Učitelé se radují. Většina z nich se ráda obejde bez pětistovky měsíčně, když spolu s ní přijdou také o Josefa Dobeše. Právě snížením učitelských platů totiž ministr školství zdůvodnil ve středu večer svou rezignaci. Školství musí letos ušetřit 2,5 miliardy korun (původně mu ministr financí chtěl škrtnout 4,5 miliardy, krátce před Dobešovou rezignací ale slevil). „Nemohl jsem akceptovat toto drakonické zavázání rozpočtu, které by ve výsledku znamenalo okamžité snížení platů učitelům. Rozhodl jsem se tedy vyvodit osobní odpovědnost a rezignovat,“ prohlásil Dobeš.
Z článku Hany Čápové v RESPEKT.cz vybíráme:
Právě v tom, že chtěl snižovat úroveň vzdělání země, byl Josef Dobeš zřejmě světovou raritou v křesle školského ministra. Napomoci tomu měly také testy dětí v pátých a devátých třídách. Dobeš vážně uvažoval o tom, že kdo v takovém testu neuspěje, bude moci zapomenout na studium – otevřen pro něj bude jen učňák. Odborníci zároveň varovali, že když budou školy dostávat peníze podle toho, jak jejich žáci vyplní test, povede to k další akceleraci už tak velké selekce. Učitelé by se snažily dětí, které mohou ohrozit jejich plat, zbavit nebo je do školy při zápisu vůbec nepustit. Radovat by se z toho mohla jedině lobby „zvláštních“ škol.
Přečtěte si: Konec Dobeše
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
14 komentářů:
Ta rezignace byla, pane ministře, velmi dobrý nápad. Snad jeden z nejlepších nápadů, se kterým jste v posledních dvou letech přišel.
Gratulujeme!!!
No, ono zase netestovat vůbec nic, absolutně devalvovat úroveň středoškolského a vysokoškolského vzdělání a zaklínat se frází, že čím více středoškoláků a vysokoškoláků, tím větší ekonomická úroveň země, není také zrovna vzrušující alternativa.
A představa, že by učitelé dnes nepustili někoho přes zápis, je v kontextu dnešního inkluzivního školství docela fantastická, atd.
Jakub Horálek
Na které škole se byla autorka podívat? U nás se nikdo neraduje, ani konce ministra Dobeše (ten všem vcelku lhostejný) ani ze snížení platu.
"Na které škole se byla autorka podívat?"
Možná byla na té naší. U nás už od rána létají špunty.
V každém případě bude školám lépe a učitelům hůř.
22. března 2012 9:25
Jste divní, Vy si myslíte, že by Dobeš něco předvedl ? Taková mzdová nivelizace učitel = vychovatelka = učitelka MŠ neměli ani bolševici před rokem 1989. O peníze Vás obere nejen Kalousek a Nečasem, ale především TUNELÁŘI, ODKLÁNĚČI, ZLODĚJI,... s požehnáním asi koho.Za zlodějiny musí zaplatit ti dole. Dokud nezavřou hlavního aktéra ProMoPro, tak nevěřím této vládě.
"Na které škole se byla autorka podívat?"
Možná byla na té naší. U nás už od rána létají špunty.
Aha, takže porušení pracovní kázně. :) To by tak odpovídalo.
22. března 2012 15:18
Mosteckou uhelnou neberete kolego ? Zhruba 12 miliard se válí v bankách ve Švýcarsku, byly tam "odkloněny" a v ČR nikomu nechybí. To je polovina tzv. "úspor" Kalouska. To by zaplatilo ty 2,5 miliardy, které chce vzít Kalousek školství.
Není moc důležité, že vypadl, protože všechny problémy zůstaly.
Prostě splněna jen podmínka nutná, naprosto nikoli postačující.
A splnění těch postačujících je za současného politického i ekonomického statu quo téměř nepředstavitelné.
Kdo chová domácí zvířectvo, tak to zná. Lejno odstraněno, smrad vytrvale zůstává.
Nic proti "bouchání špuntů", to čas od času nemůže škodit, ale záminka je to velmi slabá...
"Není moc důležité, že vypadl, protože všechny problémy zůstaly."
