Video z tiskové konference ČSSD v atriu Poslanecké sněmovny dne 15. března 2012.
Bohuslav Sobotka: Premiére, vysvětlete komplikace kolem zablokovaných miliard z EU!
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
16 komentářů:
Předseda vlády by se měl velmi rychle vrátit k původní profesi technika v Tesle Rožnov.Vládě pod jeho vedením se podařilo tak rozrýpat ČR, že se to bude napravovat několik desetiletí, samozřejmě včetně školství. Je to vláda, která chudým bere a bohatým dává. Korupce, krádeže, zlodějiny, zmanipulovaná výběrová řízení,nezaměstnanost všech věkových kategorií,...Ještě jsem neslyšel za posledních pět let, že by se na krizi měli podílet i bohatí.
Vláda lže !!!!
A co pan Sobotka mluví pravdu?Oni nic?Původní pravidla a počet programů určil kdo?Myslím, že si obě strany nemají co vyčítat.
Je dobré rozlišovat zdůvodnění a výmluvy.
Věcně.
A bez ohledu na to, které partaji zrovna já fandím.
Nemá smysl lhát si do vlastní kapsy.
Když člověk začne omlouvat neomluvitelné jenom proto, že chybu či podraz udělali "naši", je to nejlepší cesta k úpadku a chaosu.
Tak, tak, jeden za osmnáct a druhý bez dvou za dvacet. Kdyby teď vládla ČSSD, tak byzase řvali odéesáci, že za všechno může ČSSD. Jsou v tom namočení společně a problém je v tom ,že se to využívá k osočování, místo toho, aby se problém začal řešit. ČSSD je až trapná.
Systém čerpání a kontroly pšněz z fondů EU vymysleli socani pod vedením pana Paroubka, vybyveného sexy mozkem, a pan Sobotka se na tom velmi podílel.
Tak proč nás dnes krmí verbálními socanskými lejny.
Jasně. Za všecno můžou socani.
Neměli před 7 lety vyjednat tolik možností čerpat peníe z EU.
Mohli jsme jen v klidu platit do společné kasy a nic nečerpat a byl by klid.
Chudáci z ODS pak celých 6 let nemohli kontrolní systém změnit.
Anebo jenom nemohli přijít na to, jak ty peníze "odklonit" a to jsou pak ty výsledky.
Za všechno ne, ale s ODS jsou fifty-fifty. Nevím do jaké míry znáte kontrolní mechanismy čerpání peněz z fondů EU, ale z pohledu příjemce to není nic jednoduchého. A měnit je v průběhu realizace, no nevím nevím. Pokud jde o počet, není to jen v kvantitě, ale i v kvalitě. Typicky OPVK - to jsou hlavně "soft" peníze, tj. žádné investice, málo % na HW a pomůcky, zatímco školy by spíše potřebovaly "tvrdé" projekty - vybavení odborných učeben, rekonstrukce, zkvalitnění prostředí atd. Ne že by peníze tohoto typu nebyly, ale primárně je třeba postavitsoukromé domy pro seniory (předražené), penziony v místech, kde je hlava na hlavě, golfová hřiště, tenisové kurty, soukromé rybářské a myslivecké revíry, masážní salony atd. podívejte se, jaké projekty se schvalují. To je počteníčko.
Charlie
Souhlasím, že těžce podfinancovanému školství by prospěly "tvrdé" projekty. Ty ale lze realizovat i v rámci OPVK.
Pokud se tak často zmiňovaného kontrolního systému týče - byl sice připraven za vlády ČSSD, ale certifikován byl až za vlády M. Topolánka. V tomto bodě tedy Nečas bezostyšně lže.
Také argument s "přehnaným" počtem programů je poněkud sporný. Polsko má srovnatelný počet programů a prozatím jsem neslyšel o závažnějších problémech s čerpáním. (Ale ani jsem nijak zvlášť nepátral.)
Nečas sází na to, že si jeho tvrzení lidé neprověří a vychází mu to.
Ale to vše píšu jen kvůli objektivitě. Vím velmi dobře, že na úrovni komunálu i krajů není vůbec rozhodující, z které je kdo strany, protože darebáci "odklánějící" evropské peníze se najdou všude a domlouvají se snadno "napříč politickým spektrem". :-(
Tak, tak - copak je to tedy za vlády, když si za 6 let nedokáží udělat pořádek. Vypadá to tak, že tam ti pánové Nečasové nemají co pohledávat.
ČSSD je až trapná.
A vláda vede nějaký dialog ? Ta vládne absolutisticky svými 118 hlasy ( 115 ). Vládě chybí zpětná vazba. Má zpětnou vazbu nejlepší ministr školství všech dob ? Proběhla ohledně problémů ve školství nějaká širší diskuse ? Vláda na nás učitele regionálního a vysokého školství kašle. Je to arogance ignorantů.Tak bych se těch darebáků moc nezastával.
A vláda vede nějaký dialog ? Ta vládne absolutisticky svými 118 hlasy ( 115 ).
Vládne tolika hlasy, kolik jich ve volbách od nás všech dostala.
To poste.restante
Souhlasím, že těžce podfinancovanému školství by prospěly "tvrdé" projekty. Ty ale lze realizovat i v rámci OPVK.
