Přečtěte si: Když učitelé nevěří vlastním uším

čtvrtek 5. dubna 2012 ·

Schválené vládní škrty v objemu dvou a půl miliardy korun dopadnou na všechny školy a školská zařízení. Ušetřit dva tři miliony v už tak napjatém rozpočtu rezortu školství by se možná ještě se skřípěním zubů dalo, ale dva tisíce pět set milionů?

Z článku Karly Tondlové v Týdeník-školství.cz vybíráme:

V posledních pěti letech rostly reálné platy ve školství nenápadným tempem – o 0,4 procenta ročně. V roce 2010, kdy se ministrem školství stal Josef Dobeš, poklesly o 2,5 procenta. V roce 2011 se mírně zvýšily, nárůst byl však spíše symbolický – 0,6 procenta. Vše si měli učitelé vynahradit v letošním roce, kdy měli slíbeny čtyři a půl miliardy do platů. Po odečtení inflace by si tak mohli reálně polepšit o dvě a půl procenta, a vyrovnat tak propad z roku 2010. Jenomže realita je jiná.

23 komentářů:

Anonymní řekl(a)...
5. dubna 2012 v 14:07  

Jednoduše a prostě, čekám na volby, abych to slibovačům spočítal. "Školství je přece prioritou" pane předsedo vlády. Nebo snad lžete ?

Anonymní řekl(a)...
5. dubna 2012 v 16:26  

Bohužel se zdá, že jedinou prioritou (nejen) této vlády, je udržet se v křeslech do řádných voleb...

Anonymní řekl(a)...
5. dubna 2012 v 17:40  

Na volby se netěšte, protože polovina voličů má podprůměrnou inteligenci, a ti bude volit socany, komunisty a zarudlé zelené – velkohubé slibovače a rozhazovače cizích peněz.

Jak to vypadá, když vládnou komunisti jsme zažívali 40 let a jak to vypadá, když vládnou socani, předvedl názorně muž se sexy mozkem (ještě že byla levná vajíčka). Tak na co se proboha těšíte?

poste.restante řekl(a)...
5. dubna 2012 v 18:03  

(ještě že byla levná vajíčka)

To byla. Už nejsou. Nejen vajíčka.

Byl jste si hodit na sexy mozek?
Dikce většiny Vašich příspěvků by tomu odpovídala.
(Předpokládám, že je píše jeden a tentýž anonym.)

V tomto státě už 6 let vládne pravice. A všichni vidíme dnes a denně, jak.
Poslední rozumný a reálný nárůst platů učitelů tu byl za vlád ČSSD. Je to snadno dohledatelné.

Chápu, že jsou Vám levicové názory proti srsti.
Chápu, když se vášníte pod příspěvky pana Chládka, méně to chápu pod příspěvky pana Rychlíka.
Ale nezaznamenal jsem jediný Váš příspěvek, který by nesl alespoň stín věcnosti a objektivity.

Víte, většina z nás, když kritizuje kroky nějakého politika, tak uvádí konkrétně co a proč považuje za špatné.

Anonymní řekl(a)...
5. dubna 2012 v 18:35  

Poste restante, chápu, že jsou Vám pravicové názory proti srsti. Nicméně z dikce Vašich příspěvků se zdá, že máte taky sexy mozek. A zdá se, že jste tehdy také dostal do hlavy vajíčkem podobně jako Váš intelektuální a ideový vzor?

Používáte ukázkovou komunistickou mluvu "A všichni vidíme dnes..." nebo "Víte, většina z nás, když...". Člověče, mluvte jen za sebe.

Promiňte, ale rovněž jsem nezaznamenal jediný Váš příspěvek, který by nesl alespoň stín věcnosti a objektivity.

Prostudujte si Dymínskou výzvu na http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2012040101.

poste.restante řekl(a)...
5. dubna 2012 v 19:00  

Své příspěvky píšu sám za sebe.
Pokud si v nich osobuji použít výraz jako "Všichni víme" a podobně, pak je to tehdy, pokud jsem opravdu přesvědčen, že to mohu učinit.

