Učitelům by mohl od května nebo června klesnout plat až o tisíc korun, kuchařkám a školníkům zhruba o 600 korun. S tímto varováním dnes přišli školští odboráři, kteří také poslali premiérovi a vládě otevřený dopis. V něm žádají, aby se šetřilo jinde než ve školství.
Z článku v Lidovky.cz vybíráme:
"Žádáme vás, abyste přehodnotili svoje rozhodnutí o tupých škrtech ve školství a viděli dále než za nejbližší roh takzvané rozpočtové odpovědnosti. Částka, o kterou se jedná, se určitě dá při dobré vůli ušetřit jinde," napsali odboráři v dopise kabinetu premiéra Petra Nečase (ODS).
Přečtěte si: Platy učitelů možná klesnou víc, než se předpokládalo
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
22 komentářů:
Nicméně důchodkyně si včera u kafíčka v kavárničce špitaly, jaká je to nespravedlnost, když učitelům se přidává a jim nikdo nepřidá?
Letos mám přidané už mínus sedm set padesát korun a ještě přijde mínus 1000! Ale veřejnost to stejně vidí jinak a nikdo už jim to nevymluví.
Tož asi tak! Vím, že na všech školách je to stejné. Jen mě zajímá z čeho nám seberou teď ty peníze, když už jsme všichni jen na holých tarifech! V tom případě nechci být třídní ani za zlaté prase!
Nechci dělat nic nad rámec svých základních povinností ani na žádných projektech. Nebudu si kupovat žádné pomůcky a učebnice za své, nebudu na svém vlastním notebooku dělat nic do školy!!!
Ať se na men odboráři nezlobí, ale jejich matematická gramotnost je úžasná, bo
560 . 12 = 6 720
1 120 . 6 = 6 720.
Roční plat se sníží o stejnou částku a vyjde to prostě nastejno.
Nicméně jsme tase u toho - zvýšení platů mladých učitelů a učitelek mateřských školech jde z kapes starších kantorů a nepedagogických pracovníků. Ptám se k čemu vlastně bylo zvyšování platů mladým dobré, když jsme přece všichni viděli, že tento stát na to nemá a navíc se jim tím udělala medvědí služba, protože nyní je za tyto peníze nechce nikdo zaměstnat, bo nemají praxi, a ředitelé si na škole radši nechají zkušeného důchodce, kterému nyní nemusí zaplatit o moc víc než začínajícímu a tápajícímu začátečníkovi. Důsledek toho všeho? Mladí učitelé jsou bez práce.
"Žádáme vás, abyste přehodnotili svoje rozhodnutí o tupých škrtech ve školství a viděli dále než za nejbližší roh takzvané rozpočtové odpovědnosti.
Dokud budete jenom poslušně žádat, ničeho nedosáhnete. Kolik vás bude 21. dubna v Praze?
Pacák
A kolik vás přijde už zítra v 17:00 na náměstí vašich měst?
14. dubna 2012 13:01
Říká se tomu tichý protest ( stávka v sedě ). Všichni pracují do 15.30, ale kloudný výsledek a myšlenka není nalezena. Přitom nelze nic vytknout. Chudáci ředitelé.
abyste přehodnotili svoje rozhodnutí o tupých škrtech
Možná by pro začátek stačilo zrušit dvěstěprocentní přesčasové hodiny.
14. dubna 2012 22:17
Mám obavy, že tou mičudou Bobeš okno rozbil na mnoho střepů. Otázkou bude, zda jde rozmlácené školství ještě slepit a jak takové okno potom bude vypadat. Každopádně již nebude plně funkční. Navíc si myslím, že současné školství již za současného přístupu úsporných opatření nemá šanci být slepeno. Okno bude muset být nové, ale tady bábo raď. Ignorant
Na všem zlém je něco dobrého. Já trochu děkuju krizi za to, že to popraskané okno dokopla. Jinak by se ten děsnej smrad ani nedostal ven. A to prosím vůbec ne jen ve školství.
