Od dnešního dne je možné využívat webový modul systému testování (IDM) na adrese: portal.niqes.cz/idm. AKTUALIZACE: na základě trvalého zájmu ze škol jsme upravili odkaz na novou verzi dokumentace, vytvořili kopii na Wiki.CeskaSkola.cz a online prohlížeč tohoto dokumentu.
Tento modul slouží ředitelům škol (popř. osobám, které ředitelé delegují) pro správu a supervizi procesů spojených s přípravou a realizací první celoplošné generální zkoušky ověřování výsledků žáků na úrovni 5. a 9. ročníků základních škol.
Je zde možné ověřit stav připravenosti školy k realizaci generální zkoušky (včetně technického vybavení), průběhu testování, následně pak i v čase aktualizované výsledky. Po ukončení testů pak budou modul moci využít i testovaní žáci, popř. jejich zákonní zástupci (pouze k dohledání individuálních výsledků).
V aktuální fázi přípravy je nutné do systému zadat údaje o třídách a žácích, kteří se zúčastní celoplošné generální zkoušky jako testovaní, a to nejpozději do 16. 4. 2012. Po tomto datu již nebude možné seznamy revidovat přímo v systému, což ovšem neznamená, že by změny nebyly možné.
Přístupové údaje k tomuto modulu budou jednotlivým školám zaslány do 13. 3. 2012 na kontaktní e-mailové adresy. To se týká pouze škol, které již zahájily instalaci balíčků s testovací aplikací na svá PC. Ostatním školám, které instalaci ještě nezahájily, budou přístupové údaje zasílány průběžně.
Návod k provádění jednotlivých úkonů je zpracován v uživatelské příručce, která je přílohou tohoto článku.
Uživatelská příručka pro ředitele škol
ČŠI: Administrační modul (IDM) pro ředitele škol spuštěn (AKTUALIZOVÁNO)
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
34 komentářů:
A budu to tady psát furt dokola až to konečně někomu dojde, protože mám pocit, že z ajťáků na škole si dlouhodobě v tomto státě dělají na MŠMT srandu. Dost mne pálí, že instalace + stažení dávek testů + spuštění kontrolního testu na jednotlivých PC zabere dost času. A když vidím na návodu svítit ten logolink, který hlásá, že ČSI to má placené z EU, myslím si, že na ty , kteří to na školách instalují, se v tomto směru mělo také myslet. Nevidím důvod, proč by to u projektu z EU měli dělat zadarmo. Pracovníci ČSI to jistě zadara nedělají. A když si to člověk dá do sovislosti s tím, do jakých nesmyslů MŠMT vráží evropské peníze, tak mám chuť se na ty instalace vykašlat, ať si to páni inspektoři přijedou nainstalovat sami.
Ta Hofmannová a Dobeš si zřejmě padli do oka. Jeden za 18, druhý bez dvou za 20.
4000 iťáků dostane DPP na 2 hodiny dohromady za 230 Kč hrubého, ne? Už to radši ani nepište.
A proč nepošle asociace ředitelů písemnou žádost ČŠI na proplacení přesčasů pro IT specialisty? Páni ředitelé, spíte či co?
Páni ředitelé? Ti se ještě neprobudili, proč taky.
Toho naděláte. Je to snadné, na všechny PC jsem to měl za hodinku i s testováním. :)
Byť by to byla jedna hodina!! Což při větším počtu PC není ani náhodou!! Jde o princip. Nevidím důvod, proč by ajťáci měli dělat voly zadarmo. Obzvláště, pokud se to týká ČSI.
To anonym z 13:24
Jestli chcete dělat charitu, tak vypadněte ze školství a běžte dělat do nějaké neziskovky.
Nezlobte se na mne, ale já to vidím spíše jako zneužití evropských dotací ČSI a MŠMT. Nevím, co to má společného s charitou, když chce mít někdo zaplaceno za svou práci. Je to právě naopak. Ti, co nechtějí mít za práci zaplaceno, dělají charitu. Možná se budete divit, kolik dostali zaplaceno tvůrci příruček NIQES. Za příručku cca 100 000 Kč. Tak proč by neměli mít zaplaceno i ti dole, kteří to v konečném důsledku budou realizovat. Není v tomto kontextu Vaše prohlášení o charitě trapné?