Třeba hodnocení vlády nebo ministra Dobeše dopadá v průzkumech veřejného mínění v souladu s mými slovy.

Dokonce i toho ministra Dobeše jsem se snažil hodnotit objektivně. A že to dalo občas pořádnou fušku.
Namátkou jsem onehdy jasně uvedl, že za problémy se SM může jen částečně, protože většinu zdědil. Za možnost umožnit ředitelům zkrátit přestávky jsem jej chválil, atd.
Nemíním se tady ale před Vámi za své příspěvky obhajovat. Do jaké míry jsou věcné a objektivní, to ať posuzují ostatní.

Jen jsem při pročítání dnešních příspěvků narazil popáté za sebou na stejnou dikci a vlastně i obsah. (Koresponduje i s odkazem, který jste uvedl.)
A okomentoval jsem tyto příspěvky.
Stejně jako Vy komentujete ty moje.

Pokud máte pocit, že v tomto státě vládne dobrá vláda, která dělá jen kroky ku prospěchu země a jejích občanů a tudíž je třeba všechno nechat jak je, pak si Vás dovoluji upozornit, že jste ve výrazné menšině. (Což neznamená, že nemůžete mít pravdu. Ale nemyslím si to.)

Mimochodem pravicové názory mi nejsou proti srsti.
Jenže v této zemi pravicová strana západního typu, která by prosazovala vládu práva, morálku a zodpovědnost za své skutky dvacet let nevládla.
S pravicovími názory se totiž dá polemizovat a dokonce i nacházet shodu.
Vy neuvádíte žádné vlastní názory. Leda permanentní výkřiky na pana Rychlíka a sem tam odkaz na myšlenky někoho jiného.

Anonymní řekl(a)...
5. dubna 2012 v 19:49  

Naprostý souhlas s příspěvkem ze 17:40.

Skutečně se není na co těšit.

Bude-li vládnout pravice budeme utahovat opasky. A to pěknou řádku let. Bude-li vládnout levice nebudeme sice několik let utahovat opasky, ale pak spadneme stejně na hubu a půjdeme do důchodu s polovočními důchody než jsou dnes, což už je vněkterých státech tvrdá realita (viz Estonsko -"ekonnomický tygr mezi postsovětskými státy").

Ledaže by nám v Česku začala tryskat ropa případně na stromech začala růst zlatá jablka.

poste.restante řekl(a)...
5. dubna 2012 v 21:05  

19:49
Takže souhlasíte i s tímto názorem?
protože polovina voličů má podprůměrnou inteligenci, a ti bude volit socany, komunisty a zarudlé zelené

Tedy schvalujete přímou urážku levicových voličů?

Osobně si myslím, že optimální je právě střídání levice a pravice ve vedení státu.

Mnohé potíže jsou podle mne způsobeny dvěma příčinami:
1. Bohužel asi většina politiků (levých i pravých) vstupuje do politiky s cílem pouze si nahrabat pro sebe a uplatnit své ego. Nikoliv s cílem sloužit své zemi.

2. Téměř každý politik se dívá nanejvýš po nejbližší volby. Nikdo nehledá dlouhodobé a konsensuální řešení.
Ale takhle přece nejde řídit stát. Přece nejde 4 roky vést stát jedním směrem a po dalších volbách zase jinam.
Ať se politici hádají před schválením zákonů třeba do krve, ať padají argumenty z jedné či jiné strany.
Ale pak ať se shodnou nejen v koalici, ale i s opozicí a teprve potom schválí zákon, vizi, strategii, koncepci a tu ať všichni respektují nezávisle na výsledcích dalších voleb.
Nelze válcovat opozici jen proto, že letos zrovna máme o 3 hlasy více.