Pro anonymní, 13.01
Díky "přidání" jsem už spadla 2000 Kč dolů a pevně veřím, že ještě přidjou další světlé zítřky.Nad rámec svých povinností už nedělám vůbec nic, v pátek padla a do pondělního ráda mě školství naprosto nezajímá.Naopak se snažím šetřit si síly na aktivity, kterými si vydělám bokem.Někdo tu kdysi napsal. že jde školství do.............. dovolím si ho opravit -už je totálně v.........přeji hezký den
Možná by pro začátek stačilo zamezit tomu, aby ředitelé, kteří mají dvojnásobný plat než obyčejný učitel, měli až dvacetinásobné odměny než obyčejný učitel, což je poněkud nelogické, ale všem to přijde normální.
Pro 16:26
1) Trochu přeháníte.
2) Nic Vám nebrání se přihlásit do konkurzu na ředitele. Letos je míst víc než dost.
3) Možná byste to raději nechtěl dělat ani za "ty prachy".
1. V žádném případě nepřeháním.
Body 2. a 3. jsou vzhledem k tématu diskuze irelevantní, takže je nemíním komentovat.
Možná byste to raději nechtěl dělat
Tak nemají to jednoduché. Vzdělanost národa jim na bedrech leží a jenom těch lenošátek ve sborech co musejí denně pozitivně motivovat. Tu vlídným slovem povzbudit, tu po vláskách pohladit...
Nechtěl bych být v kůži ředitelů po realizaci úsporných balíčků ve školství. Zadarmo ani kuře nehrabe, natož učitel, který bude rád, že dostane základ 20 000,-Kč. I učitelé musí platit bydlení, elektriku, plyn, vodu, vodné a stočné. I učitel se musí najíst. Nebude v silách ředitelů přinutit mužstvo k práci navíc a v jejich volnu. 15:30 - padla, žádné další přípravy, aktivity se žáky, opravy,..jako v továrně, čistá hlava.
V 15:30 padla? Děláte si prdel ne? Většina učitelů je naprdlá, když musí být do 15:30 v práci jednou za čtvrt roku při rodičáku a jednou za dva měsíce při poradě.
Je vidět, že předchozí anonymní má představu o tom, že učitelé po odchodu z pracoviště už do práce nic nedělají. Přála bych všem takovým ty probděné noci nad písemnými pracemi a přípravami do výuky, kdy bez oka zamhouření zase nastupuji do procesu a musím pracovat, přestože jsem docela na umření. Do každých prázdnin už člověk jen dodýchává. Víkendy také k ničemu, poněvadž zbývá pořád spousta nedodělků z pracovního týdne. Ovšem, kdo v tom s námi nejede, stejně neuvěří!!
Ad 16.4 7:35
Pokud mne zákonodárci, zřizovatelé, nadřízení a závistivá veřejnost, kterou reprezentují všeználkové produkující podobné "zasvěcené" komentáře o podstatě učitelské práce donutí, abych se ve svém povolání choval jako dělník, přizpůsobím se.
Budu pracovat od-do a padla.
Odpolední doučování, mimoškolní činnost, různé akademie a kroužky?
Nezájem.
Anebo slušná hodinová sazba a můžeme se bavit.
Až mi příště budou volat rodiče nebo policie kvůli žákovi odpoledne, odpovím, že je mi líto, ale já už mám po pracovní době.
Osobní probémy žáků, konzultace?
Ale jistě. Jednou týdně od 13.30 do 15.30.
Ve zbytku času musím opravovat, připravovat výuku, vést sbírky a třídní dokumentaci,...
Že nejsou čtvrtletky už 14 dní opravené? Ale já pracuji od-do, je mi líto.
A spolehněte se, že si prokazatelně vykážu každou půlhodinu.
Klidně mne můžete v kabinetě kontrolovat.
Ovšem v kabinetě vytopeném na pokojovou teplotu.
Že je pro školu ekonomičtější v zimě vypnout už ve 12 topení a odpoledne budovu jen temperovat?
Je mi líto, zákoník práce a hygienické podmínky platí pro všechny.