Toho naděláte. Je to snadné, na všechny PC jsem to měl za hodinku i s testováním. :)
Naděláme, nenaděláme. Napište kolik těch PC máte. Pak půjdu do sebe a budu hledat objektivní příčiny třeba v pomalé wifině :))) Jirka
A co s tím má wifina? Už jste to instaloval? Víte o čem mluvíte? Stáhnu balíček třeba na flashku a nakopíruju na jednotlivé počítače, spustím instalaci a v podstatě se to dělá samo. Stačí obcházet počítače, sem tam něco odkliknout a hotovo. Pak stáhnu testy , zase něco odklikám a je vymalováno. Dělal jsem 15 počítačů - v běžné pracovní době.
Za příručku cca 100 000 Kč.
No to to šlo ale pěkně dolů. Pamatuju, že brožurka k indoší úrovni Z0, k sepsání tak na celá tři odpoledne, byla za necelé miliony dva. A další dva necelé padly za její propagaci.
Dneska lidi fakt už dělaj za půl darma.
Tak me teoreticky ceka pocitacu 40 na trech ruznych mistech...
Dovolim si rypnout -
"Stáhnu balíček třeba na flashku a nakopíruju na jednotlivé počítače, spustím instalaci a v podstatě se to dělá samo." To svedci o tom, ze se asi vetsinou o moc vic stroju nestarate, protoze kopirovat z flashky cokoli na jednotlivych PC, to je dost masochismus.
Je prasarna, ze skolam neni distribuovany sw., ktery by se dal instalovat bezobsluzne. System "tady kliknete na dalsi" je neco neskutecneho.
PN
A co by dělali správci sítě, když by to bylo bezobslužně? :)
Kdo komu zaplatil za desitky hodin práce na švp? Co je proti tomu hodina instalace, když je to hlavně v popisu práce informatika...
Kdo komu zaplatil za desitky hodin práce na švp?
Jen dvouroční školení na NIDV - 145 hodin + vlastní práce na ŠVP. Zadara.
A zase po nás ti grázlové chtějí něco zdarma ? Nahoře si rozdávají statisícové odměny a dole dostaneme kladnou nulu a na každého sedmého se chystá vyhazov. "Dřeme pane Nečasi jako koně" a kde nic, tu nic.
"Co je proti tomu hodina instalace, když je to hlavně v popisu práce informatika..."
To si kolego po letech "osvety" co ma a nema delat informatik,delate zrejme pr.el.
PN
A co s tím má wifina? Už jste to instaloval? Víte o čem mluvíte? Stáhnu balíček třeba na flashku a nakopíruju na jednotlivé počítače, spustím instalaci a v podstatě se to dělá samo.
Odpovím ve stejném duchu. Když já nemám těch 32 flešek! :) Tak jsem si myslel, když soudruzi z Karmelitské nedodali, že bych to cucal alespoň z file serveru na notebooky připojené wifinou. Když to nebude tou wifinou, tak jsem asi pomalý já. Bude to tím, že v pracovní době většinou učím nebo se připravuji. Už jenom doušku z prvních zkušeností. Po kliknutí na ikonu se zdánlivě neděje nic (na liště se objeví ikona zpuštěného programu). Nevím, jak ukočírovat dychtivé učitele a žáky, aby v návalu zkoušeníchtění neklikali jak zběsilí. Budu je muset upozornit, že si s tím programem nemohou míchat horkou kávu. Instalaci zdar! Jirka
Navíc dost dobře nechápu proč ve zkušební sadě matematika 5. ročník na 40 minut je stejných 12 otázek jako ve zkušební sadě matematika 5. ročník na 15 minut.
To je u všech testů. A je to proto, aby si děcka mohla dát kafe, než se dočkají výsledků. Udělají to za cca 10 minut a než naskočí výsledky trvá to těch dalších 30 minut do 40.
No na to tam právě máte ten kratší test, asi špatně čtete pokyny.
Kdo u Vas pracuje s administracnim modulem pro reditele?
Jsou to opravdu reditele?
Pane Wagnere, Vaše snaha všechno zhavarovat je obdivuhodná. Tento laciný pokus způsobit ČŠI problémy tím, že za ně budete věšet neaktuální dokumenty a hrát na to, že tím zmatete školy, které pak obrátí svůj hněv proti inspektorům, z Vás dělá stejného zmrda jako jsou oni. Právě jsem Vám přestal fandit.
Dovoluji si pozeptat, jak dlouho ještě nechá nový ministr školství diletanty z ČŠI páchat tento amaterismus?!!
Re: Anonymní23. května 2012 11:39
V původním článku jsme měli nefunkční odkaz, proto jsem ho nahradili aktuálnějším. Pokud je ještě novější verze, můžete mi, prosím, poslat odkaz?
Dobrý den všem,
zaměření diskuse mě vcelku zaujala. Neobjektivně přidám svůj názor.
Administrace informačního systému a údržba ICT "řádově" roste.