Nám to ve školství trvá 12-20 let, nežli žák opustí systém.
Nelze přece jednou zavádět šestiletá gymnázia, pak osmiletá, pak je omezovat, zase podporovat a nyní opět rušit.
Nelze jednou zavádět superhrubou mzdu a pak ji zase rušit. Jen úpravy SW stály zbytečné miliony.
Nelze zavádět "důchodovou reformu" o které už nyní opozice prohlašuje, že ji zruší.
atd.

Anonymní řekl(a)...
5. dubna 2012 v 21:31  

"Nelevicové" názory jsou zde pouze proto, aby rozbíjely jakékoliv náznaky jednotnosti, které se tady /i jinde/ objevují. Zmínka o podprůměrnosti inteligence voličů blablabla je čistá manipulace - kdo by přece chtěl být označen za podprůměrně inteligentního - že? - třeba někdo "naletí"..... Psychologie - a ještě mizerná. Jděte do .....někam.
S pisatelem takových příspěvků nestojí zato vůbec diskutovat a uvádět argumenty.

Anonymní řekl(a)...
5. dubna 2012 v 22:54  

Dost dobře chápu myšlenkové pochody pana posterestante, který se domnívá, že na jeho názorech na to či ono někomu záleží. Pan posterestante se prohlíží v zrcadle vlastní výroby až narcisticky rád. Celé je to vlastně otázka dobrého vkusu a ten má zřetelně pan posterestante ze všech nejlepší. Měli bychom to již konečně všichni uznat! Mohl byste,prosím, pane posterestante, uveřejnit svoje foto? Třeba jako že stojíte a držíte nohu v botě opatřené srpem a kladivem na krku tuhnoucího pravičáka. Za všechny fanoušky předem děkuji a těším se na Vaše další příspěvky.

poste.restante řekl(a)...
6. dubna 2012 v 0:52  

22:54 Hodně vedle. :-)
1. Vůbec si nemyslím, že na mých názorech někomu záleží. Proč by mělo? Nejsem významný politik, ani podnikatel. Jen mám tu drzost své názory občas někam napsat.
2. Vkus mám mizerný. Říkávám, že asi jako běžný buldozer.
3. Foto, s botou se srpem atd. bohužel nevlastním. Je to vyloučeno, protože část mojí rodiny si za socialismu užila dost perzekucí. I mojí osobou považovala za nutné se zabývat místní organizace KSČ. Většina známých z dob předlistopadových považovala mé názory za hodně pravicové. Ale mimo jiné i pokřivenost toho, co se u nás nazývá "českou pravicí", ze mne udělala levičáka.
4. Nezveřejním ani jiné foto. Někteří přátelé si užili dost potíží i za současného režimu. Někteří dokonce jen proto, že byli mými přáteli.
Občas zde na webu cituji některé historky a situace, ve kterých by se někteří lidé mohli poznat a nebylo by jim to milé. Snadno by si domysleli, kdo je mým zdrojem informací. Někteří lidé jsou mstiví. Nechci aby kvůli mně měli lidé problémy a přicházeli o místo. Sám mám takovou zkušenost a není to nic příjemného.
Vím, že anonymita internetu je iluzorní, ale předpokládám, že většině čtenářů těchto stránek nestojím za to, aby pátrali po mé identitě.
Redakce a někteří další lidé ji ostatně znají.
5. Netušil jsem, že mám fanoušky či antifanoušky. :-)
Ale byl bych rád, kdyby mi ti druzí psali, v čem se mýlím a proč. Diskutovat mohu s tím, kdo má názor. Těžko lze diskutovat s někým, jehož jediná argumentace je, že jsem namyšlený blbec.

Pokud někdo organizuje fankluby, pak bych se rád přihlásil do fanklubu Luďka Blahy.

