SKAV a EDUin zvou na debatu o tom, co nám doporučují experti OECD.
Zprávu OECD považují za důležitý hodnotící dokument všichni účastníci domácí debaty o vzdělávání, byť z ní často vyvozují protikladné závěry. Pravidelný Kulatý stůl SKAV a EDUin se proto bude snažit přesněji pojmenovat důvody tohoto různočtení a odpovědět na otázku, jaká konkrétní opatření z doporučení zprávy vyplývají.
Cílem kulatého stolu je hledat odpovědi na otázky:
- Co je třeba dělat pro naplnění doporučení zprávy OECD?
- Jaké jsou důvody rozdílných interpretací závěrů zprávy?
- Která z doporučení zprávy již realizujeme?
- Jaká opatření je ještě třeba v tomto směru připravit?
- Co lze a nelze v našem vzdělávacím systému považovat za nástroje sumativního a formativního hodnocení?
- Jak vypadají nástroje formativního hodnocení ve srovnatelných vzdělávacích systémech?
Pozvaní panelisté:
- Ing. Michaela Šojdrová, Česká školní inspekce
- PhDr. David Greger, Ph.D., Pedagogická fakulta UK
- PhDr. Martin Chvál, Ph.D., Národní ústav pro vzdělávání, Pedagogická fakulta UK
- RNDr. Pavla Polechová, CSc., Česká odborná společnost pro inkluzivní vzdělávání
Závěry zprávy v češtině najdete ZDE
Tomáš Feřtek, moderátor kulatého stolu, řekl: „O rozdílech mezi různými interpretacemi zprávy se už mluvilo vícekrát, my bychom se proto chtěli soustředit hlavně na to, která z chystaných opatření v českém školství jsou v souladu či rozporu s doporučeními zprávy. Mimo jiné se tedy zcela jistě budeme bavit i o plošném testování, výběrových šetřeních a státní maturitě.“
0 komentářů:
Okomentovat