Zůstaly, ale hlavně že nebudou narůstat další. Nebo alespoň ne tak rychle jako za časů nejlepšího všech dob.
pro Jakuba Horálka:
Po delší době jsem tady a vidím, že se nic nezměnilo. Pane Horálku, vy máte svatou pravdu. Za stav školského chléva nemůže pan Dobeš - to je výsledek dlouhodobého působení vlád od 90. let, kdy rostly nové "atraktivní" střední školy, lycea apod. jako houby po dešti. Problém školství je jednoduchý jako facka - nabídka převyšuje poptávku. V ekonomice to AUTOMATICKY znamená, že zůstanou jen ti nejlepší a zbytek firem se ZRUŠÍ. Ve školství nebudete rušit žádnou sebezbytečnější střední školu či gymnázium. Pošlete ke dnu zcela v duchu "konkurenčního boje" odborná učiliště.
Původní myšlenka školství, že připravuje absolventy k uplatnění na trhu práce a tím bude výrazně přispívat k efektivnímu hospodářskému růstu našeho státu je již dávno pošlapaná. Návaznost na potřeby trhu práce je nulová, školy se začínají chovat jako SOUKROMÉ firmy. Tak dobře, ale v tom případě ať nejsou financovány STÁTEM z našich daní. Zrušte pojem MATURITA, TITULY A VÝUČNÍ LISTY. Zaveďte pouze pojem ABSOLVENT a volná ruka trhu si sama vybere. Ale jestli má být stát garantem vzdělávání, pak počítejte, milí učitelé, s tím, že ministerstvo jako váš šéf po vás bude chtít VÝSLEDKY, bude zajišťovat KONTROLU a musí zajistit výstupní NORMU pro maturitu, inženýra či udělení doktorátu.
U nás musejí výrobky také odpovídat předepsané jakosti a normě. Firmy, které tyto parametry nesplňují, jdou ke dnu.
U nás je měřítkem úspěchu KVALITA, EFEKTIVITA procesu výroby a pak až PRODEJNÍ DOVEDNOSTI MANAŽERŮ (výrobek se většinou prodá sám).
Teď si představte, že zákazník (ministerstvo) přijde na běžné gymnázium a bude chtít dodat 60 kvalitních výrobků (studentů). Ředitel firmy (gymnázia) nakoupí materiál (přijme tedy úplně všechny, protože se jich hlásí celkem 64) a za čtyři roky "to" dodá. Zákazníkovi je ovšem z kvality "výrobků" nanic, zboží NEPŘEVEZME a NEZAPLATÍ!!! To by bylo "nespravedlivé", že, páni profesoři. Ale to se nestane a děláte vše proto, aby to tak zůstalo. A celý tento bordel maskujete projekty z EU, shazujete vinu na ministra a dalšími nesmysly.
Zkuste se na to podívat i z téhle stránky.
Z civilu zdraví
Tomáš
Nevím jak účastníci diskusí na tomto serveru, ale většina učitelů, kteří se ještě snaží učit, by výstupní kontrolu uvítala. Naše "výrobky" totiž mají jednu nepříjmenou vlastnost, když dobře ví, že na jejich kvalitě nikomu nezáleží, nesnaží se býti kvalitními.
Tomáši:
1. Dobeš nemůže za stav školství, ale může za všechny své diletantské zásahy (a samozřejmě za většinu průšvihů za posledních 20 měsíců na MŠMT).
2. Volný trh ve školství je stejná pitomost jako volný trh vůbec.
3. O weekendu jsem byl v Popradu na konferenci Učení pro život 2012, na jedné přednášce tam padlo: "Školství nemá připravovat absolventy pro trh práce, ale naopak trh práce musí reagovat na kvalitu absolventů". A cílem školy by mělo být mít co nejkvalitnější absolventy. Pokud průmyslové firmy chtějí nějaké specializované absolventy, nechť se v jejich přípravě konkrétně angažují: nabízejí praxe, stipendia, perspektivu. Zodpovědní manažeři to dělají sami, vychcaní to chtějí po státu a školách.
4. Vzhledem k rostoucímu vlivu neformálního vzdělávání a změnám na trhu práce je třeba zapomenout na sociální inženýrství, nikam totiž nevede.
Vozí se k nám "jedovaté" potraviny, jedovaté "hračky" pro děti, národ je oblbován z médií a pomalů každý si bude moci koupit diplomů co hrdlo ráčí. Není to někomu divné? Není to náhodou plánovaná akce jak z našeho národa udělat bandu nevzdělaných mutantů? Ten úpadek školství do toho krásně zapadá, tupé stádo se bude líp ovládat.
Okomentovat