Anonymní řekl(a)...
6. dubna 2012 v 6:39  

Ano, je tady další příklad manipulace - příspěvek anonyma z 5. dubna 22:54. Sestřelit diskutéra, který rozumné argumenty MÁ a mohl by tak event. přesvědčit někoho, kdo ještě váhá a není si jistý, kde je pravda. Pošpinit, znevážit, aby s ním nikdo "nemluvil". Jak ubohé a typické pro dnešní politiku všeobecně, pro jednání politiků, pro jejich rétoriku. Okecají i to, že černá je bílá - bez mrknutí oka a bez známek studu. Hází špínu na jiné, aby se sami zdáli být čistější.
Sklapněte už, jste průhlední.
Pane poste.restante - neznám Vás, čtu na stránkách České školy občas, čtu i Vaše slova. Vnímám Vás za Vašimi písmenky jako férového a slušného člověka.
Nemyslím si, že byste měl skládat účty o sobě kdejakému anonymovi, který po Vás plive. Nestojí Vám za námahu.
Fanoušci a antifanoušci - fandím cti a vyššímu principu mravnímu. Někdo "to" má, někdo NE. Majitel je rozeznatelný i podle druhu svých nepřátel :-)

Anonymní řekl(a)...
6. dubna 2012 v 7:37  

Poste.restante

Souhlasím s Vámi a to naprosto. Ten milý "pan anonym" ( 5. dubna 2012 17:40,5. dubna 2012 18:35,...zřejmě tatáž osoba ) rád uráží, je neobjektivní, evidentně hájí zájmy 5% menšiny zbohatlíků a nebojím se říci i některých zlodějů. Nechť si tento pán udělá pořádek mezi svými kamarády viz. Mostecká uhelná, Kocourek, Drobil, ProMoPro, Íčko,ABL, ..... Tak tedy vyřešte si to na úrovni pana předsedy LEV21 ( levná - drahá vajíčka ) a teprve potom kritizujte. Ignorant

Anonymní řekl(a)...
6. dubna 2012 v 7:46  

opatřené srpem a kladivem na krku tuhnoucího pravičáka.

Hele - Vám tuhne to co nemá. Realita je jiná. Manipulujete, lžete, urážíte a k tomu si ještě vymýšlíte.
Exučitel-živnostník

Anonymní řekl(a)...
6. dubna 2012 v 10:01  

Tak už i sem se prodral onen křikloun? Na české pozici už nějaký čas řádí... Nejlepší je nereagovat.

Anonymní řekl(a)...
6. dubna 2012 v 10:38  

Domnívám se, že reagovat JE POTŘEBA.
JE POTŘEBA označit vše pravými jmény - svinstvo je svinstvo, manipulace je manipulace - ignorovat nepomůže. Poslat do pr.....čic a spol. Nenechat dál otravovat nic žádnými jedy. Ničit :-)

Anonymní řekl(a)...
6. dubna 2012 v 12:52  

Domnívám se, že reagovat JE POTŘEBA.

nejlepší reakcí je samozřejmě !ukaž, co dokážeš" - jakási fyzická konfrontace. Ty proti dolním deseti milionům. Zvládneš to ?

Anonymní řekl(a)...
6. dubna 2012 v 13:31  

Rozhořčeným „spravedlivím“
Zesměšňování není nic pěkného, to tedy ne. Poste.restante se však daleko víc zesměšňuje sám tím na co a jak reaguje. Teď již sám sebe označuje za levičáka, možná, že nakonec přijde na to kým skutečně je. Kde jste byli, ochránci čistoty a spravedlnosti, když Váš férový a slušný člověk posre.restante (jak tady někdo napsal) zesměšňoval a urážel tehdejšího ministra školství Dobeše, kde byla Vaše spravedlnost a cit pro fér hru, když zmíněný poste.restante urážel a plival po hlavě státu, presidentu republiky prof. Václavu Klausovi? Trámy ve Vašich očích bych opravdu, ale opravdu nechtěl vidět.

