V bouři „týdnu neklidu“ a karikatur ministra školství nějak uniká to podstatné. Snad jde ještě o vzdělání?
Z článku Ivana Pilného v blog.iDNES.cz vybíráme:
Manipulace se studenty využívající prostředků recese a happeningu je snadná. Přispívá k ní jistě i „osobnost“ současného ministra, který pod tlakem stahuje kalhoty daleko před brodem a jeho manažerské schopnosti by neobstály ani při řízení lampárny. Rád bych připomněl studentům v „týdnu neklidu“, že nás Bůh nebo příroda stvořili se dvěma konci. Je na čase užívat ten správný. Nebo budeme usilovat o mizerné vzdělání zadarmo a „akademickou“ svobodu a pak stát ve frontě na zaměstnání před pracákem? Příležitostí k recesi, happeningům, legraci a možná i k demonstracím za něco smysluplného bude jistě dost.
Přečtěte si: Vzdělání jako investice.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
3 komentářů:
Nebo budeme usilovat o mizerné vzdělání zadarmo a „akademickou“ svobodu a pak stát ve frontě na zaměstnání před pracákem?
Pane Ivane, Vy jste absolvent Univerzity Jana Amose Komenského ?
Proč ti Finové, kteří mají vzdělání zadarmo, dosahují v oblasti ekonomiky takových úspěchů. Proč v Rakousku ruší po šesti letech školné. Nemanipulujete tak trochu ?
Dle názorů v textu prezentovaných jde o s prominutím technicistního fachidiota, který naprosto nechápe smysl vzdělání "an sich". Zřejmě úspěšný v podnikání - odtud vlivem nesprávného vzdělání nabyl přesvědčení, že rozumí všemu. A právě takoví tupouni mohou v první řadě za lejna, v nichž se teď zvolna topíme.
Jedna perla za vše: "Je nerozumné, aby byla účast odpírána zástupcům ekonomiky a průmyslu. Může vést a vede k výrobě lidí, kteří neseženou zaměstnání." - pominu-li ždanovovský blaf o výrobě lidí, lze tento úryvek číst tak, že právě účast oněch zástupců může vést a vede... - to zřejmě panu mysliteli nedocvaklo. Jak se svěřuje v závěru textu - na úvahy mu při studiu nezbyl čas, věnoval se své budoucnosti. Teď jej - bohužel - evidentně má a plody svého ducha zapleveluje virutální prostor.
Základní otázka je: Nestalo se v naší společnosti nejvyšší mírou všeho množství peněz? A je to tak správně? Výše finančních prostředků podle mého není jednoznačným znakem schopností a úspěchu člověka. Začínám být přesvědčen, že stav, kdy obchodník, který nic inovativního za celý život nevytvoří, je ve společenském žebříčku hodnocen více, než vědec, je dlouhodobě neudržitelný a vede k degeneraci celého národa.
Okomentovat