Vydejte se i vy spolu s ostatními školami na cestu ke kvalitě a vyzkoušejte například:
- Již ověřené evaluační nástroje, které usnadní a zlepší proces vlastního hodnocení i na vaší škole – stačí zadat údaje a software vám již sám vygeneruje zprávu pro vás.
- Rámec pro vlastní hodnocení školy, který je vhodný pro použití zejména na školách, jež s autoevaluací teprve začínají, a dále na těch, kde by systematičtěji pojatá autoevaluace mohla postrádat smysl, např. malotřídních školách.
- Mezi dalšími evaluačními nástroji jsou například Klima školní třídy – dotazník pro žáky, Společenství prvního stupně – dotazník pro žáky formou počítačové hry, Rámec profesních kvalit učitele – nástroj na hodnocení a podporu profesního růstu učitelů.
Více na Portálu evaluačních nástrojů: www.evaluacninastroje.cz/nuovckk_portal
Od května 2012 budete moci užívat portál evaluačních nástrojů pod portálem RVP.CZ v sekci označené EN. Aktuální termín převodu sledujte na webových stránkách projektu www.nuov.cz/ae.
MŠMT schválilo prodloužení nejžádanějších aktivit projektu do srpna 2012. Jde o následující:
- Činnost terénních poradců. Školy, které mají o tuto pomoc zájem, nechť se hlásí na adrese darina.mondockova@nuv.cz. Prioritně budou upřednostněny školy již dříve přihlášené a dále podle pořadí došlých žádostí. Více o této aktivitě viz www.nuov.cz/ae/poradenstvi
- Uspořádání dalších 10 workshopů zaměřených na praktický nácvik práce s evaluačními nástroji. Termíny a místa jsou zveřejněny na webových stránkách projektu: www.nuov.cz/ae/ostre-workshopy
- Zkvalitnění uživatelské přívětivosti práce s evaluačními nástroji.
Nebo si přečtěte ještě mnohem více v pátém čísle našeho bulletinu…
Více o projektu a jeho výstupech na: www.nuov.cz/ae
11 komentářů:
S tím projektem je to asi takto. Ptá se bůh osla, zda je rád, že mu stvořil ocas, aby si mohl odhánět mouchy. Osel dí, že ano, ale že si nemůže odpustit poznámku, že před stvořitelským aktem sice neměl ocas, ale nebylo ani much.
Za rapidní snižování úrovně českého školství mohou Ti osli, kteří vymysleli slovo Autoevaluace a za prosazení tohoto systému v českém školství dodnes inkasují stotisíce z evropských fondů. Nám pedagogům přibyla jen kupa nesmyslné administrativy zadarmo.
Byrokracie ve školách již skutečně dospěla tak daleko, že denně 6 hodin učím, dvě úředničím a teprve poté se připravuji na další hodiny, opravuji písemné práce. Možná to za chvíli dopadne i tak, že 2 hodiny odučíme a zbytek strávíme u počítače.
Cesta ke kvalitě.... hm hm... když jsem si přečetl tenhle nadpis, tak jsem nevěřil svým očím. Ještě tam chybí dovětek "... závěry 15. sjezdu KSČ....
Panebože, to jsou bláboly... to bych raději šel na politické školení mužstva...
Z těch blábolů někdo žije, na dotacích z EU si někdo postavil živnost... ale české školství jde dále do sraček zásluhou ředitelů a vlivných rodičů...
ale české školství jde dále...
Rád bych Vás objal, pane.
Na počátku autoevaluační křeče jsem jsem měl možnost se účastnit několika seminářů s vedením firem. manažeři mi shodně říkali, že tak, jak je to napsáno ve školském zákoně, je to totální volovina, která vede jen k formalismu.
Nesmyslné bylo především dát autoevaluaci škol do rukou ČŠI. Pak jakékoli vlastní hodnocení mohlo být buď naprosto formální nebo destruktivně sebekritické.
No a protože pravidelné povinné psaní autoevaluačních zpráv škol již bylo zrušeno, dělají to jen hyperaktivní školy. Nicméně musím podotknout, že velké množství administrativních blbostí si vymýšlejí ředitelé sami. Dopložím to jedním zážitkem. Sešlo se nás asi 10 kantorů matematiky z různých škol při soutěži Pythagoriáda. Protože jsme měli v té době inspekci a mezi těmito kantory byly i dvě zástupkyně, páčily ze mne, jakým způsobem kontroluje ČŠI naplňování průřezových témat v zápisech ve třídních knihách. Když jsem jim sdělil, že nic takového do třídnic nepíšeme a nic takového inspektoři nekontrolovali, nechtěly mi věřit. Oni prý to mají ošetřené přílohou třídní knihy, kde to zaznamenávají tak, aby to bylo v souladu se ŠVP. Viděly to prý na nějaké jiné škole a oni jsou přece ti, co chtějí mít vše v pořádku. My jsme prý bordeláři ČŠI neČSI. Takže to funguje tak, že nějaký hyperaktivní ředitel vymyslí pitomost a mnozí další to po něm udělají. Jeden skočí do studny a ostatní tam bez rozmýšlení skočí za ním. Odskáčou to pak obyčejní kantoři, kteří ty jejich výmysly musí plnit, místo, aby se věnovali výuce.
Sebehodnocení žáka, kupříkladu, vymyslel blbeček, který vůbec netuší, podle čeho a jak by měl žáka hodnotit a satanáš mu našeptal spásnou otázku:
"Tak co by sis dal?"
A zmíněný blbeček si na tom založil disertační práci a další mu podobní se toho chytili.
Chtít po dítěti, aby samo sebe veřejně hodnotilo považuji za jedno z největších zvěrstev, kterého se může učitel dopustit. Kdo nevěří, ať na nejbližší pedagogické poradě autoevaluuje.
"No, hezky jsi se nám, soudruhu, zsebekritizoval. Pěkné věci vyšly najevo. A to se prozatím ani nezabýváme tím, co jsi nám zatajil, abys nás, pracující inteligenci zmátl v žoldu světového imperialismu."
Věru se nám od dávné minulosti nic nezměnilo. Církví počínaje, různými ismy konče. Jak tomu budeme říkat, je zhola jedno...
Zkuste se podívat třeba na evropské projekty. Postavili si vyhledávač, který hledá DUMy nikoli podle klíčového slova, ale podle kompetencí. Panečku, to je dílo, ke kterému mi nezbývá než obdivně a nedosažitelně hledět. Myslím, že se musíme hodně zamyslet, jestli fakt neděláme něco špatně, když srdce - míněno jako sval - hledáme podle tagu, nikoli podle kompetence. Holt se nám ještě zbývá od Bruselských hodně se učit, se učit, se učit. SE UČIT! To přidávám proto, že jsem se zcela zásadně distancoval od toho, kdo to řekl minule.
No vidíte, a už mám tu sebeevaluaci za sebou. A nijak nebolela. ... (Ba jo, jen mi trošku hnula žlučí, ale zvracet je asi fyziologický proces...).
Také si myslím, že sebehodnocení žáků je pěkná pitomost. Samozřejmě, že bychom je měli vést k jakémusi vnitřnímu sebehodnocení, ale nutit je psát to do žákovských knížek je psychologické zvěrstvo.
Okomentovat