Pytlik Blaha řekl(a)...
6. dubna 2012 v 14:06  

Si tady vesměs brousíte svůj ostrovtip a matláte se v pitomostěch, jako kdyby zdejší diskusní prostor bylo státotvorné řečniště poslanecké sněmovny, zatímco se vůkol už naprosto bezostyšně krade ve velkém a mně od rána volají rozhořčená děvčata, že přece podle stanov žádná osoba mužského pohlaví do našeho klubu nesmí, byť by nakrásně byla součástí zfeminizovaného školství.

Anonymní řekl(a)...
6. dubna 2012 v 15:05  

13:31
Že by pan Dobeš sám osobně? Podle dikce a chyb to tak vypadá...

Anonymní řekl(a)...
6. dubna 2012 v 15:12  

6. dubna 2012 13:31

Neodsuzujte, takto odsuzoval dnes již zapomenutého Bobíka i náš pan ředitel, předseda místní ODS. Tedy raději mlčte a dobře uděláte. Nenáviděná zparchantělá strana VV.

Anonymní řekl(a)...
6. dubna 2012 v 17:59  

Rozhořčeným „spravedlivím“

Že by spravedlivým ( jakým ), snad si to ještě ze školy pamatuji.

poste.restante řekl(a)...
13. dubna 2012 v 17:05  

Vracím se ještě k této diskusi.
6. 5 byl Velký Pátek a já si naordinoval trochu "rozjímání" a odstupu, i od internetových diskusí.
Proto jsem přehlédl, jak hodně se před týdnem debata rozproudila. Když jsem to dnes zjistil, přiznávám, že jsem byl překvapen a cítím povinnost na některé příspěvky reagovat.

Ad 6.4 13:31
Skutečně jsem smýšlením levicově zaměřený člověk. Nijak jsem se tím nikdy netajil a z mých textů to občas zřetelně "čouhá". Vyrůstal jsem totiž v dosti skromných poměrech a slovo solidarita pro mne má velký význam.
Ale umím také počítat a pracoval jsem na pozicích, kde nešlo nerespektovat ekonomické závislosti.
Kladu důraz na vlastní aktivitu a osobní zodpovědnost. Za sebe, ale také za společnost a svět jehož jsme součástí. Nejspíš proto mne někteří ortodoxní levičáci označují za pravičáka. Takže si vyberte. :-)

Nejsem si vědom, že bych exministra Dobeše či prezidenta Klause urážel.
Kritizoval jsem hloupá rozhodnutí a kroky Dobeše. Přirovnával jsem jej ke slonovi, zmatenému střelci, chaotikovi. Ale nepoužil jsem nikdy vulgarismus.

Prezidenta Klause si nevážím. Stydím se za to, že tento člověk reprezentuje stát, k němuž patřím. Ale respektuji úřad, který zastává a dal jsem to dostatečně najevo při diskusi o jeho extempore v Austrálii.
Plivat po jiných, to je spíše Vaše specializace. Nepokoušejte se mne stáhnout na Vaši úroveň.

Popravdě. Myslím, že tato diskuse je pod úroveň nás obou.
Máte jiné názory, fandíte jiným politikům. Fajn. Mně to ani v nejmenším nevadí, ale proč Vám ano?
Většina problémů, o kterých se zde dohadujeme, je apolitického rázu.
Znovu Vás prosím, zkuste diskutovat věcně, bez osobních urážek.


Diskutujícím z 6.4 6:39 - 12:52, i dalším.
Děkuji Vám všem za podporu.
Píši na tyto stránky své komentáře, protože mám pocit, že tím mohu pomoci k řešení problémů. Nejen svými návrhy, ale také tím, že negativní jevy označím a nazvu pravým jménem. Ze svého úhlu pohledu, pochopitelně.
Jsem si vědom, že určitě nemám vždy pravdu. Pravidelní diskutéři vědí, že občas se spolu v názorech shodneme a jindy nikoliv. Oponent pro mne proto není nepřítel, nýbrž partner při hledání pravdy.
Cením si proto tím více, pokud mé příspěvky hodnotíte jako férové a slušné.

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.