Zažil jsem si starost o jeden počítač na škole, pak o jednu učebnu (kde jsem učil jen já), pak přibyly nějaké počítače ve sborovnách, pak přišel na řadu celý systém na škole i s několika servery, s novým tisíciletím přibyly i další technologie (dataprojektory, tabule, wifi zařízení, "cloud") a poslední roky již automaticky očekává stát, že "se to ICT na škole nějak přirozeně udržuje" pro naplňování jeho strategických vzdělávacích cílů.
Nejsem si však příliš vědom toho, že ruku v ruce s tímto skokovým vývojem přicházejí i adekvátní motivační benefity pro lidi, kteří "to mají udržet v chodu".
Mohu-li hovořit za sebe klidně obětuji pár stovek z platu (zařazením do nižší platové třídy), když bych se mohl řádně věnovat údržbě systému na škole. Řekněme, že na půl úvazku učit a na půl úvazku vykonávat roli administrátora a údržbáře.
klidně obětuji pár stovek z platu
Rád bych Vám, pane Hawingere, pomohl, ale u nás v Písku mají všichni psychiatři plno.
Když jsem se kdysi domáhal preventivní prohlídky, zeptal se mě jeden takový dost neurvale, jestli jsem se náhodou nezbláznil.
K panu Hawigerovi - a v čem je problém mít smlouvu na školei jako ajtak? Je to i v zájmu ředitele, neboť porušuje zákon,když vas takto zaměstnává. Já mam takto řešený uvazek uz asi 8 let ... Sice jsem brán jako nekvalifikovany, paradoxne, když mam aprobaci IVT, ale lepší, než dělat zadarmo.
"Mohu-li hovořit za sebe klidně obětuji pár stovek z platu (zařazením do nižší platové třídy), když bych se mohl řádně věnovat údržbě systému na škole. "
To jsem moc nepochopil. Takze vykonavam odpovednou kvalifikovanou praci a jeste pujdu s platem dolu?
Navic, nevim, jestli jsi to Davide domyslel (nebo plati, ze ja nechapu), kdyz pujdes na uvazek nepedagogicky, pujdes s penezy dolu, ale naskoci ti pracovni doba od - do.
To reseni je pro ucitele/spravce site znacne demotivujici po vsech strankach.
To mi prijde daleko lepsi delat to na zivnostak, penize si dohodnout a je klid. Prace sitare ve skole za tabulkovy plat, to je des, ktery jsem jedno obdobi shodou okolnosti musel provozovat - jiz nikdy vice.
Pavel N.
penezi?
PN
stejného zmrda jako jsou oni.
Tyto obraty vskutku svědčí o "vysoké" úrovni myšlení. Ignorant
zmatete školy, které pak obrátí svůj hněv proti inspektorům
... blesk bude stíhat hrom a k smrti vyděšení inspektoři poběží tou naší kotlinou lomíce rukama.
Jen nejvrchnější školní inspektorka se v hrůze otočí pro svoje digitální technologie třetího tisíciletí a ztuhne v solný sloup jak Lotova žena. Země se otevře a z puklin se rozlezou všichni stejní zmrdi po celém Česku vůkol.
Ve večerních zprávách bude odvysílána reportáž o zatčení ředitele Cermatu, který se pokoušel opustit republiku se správnými odpověďmi maturitních testů pro rok 2013 v krabici od vína.
Tento den vejde do historie jako apokalyptický konec školské reformy.
K Pavlovi Netušilovi a panu kamínkovi
Tato diskuse dle mého soudu ukazuje, že na nemálo základkách není administrace a údržba dostatečně řešena.
Svým vstupem jsem chtěl poukázat na to, že nemáme-li tento problém podchycen v roce 2012 a to při stále narůstající poptávce po integraci ICT do (nejen) vzdělávacího procesu, pak už lze hovořit o systémovém pochybení.
Mohu-li posuzovat, pak zejména na základkách vesnických a malých se stabilní (a tedy i perspektivní) řešení hledá nesmírně obtížně. Zřizovatelé nezřídka stěží zajišťují provoz škol, mzdové prostředky obecně nedovolují finanční krytí "nových rolí" a navíc debata o změně financování regionálního školství vyvolává další nejistotu, někdy dokonce "existenční".
Nicméně uznávám, že zmínka o polovičním úvazku a snížení o pár stovek jsem nasměroval uvažování diskutujících podružným směrem.
http://www.novinky.cz/kariera/268536-vice-nez-dve-tretiny-it-administratoru-chteji-kvuli-stresu-zmenit-zamestnani.html?ref=ostatni-clanky
Okomentovat