Protože na projektech spolupracuji tak to pochopitelně vím, ale mám li porovnat to, co škola dostala z ROPu a co z OPVK (navíc s nutností nesmyslných výukových materiálů - DUMů, které amatér nemůže udělat lépe než renovovaný tvůrce), je to propastný rozdíl.
Pokud se tak často zmiňovaného kontrolního systému týče - byl sice připraven za vlády ČSSD, ale certifikován byl až za vlády M. Topolánka. V tomto bodě tedy Nečas bezostyšně lže.
Netuším, jaké jsou mechanismy certifikace, ale že tuto problematiku mají ve vládách na starosti buď diletanti nebo odkláněči je do očí bijící
Také argument s "přehnaným" počtem programů je poněkud sporný. Polsko má srovnatelný počet programů a prozatím jsem neslyšel o závažnějších problémech s čerpáním. (Ale ani jsem nijak zvlášť nepátral.)
Ve zprávách EU je Polsko také zmiňováno (Maďarsko také), ale jejich problémy asi nejsou tak velké. Přesto si myslím, že na tak malou zemi, jakou jsme, by polovina technicky i obsahově vycizelovaných programů zcela stačila. Jenže jak říká můj děda, "to by se tolik dobytka nedostalo k lizu".
které amatér nemůže udělat lépe než renovovaný tvůrce
Toto myslíte Charlie vážně ? Viděl jste někdy stránky bývalého www.RVP.cz ? Na některá dílka opravdu nemají ani renovovaní tvůrci ! Já bych proto zas některé kantory takto nepodceňoval. Tato dílka jsou za 300,- Kč hrubého,dílka tvůrců za mnoho tisíc. Samozřejmě ani já nejsem přílišným zastáncem, ale na velké většině škol to mělo jistý efekt.
Ignorant
"Vládne tolika hlasy, kolik jich ve volbách od nás všech dostala."
Člověče, podle Vás si vláda může dělat naprosto co ji napadne ? Tedy i nedemokratické kroky ? Adolf Hitler se stal říšským kancléřem taky naprosto demokratickou cestou ! V této chvíli bych byl velmi, velmi opatrný zda tato vláda aspoň plní předvolební sliby. Takové VV, tedy ODS -C jaksi slibovaly před volbami něco jiného. Jedině TOP09, tedy ODS -B plní sliby. ODS - A lže .
Člověče, podle Vás si vláda může dělat naprosto co ji napadne ? Tedy i nedemokratické kroky ?
Nevím, co je na této vládě nedemokratické? Je částečně prolhaná, amatérská až diletantská, není sociální, ale nedemokratická, to ne.
Co může dělat? No, podívejte se do Maďarska. Je toho dost. Ostatně na Slovensko jsem také zvědavý, i když tam na rozdíl od Maďarska nemá Fico ústavní většinu.
Naopak Vaše myšlení je velice nedemokratické, protože zpochybňujete výsledek svobodných, a nesfalšovaných voleb. Srovnávat to s Hitlerem nebo komunisty ve 48 (aby se na kluky červený nezapomělo) taky nesedí, protože první, co po svém zvolení udělali, bylo omezení demokracie. A to ruku na srdce, ať je tahle vláda jakákoli, nedělá.
To ignorant: RVP.CZ jsem viděl. Pro odborné střední školy nic moc. Některé výukové materiály OK (základní školy), ale jinak šlo jen o prezentace v PowerPointu (většinou). Doopravdy metodicky a didakticky kvalitních materiálů pro výuku matematiky, fyziky, chemie nebo např. odborných předmětů elektrotechnických a strojírenských bylo velice málo resp. žádné, vzhledem k tomu, kolik peněz bylo do OPVK zatím nalito. Proto se domnívám, že uvolnit tyto prostředky na tvorbu a pořízení kvalitních e-learningových kurzů a elektronických interaktivních učebnic (viz např. Apple v USA) by bylo neskonale produktivnější. Na čem se ale asi shodneme je to, že pod současným vedením resortu by žádný takovýto projekt nevznikl a tunelů už máme dost.
Srovnávat to s Hitlerem nebo komunisty ve 48
Nechci se hádat, ale bolševici vyhráli volby v roce 1946 ( taková malá historická oprava ), rok 1948 byl fakticky státní převrat, puč. Jen jsem tím chtěl říci ( najděte si prosím projevy ministra propagandy nebo říšského vůdce ), že lhali podobně jako ti naši.Tím samozřejmě neříkám, že vláda v ČR je fašistická, i když pokus o přehnaný nacionalismus ( Dobeš, Bátora,...) je tam cítit. Jinak hodně lidem e-learningové kurzy zase třeba moc nevyhovují, ostatně neoslovují ani mou osobu. Prostě digitální materiály byly v té době jednou z možných cest, tak jsme si to vyzkoušeli. Poděkujme taktéž, že nám umožnily aspoň trochu dovybavit školu. Nevěřím, že se v nejbližší době dočkáme nějakých větších investic ve školství. Maximálně brutálního propouštění. Vesměs s Vámi ale souhlasím. Ignorant
Okomentovat