zařízly zdroj příjmů.
Pokud se nezmění systém financování, nebo alespoň nedojde k navýšení normativu, systém zkolabuje tak jako tak.
A pokud podezříváte učitele ze snahy o zachování "špíny a bordelu", pak jste na proklatě špatné adrese.
Zajímalo by mě, co přesně očekávají od plošného testování ti z učitelů, kteří nemají rádi děti, které učí. Chcete děti testovat, nebo, jak se mi zdá, potrestat?
Zajímalo by mě jak ti z učitelů, kterým je dopředu jasné, co a proč si myslí jednotliví rodiče, dokáží být v komunikaci s nimi otevření. Zajímá vás vůbec, co a proč si myslí?
Věřím tomu, že většina učitelů, kteří chtějí zavádění plošného testování k tomu mají věcné důvody. A také věřím, že většina těchto učitelů uvítá informovaný souhlas/nesouhlas zákonných zástupců dětí, které učí.
Testování začalo a aniž bych dopředu předjímal průběh, tak nějak jsem tušil, že to bude polotovar spíchnutý horkou jehlou. Moje obavy se bohužel potvrdiliy hned u první testované skupiny žáků 5. tříd z matematiky. Odesílání výsledků testů trvá téměř tak dlouho, jako jejich vyplnění. Harmonogram, který jsme pro testování vytvořili je vzhledem k této tehnické nedokonalosti úplně k ničemu. Představa, že otestujete skupinu 15žáků nejdéle za 60 minut je úplně scestná. Pokud nespadne spojení úplně, tak to bude trvat minimálně dvě hodiny. Možná by si měl někdo kompetentní uvědomit, že škola má kromě testování i spoustu jiných naplánovaných aktivit, které díky tomuhle paskvilu bude muset organizačních důvodů odložit. Jsem nehorázně naštvaný a plošné testování získalo v mé osobě do budoucna dalšího odpůrce.
Okomentovat