Znechuťte mi všechno to, co mne na této práci těší. Jen ze mne udělejte "školského nádeníka". Dostanete přesně to, co tak moc chcete.
Já osobně už v takovém režimu pracoval a umím se mu přizpůsobit. Ostatní si zvyknou také.
Ale mnozí si možná položí otázku, jestli jim těch 8 týdnů dovolené stojí vlastně za to.
Ti schopnější a šikovnější nejspíš odejdou z práce, která je nenaplňuje a neuspokojuje.
Ale co? Zbude aspoň víc peněz, aby jste si mohli najmout ty opravdové odborníky.
Nebo nakoupit multimediální učebny a roboty.
to poste.restante, 23:23
S prominutím, ale snad byste mohl učitelským kolegům také poradit, jak to děláte, abyste stíhal své vedlejšáky? Musí to být honička, myslím.
17.4 0:26
Text z 23:23 byl myšlen jako fikce, která se ale může stát realitou. Mnozí na tom usilovně pracují. Třeba vykazováním pracovní doby jsme u nás "obšťastněni" už bezmála dva roky.
A jak stíhám? :-)
Vždycky je něco za něco.
Spím cca 5 hodin denně.
Doplácí na to nejvíc rodina a práce doma. Třeba rekonstrukce přízemí mi zůstala stát už 4 měsíce. Letošní práce na zahradě jsem ještě nezačal a syn už mi týden připomíná, že spolu máme pokročit ve výuce programování.
A občas prostě nestíhám. ;-)
Před lety jsem strávil dost času studiem technik Time Managementu, ale pořád bych potřeboval dvakrát tak dlouhý den.
Jak to třeba děláte Vy?
17.4 0.26
Text z 23.23 byl myšlen jako fikce, která se ale může stát realitou.
Mnozí na tom intenzivně pracují.
Třeba vykazováním pracovní doby jsme u nás "obšťastněni" bezmála dva roky.
A jak stíhám? :-)
Vždycky je něco za něco.
Spím cca 5 hodin denně. Nejvíc na to doplácí domácnost a rodina.
Třeba rekonstrukce přízemí mi stojí už 4 měsíce a práce na zahradě jsem ještě nezahájil.
Syn mi už týden připomíná, že máme pokročit ve výuce programování.
A občas prostě nestíhám. ;-)
Před lety jsem věnoval hodně času studiu Time Managementu, ale pořád mám pocit, že bych potřeboval dvakrát tak dlouhý den.
Jak to třeba děláte Vy?
Jak to dělám¨já?
S druhým zaměstnáním to šlo jen rok. Stíhám jedno, a ještě tak tak. Asi jsem lenoch.
Asi jsem lenoch.
Ale houbeles.
Podle mne by mělo být prostě normální, aby člověk měl jedno zaměstnání a v něm si vydělal dostatečně na zajištění slušného života. Což, mimo jiné třeba znamená, že jako učitel bych si měl bez problémů dovolit zaplatit práci zedníka, když ho potřebuji.
Já třeba šel nedávno s platem o cca 2 500 dolů a tak mi nezbylo, než výpadek příjmů nějak jinak nahradit. Protože úvěr splácet musím a životní náklady u pubertálních dítek moc snížit nejde. (Spasou toho jak kobylky, znáte to.)
Kdybych si měl vybrat, jestli můžu odučit "v klídku" nějakých obvyklých 23 hodin, anebo se honit a stíhat učit nějakých 30 - 32 hodin týdně a k tomu občas ještě víkendy, schválně si tipněte, čemu bych dal přednost.
Pokud nás systém nutí hledat si další zaměstnání a přivýdělky, abychom suplovali nedostatečný příjem ze základního pracovního poměru, tak je něco špatně.
Protože, ruku na srdce, krátkodobě lze zvládnout hodně, ale dlouhodobě vždy půjde jedna oblast života na úkor jiné.
Francouzi mají přísloví:
"Čím lepší dělník, tím horší manžel."
Okomentovat