Finálovým kolem a vyhlášením vítězů vyvrcholil v únoru první ročník celostátní soutěž digitálních výukových objektů DOMINO Česká republika, kterou ve spolupráci s MŠMT, školami a partnery uspořádal Národní institut pro další vzdělávání. Bližší informace byly publikovány v minulém čísle Řízení školy.
Díky pozitivnímu ohlasu ze strany učitelů i škol se organizátoři rozhodli v soutěži pokračovat a v minulých dnech vyhlásili její 2. ročník. Přibližme si celkový smysl a poslání této soutěže a její pravidla:
Proč soutěž „D O M I N O“?
Modernizace výuky na základních a středních školách předpokládá především talentované, tvořivé a motivované učitele, kteří dokážou pro své žáky připravit zajímavou a atraktivní výuku. Stále větší důraz je přitom kladen na využívání digitálních technologií a zařízení, ale také na větší vizualizaci výuky a její interaktivnost. Prozíravý ředitel školy dobře ví, že samotné vybavení učeben množstvím moderních pomůcek a digitální techniky ještě vůbec nemusí znamenat, že škola aplikuje v plné míře interaktivní metody výuky a že využívání interaktivních tabulí či počítačů je efektivní. Soutěž Domino si tedy klade za cíl podpořit ty iniciativní a tvořivé učitele, kteří v tomto směru chtějí ve své výuce držet krok.
A proč název „D O M I N O“?
Protože tento akronym velmi dobře vystihuje vlastnosti, které by digitální učební materiál měl mít:
D Didakticky propracovaný a Dynamický
O Originální
M Motivační
I Interaktivní a Inovativní
N Nekomplikovaný
O Otevřený k aktualizaci, změnám a úpravám
Digitální učební materiály s těmito atributy je možné smysluplně využít v běžné hodině kdykoliv, doslova jako kostičku domina, která zapadá na své určené místo. Nezáleží na tom, zda jde o výklad, opakování či procvičování dané látky. A pokud jsou tyto materiály vybaveny také metodickým návodem, ba dokonce pracovními listy, mohly by je, a v případě soutěže DOMINO ČR také mohou, bez problémů využívat i jiní učitelé.
Časový harmonogram
28. března 2012 Vyhlášení 2. ročníku soutěže DOMINO ČR 2012
15. října 2012 Uzávěrka pro podání přihlášek
Listopad 2012 Zemská semifinálová kola v Ostravě a v Praze
Prosinec 2012 Finálové kolo soutěže – celostátní přehlídka
Přihlášené soutěžní práce bude hodnotit odborná porota, která vybere do dvou zemských semifinálových kol v Ostravě a v Praze po dvaceti výukových objektech. Při veřejných prezentacích v rámci semifinálové přehlídky urči porota výukové objekty, které postoupí do celostátního finále.
Pro koho je soutěž určena?
Soutěže se mohou účastnit pedagogičtí pracovníci škol a školských zařízení, kteří vytvoří v libovolné oblasti či oboru vzdělávání vlastní elektronický výukový materiál včetně metodiky, pracovních listů i pomocných materiálů. Do soutěže budou zařazeny rovněž výukové materiály pro domácí přípravu žáků.
Jak se přihlásit do soutěže?
Přihlásit se je možné prostřednictvím nidv.cz/domino.
Soutěžní práce se vkládají prostřednictvím registrační formuláře na webových stránkách domino.nidv.cz.
Mgr. Alena Faberová, tisková mluvčí NIDV
1 komentářů:
"Modernizace výuky na základních a středních školách předpokládá především talentované, tvořivé a motivované učitele, kteří dokážou pro své žáky připravit zajímavou a atraktivní výuku."
Mj. proč je nutné modernizovat výuku a proč by měla být výuka atraktivní? Budou se snad děti více učit jenom proto, že vidí obrázek na monitoru místo na papíře nebo dosáhnou v testu lepší výsledky jenom proto, že vyplňují test přes webové rozhraní místo na papíře?
A kdo je, ty talentované, tvořivé a motivované učitele, zaplatí. Nebo to mají dělat zadarmo?
A kdo zaplatí ty digitální technologie, když řada škol nemá ani na topení, o opravě střech ani nemluvě.
Peníze jsou vždy až na prvním místě.
Okomentovat